handdator

Visa fullständig version : Bästa serviceverkstad



Nina
2012-08-01, 10:04
Nu är min JCW nyservad med ny olja och filter med mera. Vilken bra service bilen fick, kan inte minnas sist när en verkstad var så upplysande och noga med information och visar protokoll på vad de gjort. Bilen fick också beröm av servicekillen för sitt fina skick. Så, det jag vill säga är att vill man ha sin pärla noga servad så åk till Novation i Uppsala, det är värt de extra milen. :)

ipp
2012-08-01, 13:39
Härligt! Men du servade din alltså innan det "var dags"? Hur funkar det med fri service?

Nina
2012-08-01, 14:20
Härligt! Men du servade din alltså innan det "var dags"? Hur funkar det med fri service?
Fri service är vad det låter som: gratis. Infaller antingen efter datum eller antal mil. I mitt fall sa bilen till i juli att den ska servas i aug 2012. Den hann rulla 482 mil, annars är det 3000 mil eller månad/år som gäller, vilket som kommer först.
Den är servad när det är dags alltså. Nästa service är om 3000 mil eller aug 2014 vilket som infaller först. :)

Stephand
2012-08-08, 11:18
Har säkert sagt det förr och säger det igen, 3K mil eller 24mån mellan oljebytena känns väldigt länge.
har hela tiden jag kört mini byt mellan servicarna, naturligtvis på egen bekostnad.

Luc!fear
2012-08-08, 12:01
Har säkert sagt det förr och säger det igen, 3K mil eller 24mån mellan oljebytena känns väldigt länge.
har hela tiden jag kört mini byt mellan servicarna, naturligtvis på egen bekostnad.
Samma här, bytte efter 60 km & snart är det dax igen (1500mil)... väntar inte till 3000mil.