handdator

Visa fullständig version : Meguiar's



Nina
2012-05-13, 16:01
Jag köpte lite produkter från Meguiar's, bl a shampo, vax, tvättvante, polerdukar etc. Jag är grymt nöjd med resultatet. Imponerades av shampot, det står att man ska hälla i 2-3 kapsyler med shampo i en 9-litershink. Okej så jag tänkte att 3 korkar räcker. I hinken såg det ut att vara en väldigt liten mängd, ”ska det där lilla räcka till hela bilen??” funderade jag och började fylla hinken med vatten.

Nästa gång tar jag max 2 kapsyler. Jag fick fylla på mer vatten för det löddrade grymt mycket.

Och sen var det dags för leran. Det som inte shampot fick bort fick leran bort. Poff! så var det som satt fast i lacken puts väck. Wow vilka grejer, tänkte jag imponerat. Efter jag hade vaxat bilen och torkat och polerat upp den tappade jag hakan. Inte nog med att det luktar godis om vaxet och lila druva om däckpoleringsmedlet. :D

Ja sen var man ju tvungen att ta en runda och visa upp underverket och nog syntes finishen på håll. Så jag kan rekommendera Meguiar's, jag är helt såld på deras produkter nu.

961696179618

Flameboy
2012-05-13, 19:16
Ska faktiskt sticka och köpa det imorrn! Men tänkte skippa leran och köpa rubbing istället. Behöver man båda? Om man tvättar ordentligt innan alltså?

Nina
2012-05-13, 19:55
Ska faktiskt sticka och köpa det imorrn! Men tänkte skippa leran och köpa rubbing istället. Behöver man båda? Om man tvättar ordentligt innan alltså?Nja, jag noterade att rubbing inte behövdes. Tog motorhuven men såg ingen skillnad. Det är ingen skillnad mellan motorhuv och övriga bilen. På sidorna satt det lite knottrigt skit som fastnat från vägen, asfaltsfläckar etc vilket avfettning inte tog på. Så jag använde leran och medföljande vätska för ändamålet och det som satt där for av plättlätt. Efter att jag rubbat motorhuven och inte såg nån direkt skillnad så gick jag på med carnubavaxet. Det fick sitta på ca 20 min och sen torkade jag av det med avsedd trasa. Efterpolering skedde med andra sidan av trasan. Däcken fick också polering med Meguiar's produkt. Lättjobbat, doftar gott som godis och ett resultat som slog mig bakåt när jag var klar. Helt klart värt pengarna och tiden jag la ner på bilen i dag.

Jag köpte båda bilvårdskiten (Paint Restore och New Paint), mindre flaskor i men tänkte att om jag inte är nöjd så har jag inte kastat ut för många pengar. Nästa gång köper jag större flaskor. =)
I kiten får man med trasor, tvättvante, polerkuddar för vax och däck, ja allt man behöver till en förmånlig peng.

Jill
2012-05-13, 20:27
Rekommenderas är att claya och sen polera. Clay är för att få bort alla föroreningar i lacken, sånt som inte en rubbing kan få bort och i värsta fall får du bort det med rubbingen och drar runt det i lacken...

Rekommenderar att dra över bilen med en dubbeltrissig maskin och rubbing/polering efter leran för kalasbra finish! :)

Mange249
2012-05-13, 21:23
Rekommenderas är att claya och sen polera. Clay är för att få bort alla föroreningar i lacken, sånt som inte en rubbing kan få bort och i värsta fall får du bort det med rubbingen och drar runt det i lacken...

Rekommenderar att dra över bilen med en dubbeltrissig maskin och rubbing/polering efter leran för kalasbra finish! :)
Varför inte singelskiva?

Jill
2012-05-13, 21:49
Varför inte singelskiva?

