handdator

Visa fullständig version : J*kligt off topic men...



Nina
2012-05-19, 21:38
...det är i alla fall en Mini. Vi har ikväll köpt en BMC Austin Mini -71, med utanpåliggande gångjärn. Bild kommer senare. :)

Nina
2012-05-19, 22:10
9638


Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

Flameboy
2012-05-20, 00:24
Nice! Mycket fix?

Nina
2012-05-20, 06:36
Inte så farligt mycket faktiskt. Inredningen är hel, motorn går bra men är fel justerad och kopplingen likaså. Fick med en hel motor och en massa delar till den. Lite rost på det vanliga stället: framför förardörren. Underarbetet före lack var inte så bra gjort så det är små knottror på förardörren där lacken har släppt lite.

Efter lite forskning visar det sig att det är en Cooper, det följde med insug med dubbla SU:n på och det är lite annat på motorn som sitter i som skvallrar av numrena att döma. Jag satt och skrattade lite tyst, det är högt kupéljud precis som i våra moderna fast högre förstås. Annars verkar den helt okej och så står det 1971 i Transportstyrelsens register fast det är årsmodell 1969. -69 kom nämligen sista modellen med utanpåliggande gångjärn. :)

Kongo
2012-05-20, 08:03
Grymt snygg!

dvorak
2012-05-21, 08:09
Najs!! Grattis till en charmig liten rackare

Hagatorpet
2012-05-21, 08:33
jag har i ett par års tid funderat på att sälja min Neckar Jagst2 och köpa en gammal-Mini i stället
grymt fina är dom :)

RandyPiper
2012-05-21, 11:53
Grattis till en jättefin klassisk koja, backspeglarna på huven och utanpåliggande gångjärnen är ju ascoolt !


Spanade in den där på blocket förut när jag var i köpartagen :-)
Om du skulle behöva serva den (om du inte kan själv) så finns det tydligen nån kojaexpert på södermalm. Klarks Classic Cars

http://www.klarkclassiccars.se/kcc.html

Jag tänkte dra dit min 97:a för service, och be han kolla allmäna skicket på bilen så snart som möjligt.
Återkommer med en recension.

Nina
2012-05-21, 14:14
Spanade in den där på blocket förut när jag var i köpartagen :-)Ha ha jag hann före! =)

Lite rost finns på det inte helt oväntat sedvanliga stället: framför förardörren. Jag har varit petig när det gäller de här klassikerna: gångjärnen måste sitta på utsidan och det måste vara en BMC/Austin. =)
Den blå lacken är originalkulör, omlackad ser jag men i samma kulör. Däremot tror jag taket ska vara vitt, det har lossnat lite lack på ett ställe vid vattenrännan och där syns en vit lack kika fram. Det har suttit på dubbla SU:n, de följde med som reservdel så jag tänker montera tillbaka dem (efter genomgång).
En lös motor följde med också, min man tänkte renovera den och stoppa i med dubbla SU:n på. Det var en hel del lösa delar som följde med, som helt nya bromsklossar, hjulcylindrar, kopplingen är nybytt men verkar ha luft i systemet.

Och på bild nedan såg man detta på parkeringen utanför kontoret i dag. Min man körde den lille och jag min JCW:

9785