handdator

Visa fullständig version : Hejdå Mini, nu är det dags att koka ris...



dvorak
2012-05-25, 16:09
Då var Minin borta, kändes som att lämna en gammal vän :(
Det har varit en väldigt rolig bil att äga, jag har haft mycket kul med den och kört många mil.

Men jag gör en Hobbe, byter till RWD fast en helt annan kontinent. Jag är ju själv av åsikten att man måste vara öppen för nya saker och våga prova något annat innan man får bli fan-boy :)

Jag har suktat ett tag på en sådanhär, och nu har jag hämtat en!

Och vilken bil!! Jag är mycket imponerad, äkta sportbilskänsla med trög koppling och allt vad det innebär. Var lite orolig att den inte skulle vara lika rolig att köra som Minin, men jag är ledsen att säga att denna är ganska mycket roligare faktiskt. Chassit är väldigt fint, relativt stumt utan att vara obekvämt (tacka dubbla triangellänkar för det!). Motorn matar på gött och det är kul med en sugmotor och responsen en sådan har. Det enda jag kan klaga på är vägljudet, men det hade jag väntat mig. Den känns lite dåligt isolerad, men man kan inte få allt.

981198139812

Kongo
2012-05-25, 18:44
Grattis men jag tror du kommer längta tillbaka lite till miniträsket sen, precis som jag börjar göra ;)

Det där är en bil jag skulle kunna tänka mig också

MrCooper
2012-05-25, 20:22
Grattis till nya bilen!
Lämnar du oss nu eller hänger du kvar här ändå? Jag tycker att du skall komma och visa upp den på Hagatorpet i sommar...

Hagatorpet
2012-05-25, 21:31
Noel! Det där var väl att gå lite långt...
Nä jag håller stenhårt på att inga bilar som är snyggare än en Mini får komma
Fast i och för sig
Låt gå för denna gången då, men du får köra sist Peter
jäkligt fin bil, om du vågar :) när vi kör rundan på hagatorps träffen, så kan vi köra på kapp:D

dvorak
2012-05-25, 21:37
Grattis men jag tror du kommer längta tillbaka lite till miniträsket sen, precis som jag börjar göra ;)

Det där är en bil jag skulle kunna tänka mig också
Tack tack! Vi får se hur det känns om ett tag, men just nu känns det som en bra uppgradering. Hela känslan i bilen är grym faktiskt. Det klonkar, viner och mullrar som en sportbil ska göra. Jag trodde den skulle vara mer GT-bil, men det känns mycket mer sportbil än vad jag väntat mig. Väldigt lik en M3 V8 på många sätt, inte riktigt lika välslipad dock. Det kändes tråkigt att lämna bort minin, men så fort jag provkörde denna så försvann nästan de tankarna. Har du kvar Alfan?


Noel: Jag tänkte åka med Robert, det är nästan roligare. Ifall han inte vill köra 370 förstås. ;) Jag åker med i vilken som :D

Jag hänger kvar här såklart: Man gillar ju Mini först och främst för att man gillar bilar, det är ju bilintresset som dragit en hit. Man behöver inte byta vänner bara för att man byter bil :)

dvorak
2012-05-25, 21:39
Noel! Det där var väl att gå lite långt...
Nä jag håller stenhårt på att inga bilar som är snyggare än en Mini får komma
Fast i och för sig
Låt gå för denna gången då, men du får köra sist Peter
jäkligt fin bil, om du vågar :) när vi kör rundan på hagatorps träffen, så kan vi köra på kapp:D
Köra ikapp???? Jag föredrar att köra ifrån. :)

Kongo
2012-05-25, 22:18
Tack tack! Vi får se hur det känns om ett tag, men just nu känns det som en bra uppgradering. Hela känslan i bilen är grym faktiskt. Det klonkar, viner och mullrar som en sportbil ska göra. Jag trodde den skulle vara mer GT-bil, men det känns mycket mer sportbil än vad jag väntat mig. Väldigt lik en M3 V8 på många sätt, inte riktigt lika välslipad dock. Det kändes tråkigt att lämna bort minin, men så fort jag provkörde denna så försvann nästan de tankarna. Har du kvar Alfan?




Jaman men vet inte hur länge, har fått sug att köra hoj på gata igen så det kommer nog en annons på den snart

Hobbe
2012-05-25, 22:38
Ahhh, fler som har blivit sugna på mer krut i bilen :)
Det blev visst ett fel vad det gäller bilmärkesvalet (en överraskning att jag tycker så, eller? :D), men grattis till uppgraderingen.
Kommer du till konbanekörningen på Lunda?

dvorak
2012-05-25, 23:06
Ahhh, fler som har blivit sugna på mer krut i bilen :)
Det blev visst ett fel vad det gäller bilmärkesvalet (en överraskning att jag tycker så, eller? :D), men grattis till uppgraderingen.
Kommer du till konbanekörningen på Lunda?
Ja, det har varit ett sug ett litet tag nu. Minin var ju jättekul och välbalanserad, men saknar lite krut under huven och RWD. Tittade en del på din fina bilmodell, men det var lite dyr för mig tyvärr. Och 370n har lockat ett tag, och jag tycker att det är lite kul med udda bilval. Det är ju nästan så att man vill ha något annat än BMW bara för att reta dig ;)

Jag måste tyvärr hoppa Lunda, med stor ledsamhet. Jag måste ut och köra ganska mycket de kommande veckorna och har inte riktigt lust att plöja 120 mil extra över en helg. Kommer ni att köra Lunda igen iår?

