handdator

Visa fullständig version : Sthlm/Öst: Eftersnack Calssic Spring Run 2012



Hans-G
2012-04-15, 16:25
Tack till er alla för en härlig vårpremiär här i region Öst/Srockholm! :bowdown:

Efter kallduschen igår, eller vad man nu ska kalla det, blev det ju en dag med både sol och hyfsad temperatur. Och nercabbat på fyra bilar, varav två roadsters, under flera minuter.. :D (Pierre fuskade lite och fällde ner taket innan jag strax före Nynäs genomförde ett förvarnat stopp på hela karavanen på 11 bilar så att vi som har den möjigheten skulle kunna ha himlen som tak.)

Extra kul var det att ha med Kenneth,Niklas och Johan från BMW Group i varsin tvåsitsig MINI i vår vårparad på Södertörns härliga MINIanpassade vägar. Fast egentligen var ju alla lika viktiga: Björn P (med nytt tungt sound på sin GP), Fredrik, Gunnar (KIT) med barnen Alexander och Stella, Karina, MadeleineO och Jeppe, nämnde Pierre M, Johan (jbjorkl) med sin Hampton-Clubman och Emil (MrPlow). Samt Christopher (Kongo) som diskret anslöt vid Lövhagen.

Nu förväntar jag mig en massa trevliga bilder från detta evenemang. Snabb-Emil kunde ju inte hålla sig utan skrev en fältrapport redan innan vi lämnat Västerhaninge. Den finns därför i "inför-tråden".

Som sagt, tack till alla som såg till att vi fick uppleva en strålande dag på Södertörn!

Mr Clubman
2012-04-15, 20:08
Det hade varit nice att följa med, men det fick bli dotterns handbollscup. Springrun är ju en favorit annars!

Erik Börnstedt
2012-04-15, 20:37
Björn är f.r.o.m idag min största idol!
Faaan att jag också vill ha sånt ljud i min bil!!! :)

Vi får styra en kvälls tur snart Björn, så kan vi testa hur en JCW 2012 hänger på din GP i dagsläget :)
Klart jag inte har en suck, men vore kul.

MVH Erik

Björn P
2012-04-16, 10:13
Björn är f.r.o.m idag min största idol!
Faaan att jag också vill ha sånt ljud i min bil!!! :)

Vi får styra en kvälls tur snart Björn, så kan vi testa hur en JCW 2012 hänger på din GP i dagsläget :)
Klart jag inte har en suck, men vore kul.

MVH Erik

He he! Klart vi tar en tur en kväll med fint väder - och torra vägar. Kul också att testa en JCW 2012 lite. Det är spikat! Det blir nog rätt jämnt, om man bortser från decibeltävlingen. :)

MadeleineO
2012-04-16, 10:42
Tack för en trevlig söndagsutflykt!
Här kommer några bilder.

Fredrik
2012-04-16, 19:23
Tack för turen Hans-G, det var trevligt att träffa gamla bekanta (och någon ny) igen :beerchug:

Hobbe
2012-04-16, 20:03
Dålig puts på bilarna ;)

Fredrik
2012-04-16, 20:05
Dålig puts på bilarna ;)

Det är rejsigare så :steering:

Pierre M
2012-04-16, 21:14
Tack för en trevlig dag tur att det gick å genomföra den:D

MadeleineO
2012-04-16, 21:20
Jag vann priset för ankomst till mini run med den lerigaste bilen. Och värre blev det!
Avrundade dagen lite lagomt småterapeutiskt med glansschampot och vinylglansen. :)


Dålig puts på bilarna ;)