handdator

Visa fullständig version : MINI.se - Kraschar hela tiden



Luc!fear
2012-06-26, 17:32
Jag har kollat lite på MINI.se & försökt att "bygga mig en egen MINI" men deras site kraschar alltid för mig när jag försöker få ihop en utrustning som jag vill ha.
Hade detta problemet redan när jag skulle sätta ihop min Countryman
HAr försökt från flera olika datorer & på olika platser & ändå går det inte, kommer ofta halvvägs sen får jag en sida som säger att det har blivit ett serverfel (MINI.se server)
HAr här försökt att backa, men det går inte får alltid börja om från början...

Är det någon som har upplevt detta också?
Jag har gjort Muffe & Urban på Knieppenbadensbil i Norrköping uppmärksam på det, men om fler har haft problemet så skriv gärna det här...

filipp
2012-06-27, 07:44
japps! alltid händer det något, antingen krashar siten eller så "försvinner" utrustning jag klickat i?

Luc!fear
2012-06-27, 15:16
japps! alltid händer det något, antingen krashar siten eller så "försvinner" utrustning jag klickat i?

Då är vi i alla fall 2st som upplevt problem med MINi.se

Skickat via Tapatalk 2

MrPlow
2012-06-27, 23:35
Jag tycker att den aldrig har funkat...

Luc!fear
2012-07-02, 07:19
Då var vi 3st

Skickat med Tapatalk 2

Luc!fear
2012-07-02, 17:37
SATANS DJÄVLA SKITSITE!!!!!!!!!!!!!
Snart ger jag upp en MINI till & köper en LADA eller FIAT eller något annat skit!
ÄR SÅ DJÄVLA TRÖTT PÅ MINI´s skitsite
Satt en massa timmar i helgen & hade svårt att komma in, blev utkastad ett flertal gånger & när jag till slut fick till det skickade jag en "länk" till en säljare...
Får mailsvar idag att den inte går att komma åt...
& nu kommer jag inte in över huvd taget...
snart får jag en hjärt attack så, är så DJ_VLA trött på det!

MÅSTE BARA FÅ SKRIKA UT DET HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9902

Minid
2012-07-02, 18:48
Ja håller med , väljer man färg på bilen, o sen färg på fälgar eller stripes så ändras allt !!!!

Luc!fear
2012-07-02, 20:32
Jag kommer inte ens in där längre, skulle behöva komma åt en av min sparade konfigurationer...
Skulle skicka iväg det till en säljare...
Skall jag försöka få dom att förstå hur jag vill ha det kräver det 50 mail fram & tillbaka...
Inte ens MINI-agenterna har ju det som säljarna i butikerna har... (inget ont menat åt dom)
Skulle det vara något värt, skall ju agenterna kunna erbjuda full användaremiljö hos kunden hemma, ha alla kataloger, färgval Tyger m.m. med sig.
Jag köper ju inte en bil som kostar 3-400 000:- om man inte till 100% är säker på att säljare & köpare är säkra på vad kunden vill ha.
Jag lade massa timmar på deras skitsite i helegn för att jag skulle ha något konkret att skicka till säljarna & så kommer man inte åt det...

Rexoar
2012-07-25, 12:42
Sjukt irriterande... Hela konfigurationsdelen verkar vara nere.. har försökt konfigurera en Countryman i över en vecka, men sidan bara står och snurrar när man väl valt modell... :S

yonasu
2012-07-25, 13:15
miniusa.com funkar alltid. men man blir ju bara ledsen när man ser hur mycket roligt från fabriken dom kan få :)

*edit* www.mini.no har samma konfigurator som oss, och priserna är lite enklare att iaf få en känsla om.

*editedit* haha dom har inte jcw av nån anledning. roligt det här ju.

MrPlow
2012-07-25, 14:12
Hos mig fastnar den på laddstadiet!

Luc!fear
2012-07-25, 19:10
miniusa.com funkar alltid. men man blir ju bara ledsen när man ser hur mycket roligt från fabriken dom kan få :)

*edit* www.mini.no (http://www.mini.no) har samma konfigurator som oss, och priserna är lite enklare att iaf få en känsla om.

*editedit* haha dom har inte jcw av nån anledning. roligt det här ju.
Just nu kan man inte köpa JCW då en ny serie är på väg ut i butik i höst (eller sensommren)
Jag har försökt få mer info om det men har inte lyckats ännu.
kommer att öppna en tråd så fort jag vet mer om "nya" jcw...

filipp
2013-01-21, 13:49
ville bara medela att www.Mini.se har nu en ny konfigurator! funkar mycket bättre tycker jag!
Misstänkt lik BMWs :o :cool:

jronnblom
2013-01-21, 17:11
ville bara medela att www.Mini.se har nu en ny konfigurator! funkar mycket bättre tycker jag!
Misstänkt lik BMWs :o :cool:

Och idiotiskt nog har de byggt den i Java. Med tanke på alla rekommendationer om att slå av Java i webläsaren pga alla säkerhetshål sså måste man säga att detta inte är så genomtänkt.

-J