handdator

Visa fullständig version : Ops råkade visst köpa en Roadster i går.



Stephand
2012-06-06, 09:56
Nu blev det en Roadster i allafall :happy:

Hast
2012-06-06, 10:21
Inte helt fel! ;)

Bilder vill vi se!

Björn P
2012-06-06, 11:00
Fifan va najs! Grattis!

Panerai
2012-06-06, 11:06
Grattis! Måste vara sjukt härligt att kunna cabba ner :D

Stephand
2012-06-06, 13:00
Bilder kommer, valde faktiskt en SD denna gång, Eclipse Grey med Lounge Toffy inredning och är klart impad av bilens prestanda trots att jag kommer ifrån en Works, med box istoppad så når jag ju i princip samma mos som sitter i S:n fast med klart bättre vrid, får dock vänta, får bli lite inkörning först.

I övrigt så gott som full utrustad, navigatorn var ganska latjo:D, smidigt med spotify.

Körde hem 35mil Norrköping- Vänersborg i går och den verkar gå på luft trots ganska högt tempo , frugan tyckte det va ett dyrt sätt att få mina initialer på bakluckan:hihi:

Kaktus Galaxus
2012-06-06, 14:01
Köpte du den som stod på Kneippbaden i Norrköping? Om det var den så har jag i alla fall suttit i den :)

/T

Stephand
2012-06-06, 14:20
Jo det blev den, klart trevlig firma med så här långt jätte bra personal, allt annat en vad jag kan säga om en viss firma i GBG med en verkstad under all kritik.

Kaktus Galaxus
2012-06-06, 14:26
Okej! Ja, mycket trevlig firma faktiskt. Beställde min där också, såklart :)

Grattis till bilen!

/T

ola
2012-06-06, 19:47
grattis till nya bilen!
och håller med; Kneippbaden rockar bättre än Bavaria..

Ace
2012-06-06, 21:52
När slår Powernap till då? :)

MrCooper
2012-06-06, 21:59
Grattis. Då väntar vi på bilder. :)

dvorak
2012-06-06, 23:45
Grattis! Men var är bilderna? Det var jättelängesedan Noel frågade :D

Dragon
2012-06-07, 06:10
Faen va najs, stort grattis! :)

filipp
2012-06-07, 07:53
Härligt! :) måste vara riktigt skönt nu när der börjar bli sommar :)

Grattis!

Stephand
2012-06-07, 12:01
Bilder som sagt, skitig men det får ni stå ut med.:D
Bilder utan luvan får komma senare, ska byta hjul och få på sportstrips okså, blev även lovad JCW paketet till netto pris så risken finns ;-)
9842
9843
9844
9845
9846

ipp
2012-06-07, 12:37
Grattis! Mycket snygg färgkombo! Det är en normal S va?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stephand
2012-06-07, 12:40
Det är en SD så snart har jag haft alla motoralternativ förutom snik motorerna.


Grattis! Mycket snygg färgkombo! Det är en normal S va?


Sent from my iPhone using Tapatalk

filipp
2012-06-07, 12:48
gillar inredningen skarpt! :)

Luc!fear
2012-06-07, 12:53
Grattis... nu blev jag avis...:( jag vill också ha en sådan...

Hagatorpet
2012-06-07, 13:06
Grattis
Roadstern är fin och jag tror du blir nöjd med motorvalet
även om jag tror jag sett någonstans att en diesel inte var ett alternativ för dig igen :)
en riktig karl tankar Diesel :D

Luc!fear
2012-06-07, 13:13
Grattis
...
en riktig karl tankar Diesel :D
& jag som är sugen på en Bensinare igen...

Hagatorpet
2012-06-07, 13:40
& jag som är sugen på en Bensinare igen...
och svaret på frågan är ...... :D

dvorak
2012-06-07, 14:14
& jag som är sugen på en Bensinare igen...
Så är det, diesel-förespråkarna lockar med en massa fördelar som inte stämmer. Det enda som är bra med dieseln är förbrukningen, men jag tycker ändå inte det är värt det. Jag älskar bensinmotorer och registret de har, speciellt nu när man har sugmotor igen.... ahhhh va gött :D Hagatrollet kan tjöta hur mycket han vill om manlighet...

Ooops, ska inte snacka skit om motorvalet Stephan, whatever floats your boat som man säger. Och grattis till en riktigt fin bil. Tänk att Roadstern är så snygg och att Coupén är så jäkla ful.

Stephand
2012-06-07, 14:54
SD var mitt andrahandsval, men iom att jag väntade så länge innan jag kom till skott så fick det bli en lagerbil och de S som fanns att tillgå var så jäkla dåligt utrustade så då fick det bli andrahandsvalet, en liten koll med KCR gjorde att jag vågade testa denna, om du förstår vad jag menar.
Provade ju en D innan Worksen och den föll mig inte i smaken, förbrukning skiter jag i, min andra ,hmn sommarbil drar ju 1,5-2l milen hehe.
Har ju även några hojar som varvar en del och inte går dom på brännolja men jag ger den en chans.
;-)
Så är det, diesel-förespråkarna lockar med en massa fördelar som inte stämmer. Det enda som är bra med dieseln är förbrukningen, men jag tycker ändå inte det är värt det. Jag älskar bensinmotorer och registret de har, speciellt nu när man har sugmotor igen.... ahhhh va gött :D Hagatrollet kan tjöta hur mycket han vill om manlighet...

