handdator

Visa fullständig version : AutoStable BritMeet den 5 maj 2012



KIT
2012-03-01, 18:02
AutoStable BritMeet!
Den 5 Maj kommer de flesta stora engelska bilklubbar i Sverige till AutoStable BritMeet för utställning, mingel m.m. MINI-klubben är inbjuden men har hittills inte officiellt tackat ja. Där ber jag om er hjälp att pusha på en bokning!
http://www.autostable.se/autostable/britmeet-5-5-7058137 för mer info!

Rabatter:
Vi vill erbjuda alla medlemmar i MINI-klubben 10% rabatt på hela vårt sortiment, med motkravet att det presenteras i nyhetsbrev, på hemsidan, i forumet och som en nyet i en Bulletin om det finns en sådan.

MINI-träff den 18:e Mars:
Ni är varmt välkomna hit på MINI-träff. Vi håller öppet och önskar att ni ställer bilarna utanför vår port när ni kommer. Träffen kan bli ett perfekt tillfälle att inleda rabatt-samarbetet mellan klubben och AutoStable.

Ska bli kul o ses!

Bästa hälsningar / Best Regards
Victor Gårdh
__________________________________________

Tuned by AutoStable - Motoroptimering med garantier <http://www.autostable.se/motortrim/motorgaranti-2543834>

Adress: Tegelstallet 1d, Taxinge Slott, Nykvarn
Tel: 070 220 41 30
Mail: victor@autostable.se
Webb: www.autostable.se <http://www.autostable.se/>
__________________________________________

WWW.FACEBOOK.COM/AUTOSTABLE <http://WWW.FACEBOOK.COM/AUTOSTABLE>

Hans-G
2012-03-01, 20:08
Alldeles utmärkt, Gunnar! Det har ju redan visat sig ett visst intresse för BritMeet i "Kakslottsturs-tråden" och det känns ju helt rätt att titta in i stallet redan nu i mars. Och till den sköna vårdag som vi räknar med att det ska vara 5 maj ska vi väl kunna bli ett hyfsat gäng MINIsar också!

Gustav2000
2012-03-03, 07:36
Jag kommer gärna med! Har inte kollar kalendern men det ser bra ut.

Jozze
2012-03-06, 13:11
Vi kommer, det blir vår första rodetrip med "nya" MINI:n :)

Flameboy
2012-03-06, 16:10
Kommer!

MadeleineO
2012-03-22, 16:00
AutoStable har lagt upp ett event på fb:

http://www.facebook.com/events/259863610767190/

Hans-G
2012-04-12, 01:11
Vi närmar oss med stormsteg den 5 maj och missa nu inte chansen att komma med på AutoStable BritMeet vid Taxinge slott denna lördag! Vi är anmälda som deltagande klubb och bör nu se till att vi blir ett gäng som kör dit och ställer upp våra bilar för att visa vilket färgstarkt gäng vi är (säger jag som kör helsvart ;)). MINI är också genom Bavaria med och visar senaste modellerna.

Vi samkör till Taxinge.
Samling vid MINI i Solna kl 10.30 för relativt snabb avfärd. Vi kör in vid Statoil norra i Skärholmen (slingan in från avfarten mot Kungens Kurva/Skärholmen) och hämtar ca kl 11.00 upp dem som föredrar att ansluta i södra utkanterna av stan. Vi kör sen gamla Södertäljevägen och kommer fram till Taxinge i god tid för att ställa upp oss innan träffen öppnar kl 12.

Anmälningslista
Anmäl dig genom att skicka ett inlägg, så förs du upp här sen:
Buster ("om planerna går i lås")
Gustav2000
Hans-G
Jozze
Norrsken
Ola
Pierre M

(Buster och Jozze kör direkt till Taxinge)

Vi hinner nog med en smarrig fika på slottet också...

