handdator

Visa fullständig version : Bonnet Stripes



Fräsen
2012-03-03, 21:01
Hej!

Jag undrar vart man skall vända sig för att få monterat vita Bonnet Stripes? Då denna bil var utan det tyvärr.

Mvh
-D

Krister
2012-03-04, 11:25
Är inte från S-holm , men dom här är ganska stora på dekal montering http://www.dekorfilm.se/

MadeleineO
2012-03-05, 11:02
Sen kan du väl alltid kontakta MINI på Bavaria i Solna och beställa stripes/montering av dem med.
Nu har jag dock inte bästa kollen, har inte stripat nån av mina (än iaf :) )

emile
2012-03-25, 04:19
det är inte värstingsvårt att göra det själv... det hjälper iofs om man har vinylat/folierat lite tidigare... lite teknik och träning så är det lätt fixat...

bredden ska vara 13cm (original är 13.5cm men då är det svarta pins längst ut som är ca 2.5mm per sida)

pris: ca 100kr (Orajet premium gloss folie) eller dylikt. köps på nåt reklamställe eller bilstripe'ingfirma
TId: ca 30min (rätt verktyg och lite vana hjälper som sagt)

det finns lite om det i The Midnight blacks klubb här på forumet men bilderna har tydligen tagits bort, ska fixa det när jag har tid.

http://www.miniclub.se/group.php?discussionid=35&do=discuss

hör av dej om du undrar över något! annars kostar det kring 1000kr för klassiska stripes om du väljer att göra det på en firma!

mvh /emile

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=8008&d=1303230833

MrPlow
2012-03-25, 09:44
Jag köpte från RobertH här på forumet.

Andra stripen blev bättre än den första :)

Se till att du gjort rent och att det är varmt.

Lycka till!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

sternvike
2012-04-08, 21:48
Lånar tråden lite, jag är i helt omvänd sist och funderar på att ta bort mina fabriksmonterade strips. är det bara att slita bort dom eller kan något hända? färgskiftningar eller liknande. bilen är en countryman som är ca 8 månader gammal.

mvh Erik

ola
2012-04-09, 08:31
Värmepistol och limborttagningsmedel från tex biltema så ska d inte vara några problem

Stephand
2012-04-09, 12:22
färgskiftningar är nog inga problem men det kan behövas en polering.

MrCooper
2012-04-09, 21:03
Hej!

Jag undrar vart man skall vända sig för att få monterat vita Bonnet Stripes? Då denna bil var utan det tyvärr.

Mvh
-D

Något att tänka på är att MINI original stripes är lite svängda ner mot grillen på huven för att få lite bättre följsamhet.

MrPlow
2012-04-10, 08:40
Något att tänka på är att MINI original stripes är lite svängda ner mot grillen på huven för att få lite bättre följsamhet.

Är du säker på det? Mina raka ser svängda ut när de är på...

MrCooper
2012-04-10, 09:57
Är du säker på det? Mina raka ser svängda ut när de är på...

Så var det på min R53a, skall inte svära på att det är även så till 2a gen men nästan säker. :)

roosm
2012-04-18, 10:02
Sprayflaska med diskmedel och varmvatten så är det hur enkelt som helst att montera (tyckte jag iaf).

Spraya stripes:en och huven med rikligt med vatten, lägg på stripen typ där de ska vara, tryck inte fast dem bara. Sen kan du flytta dem på vattnet tills du är nöjd med platsen och då tar du en gummispackel (eller ett kreditkort inlindat i en tygbit eller annat som inte repar) och trycker ut vattnet som ligger under stripen. Se bara till att vänta tills det torkat innan du kör bilen.

Jag köpte mina stripes färdigskurna... 85 kr på en känd annonssida... =)
Tog väl en vecka med frakten, men det gjorde inte mig något.

emile
2012-05-05, 11:38
jag föredrar torrmontering... svårare ja, men bättre slutresultat! =)
men då hjälper det att ha vanan inne och lite teknik... =)

jag kör raka 130mm stripes och med bra folie kan man kurva till dom på vägen ner mot grillen... inköpta på en reklam/stripe'ingfirma lokalt, ingen leveranstid och för kaffepengar!
men det stämmer att originalstripsen faktiskt kommer lite tillkurvade från mini. =)

men snart ryker mina och blir ersatta med med en helt annan stripe'ning... nåt mer i stilen vad jag hade tänkt från början! =) postar lite bilder när jag är klar med det! håll inte andan bara! =)