handdator

Visa fullständig version : NMCS i Teknikens Värld



Hans-G
2012-02-01, 18:15
Teknikens Värld är en av de fyra biltidningar som dimper ner med jämna mellanrum på mitt hallgolv, och idag har jag glatt noterat att TV i sitt nya nummer drar en lans, lite måttfullt sådär, för New Mini Club Sweden. Tidningens chefredaktör Daniel Frodin har inhandlat ett stycke Cooper S årgång 2005 hos en lokal Subaru-handlare, som blivit ett av tidningens många "stjärnskott". (Den har regnr WXS831, kanske nån medlem som avyttrat den vid byte till nåt fyrhjulsdrivet...?)

Hur som helst går Daniel i spinn över sitt forvärv och skriver att han haft svårt att sova i längtan efter nya körupplevelser nästa dag (känner vi igen oss... ;)) Han nämner alltså vår klubb som en tillgång för den som vill vara social i sitt bilägande och om det andra i hans mycket MINI-positiva artikel om förvärvet smittar av sig, kanske åtminstone några TV-läsare lockas hit till forumet.

Fler artiklar om Frodins gröna Cooper S kommer, och därmed kanske ett mer jordnära, balanserat, typiskt motorjournalistiskt förhållningssätt till objektet...

Björn P
2012-02-01, 19:19
Skoj! All publicitet är bra publicitet - särskilt sån här. Nu får vi se till att chefredaktören reggar sig här och lägger upp skönheten under Vi och Våra Bilar.

MadeleineO
2012-02-01, 22:10
Kul :)
Jag har också ständigt svårt att sova ;)