handdator

Visa fullständig version : harman kardon?



filipp
2012-02-08, 08:22
hej allihopa.

detta är mitt första inlägg här på miniclub.se

jag har precis beställt en mini cooper D :hyper:
har kört dem förr så jag vet att det är underbara bilar, frågan jag har är om ljudsystemet Harman Kardon
då jag valde till det till bilen.

hur stor är skillnaden på dem jämfört med standard högtalarna? :D

hoppas någon kan svara på denna fråga då jag knappt kan bärga mig tills v.10 :hyper:

ipp
2012-02-08, 08:50
Jag kan säga att Harman/Kardon systemet är riktigt bra. Det kan spela riktigt högt med bibehållen ljudbild. Bra bas, och bra diskant. Man måste nästan sänka basen två steg för att det ska låta optimalt.

Min pappa har den nya E-klassen med Harman/Kardon L7. Jag tycker att MINI:n är minst lika bra som det, kan till och med spela högre men saknar surround. Men vad ska man med det till?

Jag tycker du gjort rätt som valde H/K, skulle själv inte vilja vara utan. Bilen är enligt mig det bästa stället att lyssna på musik. Glöm inte att se till så att du har USB-interface, men det kanske var standard? Kommer inte ihåg...

Grattis till bilen!

filipp
2012-02-08, 09:09
det låter ju underbart! :)
har blivit ganska så kräsen med just högtalarna i bilen faktiskt :P

tackar! lägger upp bilder på den i forumet när den kommer! :)

ola
2012-02-08, 09:22
ja , jag kan bara hålla med , en av de absolut bästa sakerna med nya bilen är ljudsystemet , helt värt den extra pengen , tror att alla bilar som inte har H/K kommer att ha ett ursopigt andrahandsvärde i fortsättningen ;-)

MadeleineO
2012-02-08, 11:17
Min förra bil, en R56 - samma generation som din nya gissar jag, hade standardhögtalare. De var riktigt dåliga.
I min nuvarande R53 har jag också standardhögtalare, men det är otroligt mkt bättre ljud i dem, har verkligen ingenting att klaga på.
Så H/K i din kommande tror jag är ett riktigt bra val!

Välkommen förresten :)

filipp
2012-02-08, 12:33
Min förra bil, en R56 - samma generation som din nya gissar jag, hade standardhögtalare. De var riktigt dåliga.
I min nuvarande R53 har jag också standardhögtalare, men det är otroligt mkt bättre ljud i dem, har verkligen ingenting att klaga på.
Så H/K i din kommande tror jag är ett riktigt bra val!

Välkommen förresten :)


min mamma har en -11 mini cooper med standard högtalarna, dem tycker jag med är riktigt dåliga.
men som du säger, i hennes förra var det också standard och dem var mycket bättre.

tack! :)

Ace
2012-02-08, 19:12
Har R53 med H/K och är nöjd tills man spelar helt på max. Då låter det lite skumt. Kanske är högtalaren i framdörren trasig eller känner någon annan igen problemet. Annars får jag skylla på Kanye West´s produktioner för det är mest då ljudet uppstår. :)

Steampacket
2012-02-08, 19:29
Harman Kardon högtalare fanns med i min R53 '04 och de låter bra om man inte har skruvat upp volymen till 11, för då skorra basen. Jag lyssnar mest på irländsk traditionellmusik, Dylan, Crooked Still, Allman Brothers, Robert Johnson, Bert Jansch, Ann Briggs m.m. så det är lugnt angående basen.

ola
2012-02-08, 21:58
h/k är så mycket mer än bara högtalarna - där är ett ordentligt bra slutsteg oxå..