Välkomna

ola
2012-04-12, 07:56
Jag är på

Hagatorpet
2012-04-12, 08:15
Jag planerar att åka till Stockholm denna Lördag
så jag kanske dyker upp
skall bara se om jag kan få ihop tiden så det passar

MadeleineO
2012-04-12, 17:32
Vi ligger officiellt med som deltagande klubb med NMCS logo, ärofyllt överst på sidan :)
http://www.autostable.se/autostable/britmeet-5-5-7058137

Hade varit kul att delta, och träffa alla ni som deltar, men måste raca söderut lördagen den 5e för att hinna med ett biltåg från Hamburg på söndagen :)

Hans-G
2012-04-12, 18:20
Kul att (och om) ni ansluter, Ola och Owe! Det får gärna flyta in fler anmälningar! :)

Vi kan ju hoppas att dekalerna med resrutten till United som Dan beställt dyker upp i tid så att vi hinner få på dem på våra bilar till BritMeet. Kan ju vara ett kul inslag för andra att förundras över - och ett givet samtalsämne. Fast vi har ju alltid de dekaler som United skickat till oss att sätta på...

Björn P
2012-04-12, 20:18
Låter kul men jag kan tyvärr inte den helgen!

Norrsken
2012-04-22, 08:45
Vi kommer

Hans-G
2012-04-22, 23:53
Vi kommer
Very nice. Very nice indeed!

(Passar på att träna på lite artighetsfraser inför mötet med engelska sportbilssocietén...;))

Flameboy
2012-04-29, 16:20
Och som vanligt får jag dra mig ur... Fan vad det är mycket nu. :(

Hans-G
2012-04-29, 20:10
Och som vanligt får jag dra mig ur... Fan vad det är mycket nu. :(Och lika tråkigt denna tredje gång i år... Vid nästa event bir det närvaroplikt, bara så du vet! ;)

Vi behöver fler MINIster till BritMeet!

Det är nu mindre än en vecka kvar till engelska sportbilsträffen i Taxinge. Ni som kan sätta av några timmar på lördag är välkomna!

Det är förstås inget tvång att inordna sig i NMCS-delegationen vid AutoStables arrangemang, där vi är en av de anmälda klubbarna, men det är ju förstås välkommet om man endera är med på samkörningen dit (samling vid MINI Solna 10.30) eller kör fram till stallet i Taxinge typ en kvart innan träffen börjar kl 12.00.

Den som inte är road av att ställa upp sin bil för beskådande kan förstås åka dit när det passar och bara kolla. Vill man inte missa något bör man nog inte vänta för länge in på eftermiddan.

Hoppas vi ses - på ett eller annat sätt! :D

Jozze
2012-05-03, 11:57
Bara en snabb fråga, kan man ha med sig hunden?!?
Vad tror ni, vi har inte hun(d)it fixa hundvakt :/
Det är ju en "Engelsk" Bulle ju :)

KIT
2012-05-03, 18:25
Min bil kommer att närvara, dock utan mig....den är just nu där för lite optimering :-)

Hans-G
2012-05-03, 22:13
Bara en snabb fråga, kan man ha med sig hunden?!?
Vad tror ni, vi har inte hun(d)it fixa hundvakt :/
Det är ju en "Engelsk" Bulle ju :)
Det går säkert jättebra och blir dessutom troligen ett uppskattat inslag. :)vOch ska ni fika på det berömda Kakslottet så finns det hundvänliga uteplatser.

Nu är det ju nära till detta event. Det har tidigare sagts att det skulle bli busväder, men det har ändrats, åtminstone modifierats, i senaste prognoserna.

Välkomna till BritMeet, kära MINIster!

Buster
2012-05-04, 08:28
Om planerna går i lås dyker vi upp på plats strax före kl 12.

Gustav2000
2012-05-04, 17:27
Japp! Snart är det dags!

Jozze
2012-05-04, 19:03
Nu är bilen tvättad och redo för stora staden, vi kör så vi ses vid taxinge innan 12... Kul vi ses i morgon alla som kommer :-D

Mange249
2012-05-04, 20:19
Ligger hemma med feber, men skulle det lossna är jag där till 12. Skriver i tråden om mirakel inträffar:)

Hagatorpet
2012-05-04, 21:47
Hinner tyvärr inte denna gången

Hans-G
2012-05-04, 22:56
Ok, tråkigt att du inte hinner, Owe, och att Magnus har feber och högst osäkert kan komma.