För att köra med singel som slutsteg så ska du vara erfaren, har rätt medel, exakt rätt trissa till medlet och veta precis hur du ska arbeta för att inte få hologram och "solar" i lacken. Dom flesta avslutar alltid med dubbeltrissa för att veta att man får ett helt säkert resultat, även när solen ligger på! :)

Nina
2012-05-14, 05:57
Det följer med utförlig beskrivning vilka steg man ska ta, jag använde leran före vaxet. Jag ville inte använda min polermaskin, jag vill känna bilen under händerna. :-)

Flameboy
2012-05-19, 23:16
Så! Jag köpte Meguiars Paint Restorer Kit och körde järnet igår. He-re-GUD vad bra det är! Tog bort stripesen som suttit två år och det var tydliga skillnaden i färgen. Leran gjorde min knottriga lack helt silkeslen, och rubbingen var LIVS-nödvändig på min bil. Huven är nu vackert klarröd igen, och man kan inte ens ana att det suttit stripes på. Bilen är som en spegel, jag har säkert fått 3-4 hästkrafter till bara för att bilen är så hal! :D Jag körde med dubbelskivig oscillerande maskin från Clabbe, funkade alldeles utmärkt!

Nina
2012-05-20, 06:41
Härligt Flameboy, gott att höra. Jag visste att du inte skulle bli besviken. :)

Jill
2012-05-20, 08:53
Så! Jag köpte Meguiars Paint Restorer Kit och körde järnet igår. He-re-GUD vad bra det är! Tog bort stripesen som suttit två år och det var tydliga skillnaden i färgen. Leran gjorde min knottriga lack helt silkeslen, och rubbingen var LIVS-nödvändig på min bil. Huven är nu vackert klarröd igen, och man kan inte ens ana att det suttit stripes på. Bilen är som en spegel, jag har säkert fått 3-4 hästkrafter till bara för att bilen är så hal! :D Jag körde med dubbelskivig oscillerande maskin från Clabbe, funkade alldeles utmärkt!

Kul att höra! Alltid skönt när man blir av med nyansskillnader och får en blank bil!! :)

Gryglas
2012-05-20, 13:26
Får man fråga var kittet inhandlades?
:)

Nina
2012-05-20, 14:37
Får man fråga var kittet inhandlades?
:)Nä, det är hemligt… Nä skojar bara, de finns i Järfälla men jag beslöt att det kostar mindre att få det skickat till sig än köra dit om man som vi gör, bor på södra sidan av sta'n.

Här är tel numret: 08-21 05 80. De skickade det ganska fort, men de förklarade att ibland kan det dröja några dar också. DHL som de skickar med kan ibland ta lite tid på sig att meddela kunden att de har produkterna för uthämtning.

Pierre M
2012-05-20, 14:54
Mekonomen vid Ikea barkarby säljer också deras produkter.

Nina
2012-05-20, 15:00
Mekonomen vid Ikea säljer också deras produkter.Jo fast som de själva förklarade så har inte handlarna alla produkterna utan en och annan bara. Jag ville ha ett helt kit från tvätt till polering så jag köpte direkt från Meguiars så slipper jag åka runt och leta.

Får också tillägga: shampot är gryyymt drygt. Nu tog jag knappt 2 korkar shampo i vattnet (10-litershink) och det löddrade som tusan.

Flameboy
2012-05-20, 17:51
Får man fråga var kittet inhandlades?
:)

Jag köpte på MDS i Midsommarkransen, de har rätt mycket, bl a kittet jag använde. Lär bli närmare för dig...

Nina
2012-05-20, 18:54
MDS… Tack, lagd i minnet! =)

Björn P
2012-05-20, 20:27
Vad kostar dessa produkter? Om de är så bra så kanske vi kan få fram en NMCS-rabatt hos någon återförsäljare?

Jill
2012-05-20, 20:33
http://www.shinearama.co.uk/
eller
http://www.elitecarcare.co.uk/
eller
http://www.polishedbliss.co.uk/

.. är billigaste sättet att få tag på Meguiars :-)

Hagatorpet
2012-05-20, 21:00
http://www.shinearama.co.uk/
eller
http://www.elitecarcare.co.uk/
eller
http://www.polishedbliss.co.uk/

.. är billigaste sättet att få tag på Meguiars :-)
Vi kan inte köpa det från dig som är i branchen? (lite billigare)

Jill
2012-05-20, 21:20
Vi kan inte köpa det från dig som är i branchen? (lite billigare)

Har tyvärr inte Meguiars i lager utan vaxer handlar vi från Gunther vid behov;
http://www.gmcardetailingwebshop.se

Tycker att klubben ska kontakta honom för samarbete. Finns mycket godis i hans webbshop :)
Sen finns även ett support forum för produkterna.