handdator

Visa fullständig version : Pris och interval på grundservice mm



Fatuus
2012-06-02, 09:14
Hej!

Jag är en ganska ny Mini Cooper ägare och tyvärr inte speciellt kunnig, tycker därför att det är super med denna klubben!

Skulle behöva hjälp med att få reda på hur ofta man ska göra en service på en mini från 07 och vad priset ligger runt? (på en grundservice) senaste servicen gjordes i december 2010 och bilden har inte rullat speciellt långt efter den..

Jag undrar också hur ofta man behöver göra byte av kammrem och vad det kan kosta?

Tack på förhand!

roadsternilsson
2012-06-02, 09:57
Hejsan! Min Mini Cooper D har kostat runt 2500 vid servicarna. Det som brukar tillkomma utöver oljebyte är byte av kupéluftfilter. Jag servar min på BMW i Eskilstuna. Kollade en gång vad en Mekonomenverkstad skulle ta, och de var lika dyra.

dvorak
2012-06-02, 11:49
Låter vettigt, när jag gjorde service låg det normalt på c:a 3000.

Minin har kamkedja så du behöver inte byta någon rem.

Mange249
2012-06-02, 12:09
Låter vettigt, när jag gjorde service låg det normalt på c:a 3000.

Minin har kamkedja så du behöver inte byta någon rem.
En kedja som byts oftare än många kamremmar och spännaren ska vi inte ens tala om;)

När garantin har gått ut kan det vara läge att fundera på en mindre verkstad. Jag själv lämnar in till Eddie på CE-motor i Tyresö. Kunnig, trevlig, seriös och med bra priser. Han har mitt förtroende och det kan jag inte säga om de verkstäder jag prövat tidigare. Nu ligger ju inte Tyresö ens i närheten av Malmö, men det finns nog någon motsvarande där nere.

Sen om det gäller specialgrejer kanske man måste till märkeskillarna, då de har alla specialverktyg. Kunnandet är dock inte alltid bättre.

mopack
2012-06-08, 13:48
Hejsan,

Jag undrar också om det finns någon kunning i Lund/Malmö området på Mini som kan serva och uppgradera? Även i HBG-Ystad kan jag sträcka mig till för rätt verkstad, men helst i Lund/Malmö trakten, tackar för svar,
Mvh / Alex

inka44
2021-09-14, 16:16
Hejsan,

Jag undrar också om det finns någon kunning i Lund/Malmö området på Mini som kan serva och uppgradera? Även i HBG-Ystad kan jag sträcka mig till för rätt verkstad, men helst i Lund/Malmö trakten, tackar för svar,
Mvh / Alex

Hej Alex, jag servar och fick bytt Kamkedja hos Bilfixaren I Svedala. Supernöjd. Kamkedjebyte ,olja och lite extra grejor blev 13000 kr