handdator

Visa fullständig version : "Service" på Bavaria :)



Panerai
2012-07-06, 06:14
Lämnade in bilen på service. Bemötandet var under all kritik med långa suckar. Jag försökte liva upp stämningen lite och kan förstå att de som sitter i något som måste liknas vid en krigszon kan tycka att livet känns jobbigt (men 20-minuter in på arbetsdagen redan? Verkligen?) Mina försök misslyckades inte helt då jag tyckte mig ana lite av ett leende när jag gick därifrån.

Lånebil, vad är det? Kommunalt såklart! Hela vägen till jobbet.

Fast forward ------------>

Kommunalt med skrikiga ungar och svettiga äldre män och 20-minuter senare traskar jag in och träffar på ett nytt ansikte för mig. Samma tråkiga bemötande. Ingen koll på var min bil stod trots att jag misstänker att de har detta som en rutin att informera kunden om var bilen står, så jag går runt i garaget och letar tills jag finner min kära ägodel.

När jag kommer fram till bilen går jag ett varv för att se så att de inte misshandlat lacken eller liknande, allt ser grönt ut, jag öppnar dörren, där finns några mintpastiller? (har fortfarnade inte öppnat skiten) Jag kollar i Serviceboken så att de verkligen stämplat. Allt verkar kanon.

Jag startar bilen och min lilla Dooper ger ifrån sig ett ovanligt tufft ljud. Jag tänker att jag antagligen inbillar mig och att jag bara haft seperationsångest under dagen.

Jag hinner ungefär 400 meter då jag märker att dels svarar bilen extremt bra på gaspådrag Men... tomgången är numera ojämn och bilen går ojämnt :)

Stanna, öppna huven, kika :o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o

"Röret" mellan luftfilterboxen och "ramair intaget" i fronten ligger löst i motorrummet :mad:

Tillbaka till Bavaria, arg som ett bi ser jag någon som ser ut som en mekaniker nere i garaget. Ser snabbt att han är ifrån Mabi men berättar vad som hänt och han bara skakar på huvudet. In och tala med den underbara kundtjänsten. Samma trötta man, helt apatisk när jag berättar vad som hänt.

Som tur är så finns där en kille till som verkar vara sympatisk. Han hittar någon som precis ska gå hem som går ut och tittar på bilen, han trycker och har sig för att få dit röret - men jag får påpeka att "röret ska antagligen sitta fast även DÄR och DÄR då det slarvas något kopiöst även nu, trots att jag precis stormat in och undrat hur fan de kan kalla sig för en service verkstad.

Den sympatiske i gänget är den enda som ber om ursäkt för det inträffade (trots att han inte har någon skuld i det inträffade) och assisterar mig ut.

Så VARNING för Bavaria (återigen) och all heder åt grabben som är lite yngre som verkar vettig - kanske kan du få jobb på en annan plats?

MicEE
2012-07-06, 06:20
Haha, låter helt sjukt!
Tur att man bor i Halmstad:)

Panerai
2012-07-06, 06:28
Haha, låter helt sjukt!
Tur att man bor i Halmstad:)

Första och sista gången jag servar bilen hos Bavaria. Jag skrev positivt om deras service i Tyresö. Dagen innan jag skulle serva bilen så tvättade jag motorrummet. Då hade någon inte spänt en slangklämma. Sist någon pillade på motorn var Bavaria Tyresö.

Panerai
2012-07-06, 06:29
9914Vi leder utvecklingen.

Vilket skämt

Luc!fear
2012-07-06, 06:30
Är inte Bavaria generalagent för BMW/MINI sverige eller har jag fått det om bakfoten?
Om inte vem är det?
Och om inte säljer dom själv bilar eller endast till ÅF?

mopack
2012-07-06, 08:19
Haha, låter helt sjukt!
Tur att man bor i Halmstad:)

Nja, Halmstad är/var inte mycket bättre. Jo på verkstaden sida så har det varit bra faktiskt. Men i receptionen för Saab (innan jag hade min BMW och Mini) så satt det ett stolpskott som var fruktansvärt otrevlig.

