handdator

Visa fullständig version : Våren är här!



Nina
2012-02-29, 17:37
Mötte en röd cab med rutiga speglar i dag! Givetvis nercabbad i det fina vädret. :)


Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

Hagatorpet
2012-02-29, 20:45
Start stopp funktionen funkade för första gången i år på min i går :)
snart dags för sommardäck

Flameboy
2012-03-01, 01:39
Ja, vad är egentligen definitionen för vinterväglag? Varmt och torrt i Sthlm nu!

Nina
2012-03-01, 05:38
Definitionen är snö på vägbanan, vet inte om det egentligen betyder också snö på sidan av vägen. Att allt ska vara borta för att inte kallas vinterväglag. Dock så drömde jag i natt att jag fuskade lite med några dar och tog ut bilen i slutet av mars, det är väl ingen som märker att jag kör med sommarhjul för det är ju torrt och fint ute. :)

Hagatorpet
2012-03-01, 06:26
om inte jag har helt fel handlar det om temperaturen
kallare än +3 grader (eller något sådant)= Vinterväglag

ipp
2012-03-01, 07:18
om inte jag har helt fel handlar det om temperaturen
kallare än +3 grader (eller något sådant)= Vinterväglag

Nu tänker du på start/stop-funktionen igen... ;) Den slutar fungera under +3°.

Minid
2012-03-01, 10:30
Start stopp funktionen funkade för första gången i år på min i går :)
snart dags för sommardäck


I götet var det 11.5 + igår ! :) hör o häpna så var det fortfarande "varmt" 7+ när man åkte från jobbet mitt i natten!
Sommardäck here we come!

Stephand
2012-04-10, 16:26
Våren har nog tagit ledigt för jag hade bokat tid för mappning av min hoj idag och fick snällt ge mig iväg endå trots regn, efter 6 mil i fullständigt ös regn började det snöa, kändes ju så där! vinter egenskaperna i ett Diablo Super Corsa Racedäck är ju dåligt prövade och jag har inte frusit så mycket på många år.

Lämnade hojen på firman och valde tåg hem fick ta vägen via Dressman för att få torra kläder så nu väntar jag på bättre väder för att få hem den, vägrar åka mer i regn.

Kanske ska byta hobby? någon som har en modelljärnväg till salu kan lämna en sporthoj knappt inkörd i byte :mad::D

Mange249
2012-04-10, 17:41
Jag ringde för några år sedan och frågade Polisen hur de såg på vinterdäckslagen och den jag pratade med sa att definitionen var "när det är is eller snö på någon del av vägbanan". Han sa också att det till sist kommer ned till bedömningen som den enskilde Polismannen gör. Detta är ju inte direkt oväntat. Det som däremot var det var hans nästa kommentar. "Trafikpoliserna är lite speciella, vi andra inser ju att det finns riktiga brott att lösa". Kul att höra en Polischef säga det:)

Våren är riktigt välkommen och för mig är det dags att meka båten redo för sjösättning:) Där har vi ett nöje som får en att slita sitt hår! Dyrt är det och säsongen kort, men de få stunder när allt stämmer är det oslagbart:)

Stephand
2012-04-10, 20:35
Har även jag båt men brukar avsluta varje år med att göra allt som alla andra gör på våren för jag vet att det aldrig annars blir gjort för en i sista stund, för mig är båtägandet rena rean jämförelse, försäkringen är låg servicarna relativt billiga, sitter en 3.0 Mercrucer i så den är inte mer avancerad en öststatsbil:), jänkemotorer är inte någon raketforskning precis.

Jag ringde för några år sedan och frågade Polisen hur de såg på vinterdäckslagen och den jag pratade med sa att definitionen var "när det är is eller snö på någon del av vägbanan". Han sa också att det till sist kommer ned till bedömningen som den enskilde Polismannen gör. Detta är ju inte direkt oväntat. Det som däremot var det var hans nästa kommentar. "Trafikpoliserna är lite speciella, vi andra inser ju att det finns riktiga brott att lösa". Kul att höra en Polischef säga det:)

Våren är riktigt välkommen och för mig är det dags att meka båten redo för sjösättning:) Där har vi ett nöje som får en att slita sitt hår! Dyrt är det och säsongen kort, men de få stunder när allt stämmer är det oslagbart:)