handdator

Visa fullständig version : kolfiberdraperingskit??



Andreas031
2012-07-29, 21:22
Någon som vet om det finns nån svensk sida på nätet som säljer kolfiberdraperingskit ?

Flameboy
2012-07-29, 23:32
Vad är ett kolfiberdraperingskit? Jag har köpt folie från england, och en plastskrapa fick jag med senaste gången jag köpte stripes... Är det sån där bubbelfri folie du vill ha? Ska du drapera detaljer eller hela bilen?

Andreas031
2012-07-30, 10:06
Det är inte folie utan riktig kolfiber väv och allt man behöver till det. http://www.youtube.com/watch?v=6rTWaV1imzs
Tanken var väll att testa på det ska drapera bagagehandtaget tänkte jag! Kanske sidospeglarnas kåpor!

Flameboy
2012-07-30, 10:42
£40 + frakt från England funkar väl? Det är rätt riskfritt...

Andreas031
2012-07-30, 11:30
ja de e de väll kanske får bli så! tror man kan köpa kolfiber väv på biltema annars men jag har ingen vidare koll på vad man ska ha mer typ epoxy och sånt så de skulle vara bra med ett färdigt kitt första gången man testar!

dvorak
2012-07-30, 12:03
Hade jag varit dig så hade jag köpt ett färdigt handtag, ifall du inte vill lära dig jobba med kompositer.

det är väldigt svårt att få till en bra finish ifall du inte har erfarenhet, så det kommer troligtvis att bli dyrare än att köpa något färdigt.
För att få till en bra finish bör du gjuta en form av ditt nuvarande blanka handag och gjuta detaljen i formen. Jag har inte sett en draperad del som har tillräckligt hög finish för min smak än.

(dvorak som jobbar med fibrer)

Andreas031
2012-07-30, 21:22
OK tack för svaret. Är dock lite sugen på att lära mig pilla med det själv för nöjes skull så jag får se hur jag gör. kanske köper ett kit och övar på någonting annat en en bildel till att börja med!