handdator

Visa fullständig version : Byta till multifunktionsratt



MrPlow
2012-04-22, 18:04
Frågan gäller R50-53

Jag har idag 2 ekrars vanlig ratt och funderar på att byta till 2 ekrars multifunktionsratt. Går det att flytta över airbagen rakt av? Hur är det med inkoppling av själva multifunktionen?

Någon som gjort/vet?

MrPlow
2012-04-22, 18:13
Hmm, vid närmare inspektion av den 2-ekrade ratten verkar det som att multifunktionen endast rör farthållare... Och då blev det genast ointressant...

Nina
2012-04-22, 19:05
Svärföräldrarna beställde en MCS -05 med multifunktionsratt men fick en bil utan multifunktionsratt. Så de fick lämna in bilen för byte av ratt. När de återfick bilen hade farthållarens knappar bytt plats. För att sätta på farthållaren måste man trycka in ”Bibehåll/återuppta hastighet”, för att bibehålla/återuppta hastighet är man tvungen att trycka på AV/PÅ-knappen. Jag minns att verksta'n hade problem, det fanns inget elschema att tillgå så det tog tid och sen kom bilen tillbaka med fel inkopplat på farthållaren. Är nog inte det lättaste att byta på en MINI skulle jag tro.

Jonz
2012-04-22, 19:16
Hmm, vid närmare inspektion av den 2-ekrade ratten verkar det som att multifunktionen endast rör farthållare... Och då blev det genast ointressant...

Du styr stereon också, dessa knappar sitter på baksidan av ratten.