handdator

Visa fullständig version : En mini i min Mini



stroy
2012-01-23, 21:34
Jaha... Så var man där. Allt för att hjälpa till med nyrekryteringen till klubben så valde vi så kallad "organisk tillväxt". Så nu sitter jag här och försöker klura ut vad det där isofix egentligen är :)

Hur som helst så ser jag barnvagnsförsäljarnas självgoda flin stelna när jag undrar vad jag får plats med i min lilla räser. Så, kära klubbmedlemmar, någon med erfarenhet av sådanadär små, som måste köras runt i sådana där dyra, som tydligen inte får plats i en riktig bil?

Någon som provat?

Nina
2012-01-24, 04:27
Sorry för att jag inte vet men grattis! :)

KIT
2012-01-24, 06:44
Grattis! En Buggaboo passar alldeles utmärkt bak utan att behöva fälla sätena. Sedan en MaxiCosi med isofix och adapter så kan du sätta den i barnvagnen :-)

Forrest
2012-01-24, 07:58
Tjena.

Vi ska också ha en sådan där liten som ska få plats i en annan liten (plus en hund…). Vi har i och för sig en Clubman så den kanske är lite större än din? I vilket fall så köpte vi en Emmaljunga Ozone City. Den väger lite, lätt att fälla ihop och går in i vår hiss. Buggaboo tyckte vi var lite skranglig och ganska krånglig att fälla ihop. Men det är ju onekligen en populär vagn så den är säkert också bra. Annars har Teutonia små vagnar som är väldigt populära här i Sthlm. Just på grund av sin ringa bredd. Också ganska krångliga att fälla ihop dock.

Lyckat till. Att köpa barnvagn var inte en av mina mest minnesvärda upplevelser direkt. Ett tips är att köpa "förra årets" färg. Då kan man spara ett par tusen… 

//S//

GustavO
2012-01-24, 08:38
Imorse sa jag hej till både en 30plussare och en två månaders så jag har precis varit igenom det du beskriver. Nu har vi också Clubman men vi valde en Emmaljunga Nitro. Chassit får plats bra men man får fälla sätet när liggdelen ska med. Men det funkar rätt bra. Och chassit är faktiskt ganska kompakt men om det går in i hatchbacken är kanske tveksamt. Åk till barnvagnsaffären och provpacka för det gjorde vi! :)

Babyskydd blev det en Britax Babysafe Plus SHR och den rekommenderas varmt. Men en adapter kan du klicka på den på Emmaljungachassit och då är det bara att slänga in chassit, bilstol och barn och åka iväg. Just den möjligheten hade jag inte velat vara utan.