handdator

Visa fullständig version : Spontant rejs till vaxholm på onsdag 1/8 kl 19:00



Fräsen
2012-07-30, 11:53
Hej!

Har tidgare fått en välsignelse av Hans-G att ta intiativet att se till att lite ministers träffas. Har själv rätt långtråkigt i stan och umgås mest med vilda Saabåkare och slätpolerad Porsche anhängare. Så det vore skoj om det gick att få med någon som åker mini på ett spontant kvälls rejs till Vaxholm. Givetvis tar vi Bogesundsleden på vägen .......


Tid : 19:03
Datum : onsdag 1/8
Samlingsplats : Bavaria Solna


Ni som är på: Rösta och eller skriv ett JA i denna tråd!!




ps

Jag vet att det blev väldigt spontant ;) Men då min mini inte gillar regn så tror jag onsdag blir bra!

ds
Om man har någon annan rolig bil får man givetvis ta den

Mange249
2012-07-30, 14:41
Denna gång SKA jag med! Har missat 2 träffar i rad nu...:)

Mange249
2012-07-30, 14:48
Fräsen, kan man få åka med en sväng om tid finns? Är sugen på att se hur pass mycket bättre en Woorks går:)

MadeleineO
2012-07-30, 15:50
Yo, cool! Precis åter från Kroatien och hakar gärna på ett Vaxholmsrejs!

Gustav2000
2012-07-30, 16:30
Ok, grymt. Jag hakar!

Fräsen
2012-07-30, 18:31
Hallå i stugan!

Vad skoj att det finns några som hänger på med så kort varsel .... Vädret skall bli kanon!

ps

så klart du får prova bilen

-D

Hans-G
2012-07-30, 20:55
Känner mig som nån sorts gud eftersom jag gett Fräsen min välsignelse att ordna en träff när han kände för det. Och det gjorde jag inte för att slippa komma själv, utan för att det är kul att låta nån annan rycka lite i trädarna för ett arrangemang.
Det är exakt sex veckor sen som vi körde senast, och eftersom mitt schema löper på sex veckor, så är jag ledig även denna onsdag. Dyker alltså självklart upp!

Fräsen
2012-07-30, 21:30
Ha ha ja om man åker svart minicab så är man väl nästan gudabenådad;) Vad kul att du kommer ...

-D

Björn P
2012-07-31, 07:59
Attans att jag är upptagen på annat håll. Men augusti är en lång månad så vi hinner nog med en sväng till innan sommaren är slut. :) Kör hårt och njut av sommarvädret!

Fredrik
2012-07-31, 08:37
Jag har semester och är lite körnödig så om inget oförutsett inträffar dyker jag upp.

Fräsen
2012-07-31, 12:10
Ja vi hoppas att du kan komma! Skall bli intressant att se din bil IRL då vad jag kan se verkar vara " nedlackerad" som min bil är vilket verkar vara ovanligt?

Pierre M
2012-07-31, 16:30
En vaxholmstur får man ju inte missa så ja kommer oxå.

Nina
2012-07-31, 17:43
Om jag hinner så dyker jag upp.

Hobbe
2012-07-31, 18:02
Jag håller 4500 varv på E4S vid tidpunkten.
Hoppas att det kommer fler tillfällen vad det gäller Bogesund och Nynäs.

Mr Clubman
2012-07-31, 22:52
Kul. Jag kommer nog, är sugen på att ge pärlan lite motion!

Flameboy
2012-08-01, 02:05
Lova att det blir en vända till i aug-sep! Jag har lyckats pricka 0 runs i år... :(

Fredrik
2012-08-01, 09:19
Ja vi hoppas att du kan komma! Skall bli intressant att se din bil IRL då vad jag kan se verkar vara " nedlackerad" som min bil är vilket verkar vara ovanligt?

