handdator

Visa fullständig version : Kan inte öppna bagagen. R53



SweetMike
2012-09-23, 18:34
Något har gett upp i luckan, så det går plötsligt inte öppna den. Hörs bara ett svagt klickande i luckan. Nu till saken: Någon som VET hur man får upp bagageluckan ändå? Tog loss hatthyllan och kollade in bara,
men såg inget uppenbart nödhandtag.
Tacksam för hjälp!

Hans-G
2012-09-23, 21:57
Jomenvisst ska det finnas ett nödhandtag för att öppna bagageluckan inifrån! Har för mig att det är lag, åtminstone nånstans, på att man ska kunna ta sig ur bagageutrymmet på en bil om man av misstag blir instängd. En ganska liten triangelformad tingest, möjligen gul, tycker jag mig ha sett infälld i plasten på bakluckans insida. Fäll ner ryggstödet bak så borde du hitta den med hjälp av en ficklampa.
Lucka till! :D

Flameboy
2012-09-23, 23:43
När vi höll på att strajpa bilen tog jag bort plastkåpan på insidan av luckan för att få loss kontakten till låset. Såg tyvärr inte ens då någon nödöppnare, så vi kopplade in handtaget från insidan...

Hans-G
2012-09-24, 04:34
Kanske nödöppnaren bara finns på cabben, där bagageutrymmet är mera slutet. Så det villospåret var ju inte till mycket hjälp, beklagar.

MicEE
2012-09-24, 05:05
Har för mig att det finns nödöppning under baksätet!
Eller är det till tanklocket kanske?

Scooper
2012-09-26, 21:05
Stämmer att nödhandtaget till bakluckan finns under baksätet (sittdynan alltså)
Har kört ett par månader utan baksäte, så jag har sett den :D

SweetMike
2012-10-04, 19:53
Hade ur sittdynan förut och ser inget handtag där heller. Får väl bli skruvmejsel i slutblecket istället.

Steampacket
2012-10-05, 22:39
Visst finns det en vajer under sittdynan bakom föraren, alltså under vänstersidan av sittdynan. Kunde inte öppna min baklucka när batteriet var ute för laddning och hade användning för det då

SweetMike
2012-10-07, 18:49
Plockade isär lucka och lås idag och hittade felet. Däremot hade jag ingen nödöppning på min, förutom att man kom åt med skruvmejsel i låskistan om man böjde upp plasttröskelskyddet först.