Ooops, ska inte snacka skit om motorvalet Stephan, whatever floats your boat som man säger. Och grattis till en riktigt fin bil. Tänk att Roadstern är så snygg och att Coupén är så jäkla ful.

Luc!fear
2012-06-07, 15:25
SD var mitt andrahandsval... en liten koll med KCR gjorde att jag vågade testa denna, om du förstår vad jag menar...
;-)
PM:a mig gärna vad dom sa... (lite nyfiken är man allt)

Hobbe
2012-06-07, 16:23
Jag älskar bensinmotorer och registret de har...

+1

Allt som drar under 1 L/mil är dessutom för smått :D



Tänk att Roadstern är så snygg och att Coupén är så jäkla ful.

+1

Roadstern är lyckad - Coupén är...inte.

Cullin
2012-06-07, 21:05
Hör du av till mig så skall jag nog kunna hjälpa dig med en likadan, vi har en exakt likadan på plats i Malmö. Även en S med faceliftade motorn som du söker:)

Luc!fear
2012-06-07, 21:11
Hör du av till mig så skall jag nog kunna hjälpa dig med en likadan, vi har en exakt likadan på plats i Malmö. Även en S med faceliftade motorn som du söker:)
Vad menar Cullin med: faceliftade motorn?

Cullin
2012-06-07, 21:25
184 hk, direktinsprutning - bättre karaktär än tidigare, inget turbolagg här inte

Ursäkta om jag var otydlig, alla Roadster S har ju denna motorn:) Och jag kan bara lovorda den, jag skall akta mig för att gå in på detaljer när det gäller motorer men bra är den:)

Stephand
2012-06-19, 07:50
184 hk, direktinsprutning - bättre karaktär än tidigare, inget turbolagg här inte

Ursäkta om jag var otydlig, alla Roadster S har ju denna motorn:) Och jag kan bara lovorda den, jag skall akta mig för att gå in på detaljer när det gäller motorer men bra är den:)

Den motorn har även en del svagheter som gör att jag skulle bli förvånad om den sitter i nästa gen Mini när den kommer, Både Mini och Peugeot har haft stora problem med den.

Tillbaka till topic, Har nu kört roadstern 2 veckor, och sammantaget är jag klart nöjd, upplever den som bättre ihopskruvad en tidigare Mini jag ägt och kvaliteten över lag verkar ha ökat.

Motorn som i mitt fall var en kompromiss är faktiskt över förväntan trots att den drivs av villaolja, men BMW verkar ha lyckats, synd att den inte fick leverera samma mos i Mini som i BMW men då hade den ju lämnat mer en S:en och det vill nog inte BMW veta av. ser ingen annan anl till den är nedskruvad.
Hur som helst Roadstern är en klart trevlig bil det, enda som saknas nu är sommarvärme.:D

ipp
2012-06-19, 08:48
synd att den inte fick leverera samma mos i Mini som i BMW men då hade den ju lämnat mer en S:en och det vill nog inte BMW veta av. ser ingen annan anl till den är nedskruvad.

Den lämnar ju exakt lika mycket mos som förra generationen av BMW 118d (2007-2011). Har hela tiden trott att det var samma spis? Det var vad man kunde läsa i diverse artiklar om SD:n när den kom vill jag minnas.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E87)#Engines

Jonas m
2012-06-19, 09:25
Hmm tittar man på motor koden så är det samma motor i 118d 120d och 123d, eller?
Det känns som om dom har strypt dom olika modellerna till olika hk/Nm.
Så kan man då plocka ut 200hk och 400Nm från en 123d med samma motor som vi har i SD,
skall det vara lugnt att kunna plocka ut 185hk/400 Nm med hjälp av chip i SD.
Bara en tanke!!


Den lämnar ju exakt lika mycket mos som förra generationen av BMW 118d (2007-2011). Har hela tiden trott att det var samma spis? Det var vad man kunde läsa i diverse artiklar om SD:n när den kom vill jag minnas.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E87)#Engines

ipp
2012-06-19, 10:20
Hmm tittar man på motor koden så är det samma motor i 118d 120d och 123d, eller?
Det känns som om dom har strypt dom olika modellerna till olika hk/Nm.
Så kan man då plocka ut 200hk och 400Nm från en 123d med samma motor som vi har i SD,
skall det vara lugnt att kunna plocka ut 185hk/400 Nm med hjälp av chip i SD.
Bara en tanke!!

Kommer ihåg diskussionen sedan min tid som 1-serieägare.. Som jag förstått det är det en annan laddluftkylare, insugsrör och turbo skiljer 118d och 120d. 123d har bi-turbo.

Stephand
2012-06-19, 10:20
I dagens 120D är det samma motor om inte jag fattat fel, hur det är i de äldre vet jag inte men det borde vara samma motor där i lite annat utförande, inte helt ovanligt att tillverkare ändrar på detta sätt för att inte få kanibalism i modellfloran, dock ska man nog tänka på att det kan vara mer en mjukvara som skiljer, men att det går att uppdatera programvaran utan risk är jag övertygad om, garanterat mer riskfritt en att göra det i en S.
Dock ryker garantin för de som gör det.