Ja, det är lite mer ovanligt med nedlackerat. För några år sedan erbjöds ett Aerokit som då innebar nedlackerade skärmar. Hans-G har det på sin svarta cab så du får se skillnaden ikväll. Min är bara nedlackerad utan Aerokit men gjord av en kille som är dubbel världsmästare i Paintbrush.
Min bil var den första R56:an som fick detta gjort i Sverige, men sedan dess tror jag det finns några till som gjort det utan att ha Aerokit på sin MINI.
Värt att notera är att JCW-kitet i satndardutförande inte innebär nedlackerade skärmar utan endast nedlackerad tröskel, kanske för att skapa en illusion om att den ska ligga närmare marken än en bil som inte har lackerad tröskel.

Jag kommer köra ikväll oavsett regn, åska, drivis och isbjörnar på gatorna, så om någon är osäker på vädret så har ni åtminstone en MINI på plats - lite regn stoppar inte en MINIförare :drive:

Jag tar också med mig några NMCS-regskyltshållarlister om någon inte ännu är stolt innehavare av dylik tingest 8)

Fräsen
2012-08-01, 11:19
Regn blir det inte i kväll;) Utan bara glada miner.....

-D

Fredrik
2012-08-01, 12:23
Regn blir det inte i kväll;) Utan bara glada miner.....

-D

Bra organiserat Daniel, även när Hans-G fixar något brukar regnet lysa med sin frånvaro, men inte solen 8)


Snart bara femochenhalv timme kvar :nuke:

Hans-G
2012-08-01, 13:52
Lova att det blir en vända till i aug-sep! Jag har lyckats pricka 0 runs i år... :(
Klart att en som blivit intervjuad i DN måste få sin vilja igenom! :D Utlovar härmed en runda om 3-4 veckor! :happy:

Och ser fram emot kvällens! Får förankra kepan på skulten lite extra i blåsten bara. ;)

Erik Börnstedt
2012-08-01, 14:38
Jag kommer jag me!

Bordsbokning? Är det något alla vill?

Eller är det glass/kaffe som hägrar?

Haket vi åt på sist var ju trevligt.


MVH Erik

Iccas
2012-08-01, 15:03
Ja hakar gärna på! Aldrig varit med förut eller träffat er tidigare, så hoppas man bara kan följa spåret :D ?

- Fredrik du sa nått om " NMCS-regskyltshållarlister " Skulle vilja kika på de :) ?

Niclas

jbjorkl
2012-08-01, 15:12
Passar perfekt då jag tänkte åka sträckan från jobbet ut till landet på resarö vid den tiden, ansluter till karavanen med traktor-hampe!

Kommer dock att droppa av efter bogesundsvägen innan vi kommer in vaxholm...

MadeleineO
2012-08-01, 16:01
Kastar in handduken tyvärr, får hålla mig hemma i soffan med den här hostan och förkylningen jag dragit på mig. Have fun!

Hans-G
2012-08-01, 16:03
Bordsbokning? Är det något alla vill?
Eller är det glass/kaffe som hägrar?
Haket vi åt på sist var ju trevligt.
Vi får väl pejla in hur folk vill ha det när vi samlats på Gårdsvägen. Hamnkrogen är ju bra och det är ju inte fel om vi har den som stamkrog. "Glass på hörnet" vid skärgårdsbåtshörnan tror jag stänger vid nio, så ska vi nöja oss med en våffla där (det finns kaffe där också) får vi avstå från käket... ;)

Det klarnar vid sju, dvs hur vi ska ha det... :)

Hans-G
2012-08-01, 16:05
Kastar in handduken tyvärr, får hålla mig hemma i soffan med den här hostan och förkylningen jag dragit på mig. Have fun!
Krya på dig! Som jag lovat Ante blir det en ny chans om 2-3 veckor!

Fredrik
2012-08-01, 16:12
Ja hakar gärna på! Aldrig varit med förut eller träffat er tidigare, så hoppas man bara kan följa spåret :D ?

- Fredrik du sa nått om " NMCS-regskyltshållarlister " Skulle vilja kika på de :) ?

Niclas

Dessa skylthållarlister sitter på ett flertal deltagares bilar ikväll så det är bara att spana in hur snygga de ter sig på en MINI.
Jag har med mig ett gäng sådana om någon behöver till sin kärra.

