handdator

Visa fullständig version : Ett garantiärende angående lack på Bavaria.



Mange249
2012-04-20, 18:15
Nu vet jag att många bara skriver när det är något dåligt som hänt...

Jag tänkte därför passa på att skriva något positivt som omväxling;)

Grundhistorien är att min mini -09 hade galvblåsor och klarlacksläpp på ett par ställen. Förra ägaren hade inte fått blåsorna godkända på garantin, men jag tänkte att jag kunde försöka när jag ändå skulle ta upp klarlacksläppet.

Jag pratade med Joachim på Bavarias plåtverkstad och han kikade på bilen, tog kort och skulle skicka bilderna till BMW. Han poängterade att de är hårda, men var ändå relativt optimistisk. Någon vecka senare började jag undra hur det gick och hörde av mig och se på fan skadan var godkänd som garantiärende:)

Jag fick en tid veckan efter och skadan skulle ta 7-8 dagar att reparera. Jag vart minst sagt förvånad när de ringer 2 dagar senare och säger att bilen är klar bortsett från en restad list som skulle skickas från Tyskland. Lite att göra i verkstaden hade skyndat på ärendet.

Jag åker dit och får direkt höra att de tycker bilen är bland de finare Minis de haft inne! De säger att de kommer höra av sig när listen kommer, så kommer de ordna montering så det passar mig. Glad kikar jag på bilen och allt ser bra ut.

Åker hem nöjd och Bavarias skadeverkstad i Tyresö har fått en nöjd kund:)

På Solna slarvades det tyvärr lite i verkstaden, men denna upplevelse tvättade bort mitt missnöje.

Hagatorpet
2012-04-20, 18:39
Vad roligt Grattis

MrCooper
2012-04-20, 20:11
Ja, det är bra att även dela med sig av positiva erfarenheter!
Skönt att det löste sig så bra.

Nina
2012-04-20, 21:51
:beerchug:

Hobbe
2012-04-21, 09:51
Visst finns det bra BMW/MINI-verkstäder....också.
Sedan är det bara att hoppas att fler utnyttjar dessa så att verkstäderna vet att det lönar sig att göra ett gott arbete.

Panerai
2012-04-21, 12:56
Jag har också positivt att säga om grabbarna ute i Tyresö. Det gick snabbt och enkelt när flickvännen blev påkörd bakifrån i Årstatunneln. Tummen upp för ett väldigt trevligt bemötande dessutom.