handdator

Visa fullständig version : Problem vid inloggning!



Andreas031
2012-02-21, 21:12
Hej har problem vid inloggning! Kan inte trycka på fältet där jag skriver in användarnamn och lösen vad kan detta bero på?
jag kan dock logga in om jag går en omväg via ny medlem! Någon som kan veta vad detta beror på funkar fint på min andra dator!

Scitz0
2012-02-22, 13:04
Antagligen har det med flash grejen överst i högra hörnet att göra. Vilken webbläsare använder du och version på denna?

Andreas031
2012-02-22, 14:40
Ja de är problem när ja kör på Chrome men inte när ja går in via explorer men det har funkat fint till för en vecka sen ? skumt

JockeO
2012-02-22, 22:35
Hej har problem vid inloggning! Kan inte trycka på fältet där jag skriver in användarnamn och lösen vad kan detta bero på?
jag kan dock logga in om jag går en omväg via ny medlem! Någon som kan veta vad detta beror på funkar fint på min andra dator!

Hej.
Var hittar du den där omvägen "ny medlem"?
Jag hittar ingenstans där det står så.
Och eftersom jag felanmält flera ggr och meddelat vad jag har för webläsare etc utan att någon ändrar på sidan så att det funkar, så är jag intresserad av en smygväg in.
Jag tycker att det är trist att min aktivitet här inne minskat till kanske 10 % av det ursprungliga, bara för att jag inte kan logga in som förr, efter att forumet byggdes om. Men det kanske bara är jag här inne som tycker.. ;-)

Hur kom jag nu in för att skriva detta då?
Jo, efter ca 10 försök och att köra med "InPrivate Browsing" i IE och att vara riktigt snabb på den där "Om du inte skickas vidare automatiskt, så klicka här" vid inloggen...

Jag ser ofta att det "antas" att det är en flash-pryl i hörnet som bråkar. Men fortfarande är den kvar. Konstig prio.
Använd gammal beprövad IT-logik:"backa, backa, backa... tills problemet inte längre uppstår."
Jag vill kunna logga in varje gång jag försöker och har något att skriva.

/M v h, JockeO

Scitz0
2012-02-22, 23:31
Ja de är problem när ja kör på Chrome men inte när ja går in via explorer men det har funkat fint till för en vecka sen ? skumt
Kör själv chrome och fungerar utan problem så kan inte vara det.

Scitz0
2012-02-22, 23:34
JockeO, bara för att klargöra. Problemet du har är alltså exakt samma dom Andreas beskrev, att du inte kan klicka i textfälten för användarnamn och lösen?

Vi kan ju göra ett test och stänga av denna flash bara för att se om det är det som ställer till det. Jäkligt synd isf för den är grymt läcker :)

Scitz0
2012-02-22, 23:37
Det är nu avstängt på chili red temat så ändra till detta tema och testa om det fungerar bättre.

Hagatorpet
2012-02-23, 07:36
Jag har inga som helst problem med inloggningen
det är kanske något med inställningen på era egna datorer/virusprogram?
jag använder Explorer

Nina
2012-02-23, 07:55
Jag har inte heller problem, använder Mac med Safari. I iPaden däremot måste jag trycka Enter efter jag skrivit in lösenordet, för knappen funkar inte där och nån flashgrej syns inte.

Hagatorpet
2012-02-23, 08:30
Jag vet ärligt talat inte hur jag gjort, men jag loggas in automatiskt när jag startar Explorer

Scitz0
2012-02-23, 09:45
Jag vet ärligt talat inte hur jag gjort, men jag loggas in automatiskt när jag startar Explorer
Automatisk inloggning sker om man bockar i "kom ihåg mig" eller vad den heter bredvid inloggningsrutan. Kör själv detta, smidigt.

Men som sagt, JockeO, vill gärna höra exakt vad ditt problem är, om det är samma som Andreas eller inte. Även om det fungerar bra om ni bytar till Chili temat där flash grejen i hörnet är avstängd.

I många fall hjälper inloggningsproblem om man rensar webbläsarens cookies m.m. Men kan man inte klicka i rutan som Andreas beskrev så hjälper inte detta.

JockeO
2012-02-23, 17:18
Men som sagt, JockeO, vill gärna höra exakt vad ditt problem är, om det är samma som Andreas eller inte. Även om det fungerar bra om ni bytar till Chili temat där flash grejen i hörnet är avstängd.

