handdator

Visa fullständig version : Lite småfix med min R53, kan behöva tips!



Fleury
2012-08-14, 11:26
Hej på er! Jag är helt färsk Mini Cooper ägare och har köpt en långmilare med lite skavanker.
Skulle väldigt gärna få lite tips på vad man kan göra med följande fel.

*Bakluckan måste tvingas upp! men stannar fint i öppet läge sedan.
*El-hissen på förarsidan funkar ibland ibland inte!
*Låset i förardörren går bara runt när nyckeln används!
*En av nycklarna funkar inte efter att jag bytt batteri! Behövs den kodas?

Och en sista grej! Hur i H**vete håller man vita fälgar rena?;)

I övrigt har jag precis köpt min lilla drömbil och är helt såld på Cooper S..

Tacksam för alla tips jag kan få.

Björn P
2012-08-14, 11:43
Varmt välkommen hit! Jag har dessvärre inget svar på dina frågor. Dock vet jag att vår f d ordförande Fredrik, a k a, putskungen av Kungsan, alltid håller sina vita fälgar väldigt vita. Så han kommer säkert ge tips i denna tråd om det.

Fleury
2012-08-14, 11:59
Tackar!
Hittade precis en walktrough för nyckel initiering här på forumet, ska testa detta inom kort.
Ser fram emot Putskungens tips btw;)

MrPlow
2012-08-14, 12:47
Jag tipsar om sökfunktionen på forumet (du skola alltid söka innan du skrivo nytt inlägg)

Läs min tråd om hur jag bytte motor till min elhiss.

Fleury
2012-08-14, 13:28
Tack Emil! Visst har jag letat lite iaf. Men ska jag tolka ditt svar som att jag borde byta hela el-hissmotorn!?
När den funkar funkar den ju bra;)

David
2012-08-14, 16:02
Du kan ju öppna och kika ifall det bara är glapp, jag bytte också motorn. Ett litet knep när den inte funkar är att slå hårt ovanför högtalaren i dörren så brukar fönsterhissen fungera igen.

Ace
2012-08-14, 16:08
Första Cooper S´n på Hönö eller? :)

Fleury
2012-08-14, 22:09
Jag tar till mig tipset David. Det kan nog vara så Robert, konstigt med tanke på vilken liten glädjespridare till bil det är.

mopack
2012-08-20, 09:34
Hej Mange,

Välkommen till Minivärlden :) Hur gick det med nycklen, lyckades du koda om det?

Mvh / Alex

Fleury
2012-08-20, 16:13
Tackar! Nej fick inte fjärrlåsningen att funka på nyckeln!
Men det går å starta bilen med den!? Betyder det att fjärrsändaren är trasig?

Undrar nu också om gasfjädrarna i bagaget!?
Kan man köpa nya på typ Biltema eller liknande?
Finns det ett artikel nr!?

Tack på förhand för all hjälp jag kommer att få ;-)

mopack
2012-08-21, 07:30
Hej Mange!

Jag har också en nyckel som fungerar i tändlåset och dörrarna, men fjärren fungerar ej. Theanders i Lund sa till mig att det inte går att byta batterier, går inte at koda om (om man inte har koden) osv. Dock kunde man köpa en nya nyckel och denna kunde kodas på något sätt utan koden. Vet bara att det var hiskligt dyrt så jag hoppade över det. Lycka till,
Mvh / Alex

Fleury
2012-08-22, 21:21
Aj då! Men det måste gå att koda nyckeln tycker jag. Minns du priset på en ny nyckel?
Hur får jag reda på ett artikel nr eller liknande när det gäller gasfjädrar till bagageluckan?
Vet att biltema har gasfjäder men vet inte vilken jag ska köpa! Mini ligger inte upplagd i deras register.

Hoppas nån vet...