Fredrik
2012-08-01, 16:17
Vi får väl pejla in hur folk vill ha det när vi samlats på Gårdsvägen. Hamnkrogen är ju bra och det är ju inte fel om vi har den som stamkrog. "Glass på hörnet" vid skärgårdsbåtshörnan tror jag stänger vid nio, så ska vi nöja oss med en våffla där (det finns kaffe där också) får vi avstå från käket... ;)

Det klarnar vid sju, dvs hur vi ska ha det... :)

Hamnkrogen (eller haket som Erik säger) är helt ok!
Personligen skulle jag gärna dra en italiensk glarre på hörnet men om det inte finns något större intresse utan MINIsterna söker förplägnad kan jag böja mig för majoriteten.


:blink: :grupp:

Fräsen
2012-08-02, 07:15
Godmorgon!

Tack för det stora deltagandet ;) Var en episk syn när vi som ett pärlband forsande fram på bogensundsleden ..... Nu blir man ännu mer inspirerande på att modifiera och fixa med bilen.

-D

Fredrik
2012-08-02, 08:56
Godmorgon!

Tack för det stora deltagandet ;) Var en episk syn när vi som ett pärlband forsande fram på bogensundsleden ..... Nu blir man ännu mer inspirerande på att modifiera och fixa med bilen.

-D

Tack själv för initiativet Daniel, och visst ger ett pärlband MINIs välbehag. "Ju fler vi är tillsammans..."

Nina
2012-08-02, 09:26
Skoj att skaka hand med några ur klubben, jag orkade inte med ut till Vaxholm men for ändå förbi Solna och sa hej. :)
Hoppas ni hade det trevligt både på vägen och över tallrik/fikakopp/glass. Jag tog lite bilder utanför Bavaria, ska försöka få in dem i eftersnacktråden när den kommer. OT (sorry): Var min JCW den lägsta av alla..?

Luc!fear
2012-08-02, 09:52
Ja, det är lite mer ovanligt med nedlackerat. För några år sedan erbjöds ett Aerokit som då innebar nedlackerade skärmar. Hans-G har det på sin svarta cab så du får se skillnaden ikväll. Min är bara nedlackerad utan Aerokit men gjord av en kille som är dubbel världsmästare i Paintbrush.
Min bil var den första R56:an som fick detta gjort i Sverige, men sedan dess tror jag det finns några till som gjort det utan att ha Aerokit på sin MINI.
Värt att notera är att JCW-kitet i satndardutförande inte innebär nedlackerade skärmar utan endast nedlackerad tröskel, kanske för att skapa en illusion om att den ska ligga närmare marken än en bil som inte har lackerad tröskel.
...
Träffade ett trevligt par igår i Oskarshamn men en bil i samma färger som din Fredrik &så med nedlackade skämkanter m.m.
Det var en -09 JCW som varit demobil.
Uppmanade dom att registrera sig här efter att jag bl.a. upplyst dom om våra träffar & att om han höll lås-upp-knappen inne under en längre tid så går rutorna ner & panoramataket lyftes, något som han inte kände till & som han uppskattade att får veta.
Han hade även planer på att byta till en Coupé eller Roadster JCW.
Får hoppas att dom dyker upp här.

Mange249
2012-08-02, 14:44
Skoj att skaka hand med några ur klubben, jag orkade inte med ut till Vaxholm men for ändå förbi Solna och sa hej. :)
Hoppas ni hade det trevligt både på vägen och över tallrik/fikakopp/glass. Jag tog lite bilder utanför Bavaria, ska försöka få in dem i eftersnacktråden när den kommer. OT (sorry): Var min JCW den lägsta av alla..?Min är typ 10-11cm fram om jag minns rätt, så beror på hur låg din är:)

Nina
2012-08-02, 17:18
Min är typ 10-11cm fram om jag minns rätt, så beror på hur låg din är:)Mätt från vad, gummilisten under? :-)

Mange249
2012-08-02, 18:18
Jag har ingen gummilist, utan JCW Aerofronten. Jag har alltså mätt från lägsta punkten fram:)

Nina
2012-08-02, 18:37
Jag har ingen gummilist, utan JCW Aerofronten. Jag har alltså mätt från lägsta punkten fram:)Oki, tack. Då ska jag kika på min, fast jag tror du vinner. ;)