handdator

Visa fullständig version : Accessport Alta JCW



Fräsen
2012-03-26, 12:30
Hello!

Jag har med stor inspiration följt trådarna kring alla så härligt "kunniga kring att få en mini att gå fortare", Några här på forumet verkar ha provat Accessporten i från Alta.

http://www.altaperformance.com/hardtop/2007-mini-cooper-r56-turbo-accessport-ecu-tuner

Så är jag nyfiken på era erfarenheter som har provat på en JCW? Jag kunde förstå att det finns problem med lite felmedelanden som ej gick att få bort?

Tack på förhand

-D

David
2012-03-26, 15:48
Hör med Johan W, tror han provade på sin jcw.

Fräsen
2012-03-28, 07:08
Hej!

Ja kikade i hans presentation men jag tror inte att han är aktiv här längre;( Är det ingen annan?

yonasu
2012-03-28, 08:33
Dom stöder inte europeiska minis eftersom vi saknar en sensor. mailade dom själv och frågade en gång i tiden.

hans svar:
"Jonas,

Thanks for your interest in ALTA! I'm sorry, the ALTA AccessPORT isn't compatible with European cars yet. We are working on it still, and have a few in Europe for testing now. If you have any more questions, let me know, thanks!"

Johan var en av testpersonerna i europa tror jag, så det var därför han hade en. tror inte dom fick till det, men du kan ju maila dom och fråga igen. posta gärna här efter :D tech@altaperformance.com

ola
2012-03-28, 11:19
Jo Johans fungerade för han har den där sensorn , eftersom det är en JCW han hade - men vanliga S saknar MAF sensorn

Fräsen
2012-03-28, 12:17
Tackar för svar. Ola du som har provat det mesta och kan mycket ..... Tyckte jag läst i i någon tråd om att du har provat en sådan?

-D

Erik Börnstedt
2012-03-28, 12:21
Klart detta funkar på din JCW.
Jag har kört Johans bil, och den gick riktigt fint :)

/Erik

Fräsen
2012-03-28, 12:33
Hallå!

Tackar för din proffsiga hjälp när jag var på besök;) Vilken grym kundservice du ger.... Ha ha ja den här "mini sjukan" är verkligen farligt och dyr! Kan hoppas att Johan W svarar då jag läste att det sista han skrev var någon varningslampa som inte ville släckas och han väntade på nått från Alta?

Hagatorpet
2012-03-28, 13:03
Hallå!

Tackar för din proffsiga hjälp när jag var på besök;) Vilken grym kundservice du ger.... Ha ha ja den här "mini sjukan" är verkligen farligt och dyr! Kan hoppas att Johan W svarar då jag läste att det sista han skrev var någon varningslampa som inte ville släckas och han väntade på nått från Alta?
Skicka ett PM till honom så får du säkert svar

Mange249
2012-03-28, 19:41
Snackade med JohanW i helgen och frågade då om hur det funkat med Alta Acess Port och han hade haft problem med CE lampa som inte ville slockna. Om jag minns rätt handlade det om en kolkanister som saknas på Eurospec, men finns i USA. Bilen fungerade som den skulle i övrigt...

Fräsen
2012-03-29, 07:09
Godmorgon!

Tack vad snäll du är... Okej då vet jag. Har även mailat dom för lite frågor. Som jag postar här när jag får svar.

-D

Fräsen
2012-04-18, 06:59
Godmorgon!

Har tyvärr inte fått något bra svar om dom har jobbat med att försöka får " svenska" Minis att fungera utan att några lampor lyser. Dom ville hemskt gärna att jag testade produkten eller lånade en för test.

Kontentan är nog att det bara är att lägga ned ALTA Acess Porten för oss i Sverige. Man vill ju att allt skall lira 100 och jag Sverige är en för liten marknad antar jag och att bilarna skiljer sig åt.

Detta svar fick jag av den mycket vänliga Johan "Fick den aldrig att lira 100%, beror på att det skiljer ett par saker mellan euro spec JCW och US spec JCW, bland annat nått slags kolfilter som sitter i anslutning till tanken. Denna finns inte på europeiska bilar men på amerikanska. Därför fick jag en felkod hela tiden för att den inte fanns så att säga.

Alta lyckades (eller ville inte) lösa det, borde gå via mjukvaran, men det var också enda problemet. Den gick som den skulle och allt sånt så det var positivt, gick ju att släcka felkoden och ta bort mjukvaran vid service vilket var en bonus.

Hårdvaruskillnaderna gör också att Altan inte alls fungerar till Cooper S:en (eventuellt till 184hk men det kan jag inte verifiera) Beronde på att amerikanska hade en MAF-sensor men inte europeiska, dock hade JCWn en MAF (om jag kom ihåg rätt) "

Fräsen
2012-05-07, 15:14
Hej!

När det gäller alternativ till ALTA Accesport för Factory JCW så finns en produkt i England som många verkar har testat med gott resultat.

http://www.evolvetuning.us/mini/mini-r56-2nd-generation/cooper-s-jcw-c698/ecu-tuning/mini-cooper-s-factory-jcw-evolve-r-ecu-tune.html




Detta projekt är rätt intressant.

http://www.minitorque.com/forum/f272/tdlcs-midnight-black-jcw-8696/