handdator

Visa fullständig version : Problem att stänga vänster bagagedörr på Clubman



MrCooper
2012-08-02, 21:25
Idag händet något skumt. När jag skulle stänga vänster bakdörr så vill den inte "fastna". Det klickar inte till som det brukar när man drar igen den och dörren öppnas igen.

Någon som haft liknande problem eller har någon aning om var jag skall börja leta efter felet?

mi9man
2012-08-02, 21:32
Hej Noel

Var lige tilfældig inde på Jeres fornemme side her og så lige dit spørgsmål.

Jeg vil lige fortælle dig, at jeg oplevede det samme på min Clubman 04/08 for et par år siden (og faktisk også at højre bagdør åbnede under kørsel ind til værkstedet)

Mener at huske de smurte ”låsen” og justeret "gribearmen” og der har intet været sidenhen :-)

Håber det er okay! jeg skriver, -og at jeg skriver på dansk og at det er forståeligt (ellers er Google min ven) ;-)

MrCooper
2012-08-02, 21:44
Hej Noel

Var lige tilfældig inde på Jeres fornemme side her og så lige dit spørgsmål.

Jeg vil lige fortælle dig, at jeg oplevede det samme på min Clubman 04/08 for et par år siden (og faktisk også at højre bagdør åbnede under kørsel ind til værkstedet)

Mener at huske de smurte ”låsen” og justeret "gribearmen” og der har intet været sidenhen :-)

Håber det er okay! jeg skriver, -og at jeg skriver på dansk og at det er forståeligt (ellers er Google min ven) ;-)


Hejsan,

Tack, jag tror att jag fick med det mesta av det du skrivit. :)
Jag har testat att få det som skall låsa att stanna kvar i stängt läge med hjälp av en penna, men den studsar bara tillbaka. Skall försöka lossa på svarta plasten som täcker själva "griparmen" så kanske man kan se lite mer.

Hagatorpet
2012-08-02, 22:15
prova att smörja

MrCooper
2012-08-03, 08:50
Plockade loss låsmekanismen men det är en sluten behållare, inte mycket att se där inte. Smörjde lite men det hjälpte inte. Fick beställa en ny, de hade inte någon på lager så tidigast på måndag nästa vecka. :(
Hoppas att det är den och inte något annat.

Planerat att åka till Malmö på måndag och nu blir det till att åka Toyota IQ till Malmö. :cry:

Hagatorpet
2012-08-03, 17:13
du kan låna min om du städar och tvättar den:)