Hobbe
2012-05-25, 23:08
Lunda lär det bli i början av september igen.

dvorak
2012-05-25, 23:46
Gott! Jag får ta och satsa på det senare då.

En annan fråga till herrn som har lite koll på licenserna. Jag ansökte om klubbbyte för et tag sedan, och har inte fått nytt inbetalningskort av SBF. Eftersom jag har min licens (fast för tillfället obetald) kan jag väl inte använda engångslicens?

Hobbe
2012-05-26, 12:36
Har du din "riktiga" licens vilande (max fem år) så kan du lösa den nyintroducerade Bilsport Enkel licensen (läs på www.sbf.se (http://www.sbf.se)) till lägre kostnad, alternativt se till att betala avgiften för din "riktiga" licens.
En Prova-På licens (engångs) fungerar inte i detta fall då denna bara är till för att under ett tillfälle under året få smaka på någon enklare anrättning som erbjuds.
En "riktig" licens är Debut/Nationell/internationell, dvs licenser som krävs för att kunna tävla.

Klubbytet går till så att du skickar ansökan till den klubb du tillhör just nu, och sedan skickar den klubben efter godkännade ansökan vidare till din nya angivna klubb.
Kolla med vår sekreterare Rikard (www.bmwsc.com (http://www.bmwsc.com)) vad status är på ditt klubbyte, dvs har BMWSC skickat ansökan vidare till din nya klubb?

andreass
2012-05-31, 20:16
Grattis! Japanerna gör en del fina saker.. :) Själv är jag tillbaka in i BMW/Mini-träsket :)

Ace
2012-05-31, 20:39
Jag hänger kvar här såklart: Man gillar ju Mini först och främst för att man gillar bilar, det är ju bilintresset som dragit en hit. Man behöver inte byta vänner bara för att man byter bil :)

Det är nästan så man fäller en tår.... :)

Hagatorpet
2012-05-31, 21:45
Det är nästan så man fäller en tår.... :)
Jag tycker det är roligt när jag hittar en felstavning då jag själv stavar som en kratta
en tå skal det vara Robert inte en tår, då får det bli flera tår :D

pmansson
2012-05-31, 22:34
Grattis Peter,
Det är en bil som t o m frugan tittar lite extra efter....kanske att hon kan övertala mig !!!
Tar du med den till Hagatorpet så får jag nog lättare att få med en passagerare dit.

dvorak
2012-06-01, 14:26
Andreas: Tack tack, jag antar att storebror som du har är lite trevligare dock :) Har du kvar supran?

Peter: Tack, jag kommer förbi med 370n, ses då!


Nu efter en vecka och drygt 150 mil senare kan jag konstatera att jag är riktigt nöjd med bilen. Vågar man säga att jag är mer nöjd med denna än vad jag någonsin var med Minin? :) Ljudet i kupén är lite tjatigt på långresor, men allt annat med bilen är så bra. Styrningen och chassiet är verkligen kanon, och motorn har ett väldigt fint register. Sugmotor är kul. Måste testa den på bana snart så jag kan se vad den går för.

andreass
2012-06-02, 13:13
Andreas: Tack tack, jag antar att storebror som du har är lite trevligare dock :) Har du kvar supran?

Peter: Tack, jag kommer förbi med 370n, ses då!


Nu efter en vecka och drygt 150 mil senare kan jag konstatera att jag är riktigt nöjd med bilen. Vågar man säga att jag är mer nöjd med denna än vad jag någonsin var med Minin? :) Ljudet i kupén är lite tjatigt på långresor, men allt annat med bilen är så bra. Styrningen och chassiet är verkligen kanon, och motorn har ett väldigt fint register. Sugmotor är kul. Måste testa den på bana snart så jag kan se vad den går för.

GT-Ren är helt galen... :P Visst man kan alltid ha nytta av mer effekt, men detta är en av få bilar jag inte behöver trimma.. ;) Nürburgring 29/6-2/7. Kanske sitter 7an då :D

dvorak
2012-06-02, 14:05
GT-Ren är ju riktigt fin. En sådan skulle jag kunna tänka mig som ringenbil, men nu är det fokus att få färdigt den gamle häcken.

Ska du ner något mer senare iår?