I många fall hjälper inloggningsproblem om man rensar webbläsarens cookies m.m. Men kan man inte klicka i rutan som Andreas beskrev så hjälper inte detta.

Hej.
Nej, inte samma problem med att inte kunna skriva i rutorna.
Jag kan skriva i rutorna, jag kan klicka på inlogg-knappen, eller trycka enter för att logga in.
Men jag MÅSTE hinna trycka på den där "om du inte skickas vidare automatiskt, klicka här" som dyker upp i 1-2 sek efter inloggningsifyllningen.
Och jag MÅSTE ha startat min webläsare i "InPrivateBrowsing" innan jag surfar in på miniclub.se.
Jag använder fortfarande Win 7 Prof. 64-bitars OS och Internet Explorer 9, 32 bitars webläsare..

Hur funkar det för dig, då du satt dig på en dator med just denna konfig och testat?

Jag har nu även testat med chiliröda temat utan fliken i hörnet. Ingen skillnad alls. Krävde inprivate-brows och snabbhet vid länkklick..
Det Andreas skrev om att inte kunna skriva i rutan.. det KAN vara så att det går att skriva, men att man bara inte ser sin markör. Så är det nämligen för mig här. Att jag ser inte markören då jag vill flytta plats och redigera i redan skriven text.. ganska jobbigt.. Men det går att skriva.

När du testar samma konfig som jag.. kom ihåg att göra det på annan dator än den du redigerar och administrarar forumet på, annars kan det ju vara olika förutsättningar.
Återkom med resultat.

/M v h, JockeO

Scitz0
2012-02-23, 19:57
Joakim, har du testat att rensa bort alla cookies och liknande från webbläsaren som jag nämnde?
Det har i vissa fall hjälpt när man har problem med inloggningen.

Jag ska se om jag har tillgång till någon dator med win7 x64 med ie9 men låter som en väldigt vanlig konfig så borde vara många som kör de. Någon input från annan som kör detta?

JockeO
2012-02-24, 06:54
Ja, jag rensar cookies och annat content då och då generellt. Och även vid mina försök att logga in här.
Nu har jag hittat ett samband i mina tester.

Jag är lat, jag skriver alltid miniclub.se istället för www.miniclub.se då jag surfar hit.

NU testade jag www.miniclub.se och då loggades jag in redan vid första försöket.
Ett tiotal tester nu bekräftar att det är en skillnad här beroende på om man skriver www. eller inte.
Jag behöver inte ens hinna med att klicka på den där skickas-vidare-länken
för att kunna logga in.
Kolla på detta och se om du hittar vad som skall korrigeras så alla vägar in hit funkar.
Mysko felkälla, men men.

/M v h, JockeO

MadeleineO
2012-02-24, 07:32
Jag kan plocka fram min gamla jobbpc och testa under dagen, den kör jag win 7 64 bitars på, återkommer med resultat.

Scitz0
2012-02-24, 09:05
Ok, då har vi kanske hittat problemet. Ska gräva vidare i detta.

Nina
2012-02-24, 09:40
Då tror jag att jag har svaret: det finns nämligen dubbla fungerande domännamn, en med www och en utan. Och forumet funkar med båda adresserna. Det här gör att det även blir lite segladdat ibland att få fram sidan/forumet, när man ska posta i nån tråd, ladda upp nån bild etc har jag upplevt.
När jag skrev in webbadressen UTAN www är jag inte inloggad. Skrev jag in MED www så är jag inloggad per automatik (eftersom jag kryssat i rutan Kom ihåg mig).

Scitz0
2012-02-24, 10:09
Då var det fixat...

Man skickas nu vidare till www.miniclub.se även om man skriver miniclub.se. Fick lägga in en så kallad "301 Permanent redirect".

Nu hoppas jag att detta löser inloggningsproblemet.

JockeO
2012-02-25, 09:36
Tack!
Ja, nu funkar det felfritt att kunna logga in.

En mysko sak bara. Jag har ju aldrig tidigare (i nya forumet) kunna logga in via att klicka på en funktion, "Svara på inlägg" i en tråd t ex. Och det bör ju inte ha med de två url:erna att göra.
Men nu funkar även det.

Jag är nöjd och glad igen i alla fall! :-)

/M v h, JockeO