handdator

Visa fullständig version : Stereoval 2007



MrJohn
2012-02-18, 19:16
Hejsan,

Vi har just fått hem vår "nya" cooper S som ersätter en tidigare vanlig Cooper.
Jag tittar i specen på bilen och ser att det står Radio Mini Boost Cd och HIFI högtalarsystem som valda tillbehör.
Är detta insteget eller är detta en mellanmodell innan HK systemet som många bilar har?

Mvh John

Luc!fear
2012-02-18, 20:10
Det är precis som du misstänkte.
Ett steg bättre än "original".
Grattis till nyförvärvet..

Hans-G
2012-02-19, 10:27
Under några år efter stora uppdateringen av MINI-programmet gick det inte att välja till Harman Kardon-systemet som "top of the bill". Jag hade t.ex. HK i min Cooper S-cab årgång 2005 men kunde inte välja till det när jag tecknade mig för 09:an, så det fick bli MINI Boost, som tyvärr inte låter riktigt lika bra. Sen lagom till MINI United på Silverstone i maj 2009 lanserades ett uppgraderat HK-system som tillval. Troligen efter påtryckningar från kräsna MINI-fans.

Med lite extra pådrag på diskant och bas låter Boost-anläggningen med sina hifihögtalare ganska ok trots allt.

Grattis till nyförvärvet! Du har ju i alla fall ett powerpack under motorhuven jämfört med tidigare. :D

MrJohn
2012-02-19, 20:28
Tack för svaren, då förstår jag bättre. Det förvånade mig att den saknade det största paketet då den är tämligen fullsmetad i övrigt men då fanns inte HK som valbart. Detta är sambons bil men efter 10 mil idag så känns det som det blir svårt att låta henne ha den i fred :)

Vilket lyft i kvalitetskänsla på inredningen det är efter facelift, det hade jag inte trott.