Hoppas nu att resten som är anmälda dyker upp - ser ju snyggt ut om vi som en av deltagande klubbar kommer med åtminstone fem bilar... :) Samling i Solna 10.30 för de som vill (vi går in vid Statoil Kungens kurva för säkerhets skull runt 11, men är ingen MINI där drar vi vidare. Och det är ju fullt möjligt också att åka direkt till Taxinge om man föredrar det.

Vi ses!

Fräsen
2012-05-05, 08:49
Hallå!

Jag kommer att åka dit en sväng;) Men jag kommer åka själv då jag kommer behöva ställa upp och fixa några saker innan!

-D

Jozze
2012-05-05, 09:22
Vi kommer absolut är på G nu... Gps;n säger att vi är där 11:20 så vi inväntar cortegen... Ses snart ska bli jätte skoj att se en massa fina bilar :-D

Hans-G
2012-05-05, 23:51
Yes yes yes, som Janne "Loffe" Carlsson sa som lekledare i TV när han var extra nöjd med deltagarnas insater :D

Det blev ett stort och härligt gäng som parkerade sida vid sida i solen på gräsmattan framför AutoStables lokaler vid Taxinge slott. Några senkommare fick nöja sig med uppställningsplats en bit ifrån. Fem bilar drog iväg från Solna ca tio i elva, inklusive två från MINI Stockholm/Bavaria, men på plats hade skaran utökats till minst tio. Och vi kände oss inte ett dugg som "kusinen från landet" där vi stod med våra sprillans eller åtminstone rätt nya MINIsar bland grymt välvårdade exemplar av brittiska sportbilskassiker - Morgan, Austin-Healey, MG, Triumph. Jaguar med flera märken. Många kollade också intresserat in våra bilar. Och hukade samtidigt i blåsten - för det var som britterna säger "very windy".

KIT:s bananpassade :nana: (nej nej har inget med bananer att göra - ban-anpassade!!!) röda tuffing stod på hedersplats vid entrén till AutoStable som exempel på objekt företaget har inne för att ge lite extra kraft (spenat, kanske? :mrgreen:)

Kul att ni som kom gjorde det! Ingen nämnd och ingen glömd ;) Jo, en extra guldstjärna till Jozze, som kom farande från Sörping med sin schackrutiga MINI och bullterrier i baksätet för att ansluta till gänget.

Och givetvis blev det efter strosandet bland alla fina bilar också en fika på slottet. Belöningen efter att ha köat en stund var lika delikata bakverk som vanligt.

En trevlig dag var det och kanske blir det en tradition att se fram emot kommande vårar. Då förstås med ännu fler MNIster.

TTWOP (This thread is worthless without pics!)
Ja, jag vet, men mitt avtryckarfinger var inte i form denna dag, så kanske någon annan som fick till någon BRA bild kan bidra...?

Björn P
2012-05-06, 07:46
Jag såg både Hagatorpet och Jozze köra norrut på E4an. Satt i en minibuss på väg mot Norrköping för en svensexa. Båda bilarna blänkte fint i solen. Men var det bara Jozze som anslöt?

Pierre M
2012-05-06, 08:59
Det va en trevlig dag igår dock väldigt blåsigt, lite bilder blev det också från gårdagen. Dagen avslutades med ett bilköp för min kompis. Det blev en Mini cooper cab-08.

9525



9526



9527



9539



9540



9541



9542



9543



9544



9545



9546



9547



9548



9549



9550

Hagatorpet
2012-05-06, 09:35
Jag såg både Hagatorpet och Jozze köra norrut på E4an. Satt i en minibuss på väg mot Norrköping för en svensexa. Båda bilarna blänkte fint i solen. Men var det bara Jozze som anslöt?
Jag var på väg till Stockholm för att hämta en dräktig Labrador
men som jag skrivit tidigare räckte tiden inte till denna dag för en träff Tyvärr :(

dvorak
2012-05-29, 12:58
Åhhh, förkrigs MG!! Satan vad vackra, någon gång ska jag äga en tidig Midget...