handdator

Visa fullständig version : Min nya bil !



RandyPiper
2012-05-14, 17:13
9631

Här är den då äntligen ! En Rover mini Cooper 97 Röd/Vit , än så länge ganska original förutom avgas och luftfilter, men det ska det nog bli ändring på. :D

Kanske kikar förbi nångång på nån träff, men lilla Alice har nog lite svårt att hänga på i svängarna när ni drar på.
Men nån konbana hade ju varit kul att dyka upp på !

Björn P
2012-05-14, 21:16
Cool bil och bild! Hur är de "sena" Old MINI Cooper? En sån vill man ju också ha någon gång.

RandyPiper
2012-05-14, 22:37
Cool bil och bild! Hur är de "sena" Old MINI Cooper? En sån vill man ju också ha någon gång.

Tack !

Inte hunnit köra så mycket än efterom jag köpte den i fredags men på motorväg är den ganska tråkig, 4 växlad och med ganska högt kupeljud.

På småvägar är den rolig som fan, riktig cocart-känsla eftersom man sitter så nära vägen och väghålllningen/kurvtagningen är så bra.
Man slås av att de flesta andra bilar ser ut som monstertrucks när man kikar ut :-)

Skulle väl säga att det är lite av samma känsla som att köra BMV MINI, fast mer "old-school". Sen saknar man ju såklart accelerationen i nya BMW Cooper S :en och kompressorljudet. Men det vägs upp av en del annat i den gamla. Svårt att köra den utan ett leende på läpparna.

Om du har planer på att köpa en så tycker jag du ska slå till :-)

Finns en fin på blocket i stockholm nu, åk iväg och provkör vettja

http://www.blocket.se/stockholm/Mini_Cooper__fin_lagmilare_40178850.htm?ca=11&w=1

Annars kan du få ta en provtur i min nån gång om jag dyker upp på nån träff.

dvorak
2012-05-15, 09:39
Grattis, jag förstår vad du menar med känslan i bilen. Få bilar är så charmiga som de gamla kojorna

Hobbe
2012-05-15, 11:51
Den var inte stor.
Jag mätte den till fjuttiga 10 mm :D


En klassisk Mini är aldrig fel.
En sådan med en mittmonterad tvärställd 6 cyl BMW sugis ;)

RandyPiper
2012-05-15, 18:31
Den var inte stor.
Jag mätte den till fjuttiga 10 mm :D


En klassisk Mini är aldrig fel.
En sådan med en mittmonterad tvärställd 6 cyl BMW sugis ;)

Ok här kommer en liten större bild på henne :-)

9634

Aldrig vinterkörd och kommer aldrig bli heller, har precis fixat ett varmgarage hon får stå i.

Finns en del företag som monterar i rätt kraftiga motorer i gamla kojorna, så om motorn skär ihop totalt nån dag kanske man skulle investera i nån galen kombo många hästar under huven, eller i baksätet.

Nina
2012-05-15, 19:00
Den där är fin och söt! Jag vill också ha en sån där! Gärna Austin eller BMC, gärna att gångjärnen är utanpåliggande vid dörrarna, skärmbreddare, 1275-motorn (nu blir det genast dyrare). Håller på och säljer en hoj, kanske skulle jag leta upp en gammal hundkoja då? =)
De är sååå gulliga. Fast jag begriper inte varför det ska vara sånt ”krig” mellan de där och oss. Folket som kör de där fnyser åt våra bilar. I andra länder är det ju inte så?

Faktiskt så reggade jag mig på MINI Seven-clubs forum för några år sen, letade då efter en äldre hundkoja och när de fick veta att jag hade en MCS -05 också så blev jag raderad ur forumet. Ganska barnsligt tyckte jag, så köper jag en sån där lär jag inte bli medlem i deras klubb.

RandyPiper
2012-05-15, 19:32
Ja , tycker också hon är cool och söt :-) Tycker absolut du ska leta upp en gammal koja, är väl kanon att ha båda.

Men jag fattar inte heller rivaliteten mellan klubbarna, vore roligare om man hade några träffar tillsammans, gamla och nya klubben.
Kom ihåg att det dök upp en del gamla kojor på en konbanekörning med NMCS för några år sedan, det var bara uppskattat av alla i nya klubben.

Men det där låter ju på sandlådenivå att man skulle bli utesluten ur forumet för att man har en ny koja på deras forum.
Jag har lurkat runt på deras forum och inte upplevt nåt sånt, har fått ett vänligt bemötande, fast dom vet väl inte att jag haft en BMW mini :-) Man får hoppas att dom lagt av med den attityden, kanske bara var nån admin vaknat på dåligt humör.

Nina
2012-05-15, 19:51
Ja, jag lär inte bli medlem där igen. Dög jag inte då så duger jag inte sen heller.

Fast jag tycker att din MINI ser ut att heta Rut, verkligen söt är hon. :)