handdator

Visa fullständig version : spotify via snap-in adapter



filipp
2012-03-23, 08:59
halloj!

skaffade precis spotify premium för att kunna spela i bilen.

när jag kopplar in i-fånen i snap-in adaptern så får jag ut ljud i högtalarna,
men ingen info visas på skärmen ( jag antar att man ska gå in vi externa enheter och sen min telefon).
och sen när jag väl ska byta låt på knapparna på ratten så hoppar den automatiskt över till låtarna jag har på i-fånen?

Ska det vara så, eller gör jag på fel sätt?

:)

ola
2012-03-23, 09:46
Info på skärmen inkl bild på skivomslaget kan ta en himla tid ibland och ibland måste man plocka ur telefonen ur snap-in och sen trycka tillbaka den - har inte riktigt kommit underfund med det där , men för det mesta brukar det funka. det går däremot inte att byta låtar på telefonen med rattkontrollen , det måste du göra på telefonen direkt.

filipp
2012-03-23, 09:57
jaha, då förstår jag.

har för mig jag har läst att några kan byta med rattkontrollerna?
funkar det om man har någon speciell sladd eller liknande?

Tack för svar iallafall :D

Minid
2012-03-23, 10:19
Det konstiga är, att en adapter för 2000 extra kronor inte stödjer att man använder ratt kontrollen för att byta låt, däremot kör du spotify via bluetooth kan du byta via ratten !

ola
2012-03-23, 11:42
hmm , jag kan inte byta med ratten ialla fall.. inte när det går via bluetooth heller...

filipp
2012-03-23, 11:57
hmm, hur gör jag för att köra det via blåtand då?

Verkligen jätte imponerad över detta forum förövrigt! :D

trevligaste forumet jag stött på!
fast det är ju klart, vi kör ju MINI :)

ipp
2012-03-23, 12:29
Jag kan byta låtar med rattknapparna och de på instrumentpanelen. Förutsatt att man är i en playlist där det finns låtar efter den man lyssnar på.

Jag har inte snap-in använder den framför mugghållarna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

filipp
2012-03-23, 13:47
det borde ju gå med snap-in också egentligen?
riktigt osmidigt att öppna armstödet å börja fippla där för att byta låt när man kör :P

Minid
2012-03-23, 16:22
Ah de e krångligt , men du får upp informationen via bluetooth också, så nu ångrar jag köpet av adaptern..

filipp
2012-04-02, 12:57
var inne på kneippbadens bil nu på lunchen och frågade om detta, fick otroligt bra hjälp! :)

efter några samtal så kom dem fram till att det ska gå, och att dem skulle återkomma så snabbt som möjligt med svar på hur man ska göra.

jag återkommer självklart här när jag vet!

Luc!fear
2012-04-02, 18:24
jag återkommer självklart här när jag vet!
Det ser vi fram emot...

Admiralen
2012-04-04, 21:30
Det ser vi fram emot...

Samma här...

filipp
2012-04-05, 15:02
svaret jag fick var att dem inte kan säga att det ska fungera, för att det är en tredjeparts-app.
däremot så fungerar det för vissa.
varför fick jag inte svar på.

så jag antar att det man får göra är att vänta och hoppas på att spotify blir integrerat i mini Connected. :)

Minid
2012-04-05, 17:08
Filipp, det där med att den byter från spotify till din inlagda musik, det ska finnas nån inställning har jag för mig , slumpa blandning eller liknande som stoppar de

filipp
2012-04-10, 08:11
Filipp, det där med att den byter från spotify till din inlagda musik, det ska finnas nån inställning har jag för mig , slumpa blandning eller liknande som stoppar de

I bilen eller i telefonen?

nu blev jag nyfiken :)

Minid
2012-04-10, 14:55
i bilen

filipp
2012-04-10, 20:27
i bilen

Tack så mycket! :D

fungerar perfekt nu!

hade aldrig tänkt på att den menyn fanns om du inte sagt det :)

ipp
2012-04-10, 22:48
Men då blir ju alla playlists slumpade? Det vill man väl inte.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Minid
2012-04-11, 00:12
Det är detman kan ändra i just den menyn, så man slipper slumpningen mellan låtar på iPod o spotify

Bronto
2012-04-12, 14:03
Jaha, så det är möjligt att styra musiken via ratten om man har mobilen inkopplad? Är detta bara om man köper en extra kabel eller bara om man kör via BT? Min kille på Mini Gbg var rätt osäker på hur det funkade. Är ju inte så sugen att lägga ut 2000 extra när man köpt tillägget för smartphone/bluetooth. :)

ipp
2012-04-12, 14:51
Det räcker med smartphone/bt, det verkar till och med som att det fungerar bättre än om man har full bluetooth. Däremot måste du köpa Y-kabeln, kostar typ 500 kr.

filipp
2012-04-12, 15:08
Jaha, så det är möjligt att styra musiken via ratten om man har mobilen inkopplad? Är detta bara om man köper en extra kabel eller bara om man kör via BT? Min kille på Mini Gbg var rätt osäker på hur det funkade. Är ju inte så sugen att lägga ut 2000 extra när man köpt tillägget för smartphone/bluetooth. :)

för mig fungerar det nu, efter jag gjorde som "Minid" sa.

men jag måste varje gång jag startar bilen, ställa in den på "slumpa låtar".

låtarna jag har sparat lokalt i mobilen fungerade direkt att styra via ratten när jag använde "snap-in".
det var bara spotify som var krångligt för mig. :)

hoppas det fungerar för dig! :)

Bronto
2012-04-12, 15:18
Okej okej, då hajar jag. Kanske är smidigare att antingen bara ha låtar lokalt med Spotify på telefonen eller bara ha låtar på iPoden för att det ska vara lättare :P Ska pilla med det senare i maj när bilen kommer, men var intressant att ha koll på grejerna nu i förtid. Musik är viktigt att det ska fungera när man kör tycker jag.

Tack för hjälpen!