Dessutom på säljavdelningen så åkte jag och min sambo in för att handla en BMW. Vi kom till BMW hallen och gick runt, gick runt.....och gick runt. Ingen kom och frågade om vi ville ha hjälp. Det kom dessutom 3 andra familjer in och tittade och väntade. Vi väntade drygt 20minuter innan vi (alltså kunderna) började prata med varandra. Vi provsatt och väntade på hjälp. Alla tre familjer berättade att detta var det sämsta mottagande vi varit med om. Vi letade efter en säljare, sa till honom att vi var intresserade, men han sa att han skulle återkomma. Vi väntade 10minuter till innan första familjen gick, sedan gick den andra och tredje. Till sist efter 35 minuter så gick vi. Vi körde upp till Lunds Bil i Varberg och köpte vår BMW med supertrevligt bemötande. Skickade då ett email till Bendt Bil VD och berättade situationen. Han försvarade med att det var utbildning som pågick. Jag kontrade med att det är bra med utbildning, men om man vill sälja så får man kanske ha typ EN person i hallen som kan hjälpa kunder. Då fick jag svar att det var tråkigt men att han hoppades få kunna göra service på bilen i framtiden. Dock så får Bendt Bil servide kille en *thumbs up* för trevligt bemötande och service killarna var dessutom mycket trevliga och hjälpsamma. Detta är min 2 cents.
Mvh / Alex

MicEE
2012-07-06, 13:33
Nja, Halmstad är/var inte mycket bättre. Jo på verkstaden sida så har det varit bra faktiskt. Men i receptionen för Saab (innan jag hade min BMW och Mini) så satt det ett stolpskott som var fruktansvärt otrevlig.

Dessutom på säljavdelningen så åkte jag och min sambo in för att handla en BMW. Vi kom till BMW hallen och gick runt, gick runt.....och gick runt. Ingen kom och frågade om vi ville ha hjälp. Det kom dessutom 3 andra familjer in och tittade och väntade. Vi väntade drygt 20minuter innan vi (alltså kunderna) började prata med varandra. Vi provsatt och väntade på hjälp. Alla tre familjer berättade att detta var det sämsta mottagande vi varit med om. Vi letade efter en säljare, sa till honom att vi var intresserade, men han sa att han skulle återkomma. Vi väntade 10minuter till innan första familjen gick, sedan gick den andra och tredje. Till sist efter 35 minuter så gick vi. Vi körde upp till Lunds Bil i Varberg och köpte vår BMW med supertrevligt bemötande. Skickade då ett email till Bendt Bil VD och berättade situationen. Han försvarade med att det var utbildning som pågick. Jag kontrade med att det är bra med utbildning, men om man vill sälja så får man kanske ha typ EN person i hallen som kan hjälpa kunder. Då fick jag svar att det var tråkigt men att han hoppades få kunna göra service på bilen i framtiden. Dock så får Bendt Bil servide kille en *thumbs up* för trevligt bemötande och service killarna var dessutom mycket trevliga och hjälpsamma. Detta är min 2 cents.
Mvh / Alex


Ojdå:( inte alls kul att höra!
Jag jobbar ju på bendt bil..
Jobbat dock med Saab...

Iccas
2012-07-06, 14:55
Så då håller vi oss undan från Bavaria i Tyresö ? :D

Ska serva min Mini jag köpte för drygt en månad sen, tänkte ta den i Solna. Får se hur dom funkar..

/ Nic

Panerai
2012-07-06, 16:40
Så då håller vi oss undan från Bavaria i Tyresö ? :D

Ska serva min Mini jag köpte för drygt en månad sen, tänkte ta den i Solna. Får se hur dom funkar..

/ Nic

Solna = Bavaria

Mange249
2012-07-09, 16:03
Efter service från Bavaria lossnade min insugsslang från turbon några dagar senare pga lös slangklämma... Den var inne för servicekampanjen på vattenpumpen till turbon, så betalade inget. Därför orkade jag inte krångla, jag hade ju redan skruvat dit den själv.

Jag köpte dock inte en då 2 år gammal bil för att få meka med den på en hotellparkering 20min innan jag skulle hålla ett viktigt tal:/

Plåtverkstaden i Tyresö gav dock ett mycket bra intryck. Snabbt jobbat, väldigt bra service och allmänt trevliga.

Emely&Robert
2012-07-23, 23:26
När Emely var där med vår förra bil fick hon faktiskt ett tvättäkta "lilla gumman"-bemötande. På riktigt. Och det var garanterat bara för att hon kunde mer om bilen än servicemottagaren någonsin kommer kunna.

JockeO
2012-07-24, 19:43
Efter ditt verkstads/servicebesök hos Bavaria Solna så får du ett mail med ett detaljerat utvärderingsformulär som de ber dig fylla i.
Bemöda dig inte. De läser inte en rad av det som fylls i där.

Räkna heller inte med att de gör rent i motorrum efter en service/rep.
Inte ens om det rör en läcka av t ex smörj/kylmedel som skall fixas så torkar de rent det spillda innan de monterar tillbaka nya delarna.

En fördel är dock att de då och då lämnar bra-att-ha-verktyg i bilen. Jag utgår ifrån att det är reklamprylar så klart, liksom tablettasken.

/M v h, JockeO