handdator

Visa fullständig version : Mini/BMW rabatt



Hagatorpet
2012-01-18, 16:00
Vad är egentligen Minis rabatt värd

Tittade på lite grejer på Mini i Göteborg i dag
Ordinariepriset var 7432kr
Då jag sa att det var för högt pris kunde jag få 10% som var det högsta rabatten hon fick lämna 6688kr
meddelade då att jag var medlem i NMCS och var berättigad till klubbrabatt, då skulle jag få betala 6843kr :?

Det är alltså billigare att begära rabatt istället för klubbrabatt :( på Mini i Göteborg
lite fel tycker jag

Scitz0
2012-01-18, 16:55
hmm, klubbrabatten borde ge 10%.

Hagatorpet
2012-01-18, 17:10
klubbrabatten är mellan 5% och 10% och här skulle jag få 8% på en del grejer och 6% på några

Fredrik
2012-01-18, 17:28
Det som sagts tidigare är att varje MINI ÅF har rätt att själv välja vilken klubbrabatt man ger på olika saker.
Jag kan kanske tycka att när man sagt ett lägre pris med en högre rabatt än klubbrabatten (vilket är märkligt) att man då ska erbjuda kunden det lägre priset och inte höja.

Jag ska prata med min kontakt på MINI Sverige om detta, det är ett bra tag sedan rabatterna diskuterades - initialt var det jag och Marcus Strömberg (klubbens förste ordförande) som hade ett möte med Heidi Ketola (dåvarande ansvarig MINI Sverige) samt Nils Axling (ansvarig reservdelar och ansvarig för rabattavtal). Det var när Coopersweden.se (som vi hette från starten 2003) skulle bli en riktig klubb med styrelse och allt, och det är några år sedan.

Jag kan inte lova något, men frågar man inte får man ju inget svar, eller hur :buttrock:
Återkommer med besked längre fram.

Hagatorpet
2012-01-18, 18:32
Det som sagts tidigare är att varje MINI ÅF har rätt att själv välja vilken klubbrabatt man ger på olika saker.
Jag kan kanske tycka att när man sagt ett lägre pris med en högre rabatt än klubbrabatten (vilket är märkligt) att man då ska erbjuda kunden det lägre priset och inte höja.

Jag ska prata med min kontakt på MINI Sverige om detta, det är ett bra tag sedan rabatterna diskuterades - initialt var det jag och Marcus Strömberg (klubbens förste ordförande) som hade ett möte med Heidi Ketola (dåvarande ansvarig MINI Sverige) samt Nils Axling (ansvarig reservdelar och ansvarig för rabattavtal). Det var när Coopersweden.se (som vi hette från starten 2003) skulle bli en riktig klubb med styrelse och allt, och det är några år sedan.

Jag kan inte lova något, men frågar man inte får man ju inget svar, eller hur :buttrock:
Återkommer med besked längre fram.
Bra Fredrik :)
Man blir ju lite fundersam om gemene man kan få bättre rabatt än vi som grupp

krage
2012-01-18, 20:48
Lagom till jul !!! fick jag brev från Autopartner i Kristianstad som berättigade till 10% (20% på arbete) hos dem.
Det gäller hela 2012 så jag har inte besökt dem ännu. Men det kommer !

Förenade Bil i Malmö skickade inte ut något, fast men köpt bilen där........................................:(

Jozze
2012-07-26, 13:05
På tal om rabatter, här i Norrköping/Linköping har de inte ens hört talas om någon MINI Club :eek:
Då jag även påpekade att ni var på Kneipbadens bil (Norrköping) i våras sa de bara jaha dem.
I Linköping på Autopartner så säger de "vad är det" men ger en lite rabatt iaf.

Hur är det med kontakter och rabater här i "mellan" sverige, hur kommer det sig att de inte ens har hört talas om någon Mini Club?

Tacksam för svar.

Luc!fear
2012-07-26, 18:36
På tal om rabatter, här i Norrköping/Linköping har de inte ens hört talas om någon MINI Club :eek:... hur kommer det sig att de inte ens har hört talas om någon Mini Club?

Tacksam för svar.
Det är för vi medlemmar inte talar om det för dom...
Om vi ligger på & ber om rabatter lär vi nog lättare få det.
Bara hänvisa till andra MINI/BMW åf & att dom lämnar rabatt så är det säkert inga problem.
Här är tråden om rabatter hos BMW (http://www.miniclub.se/showthread.php?5309-Sverige-BMW-Group-Sverige-Reservdelar)

Jozze
2012-07-27, 09:53
Det är för vi medlemmar inte talar om det för dom...
Om vi ligger på & ber om rabatter lär vi nog lättare få det.
Bara hänvisa till andra MINI/BMW åf & att dom lämnar rabatt så är det säkert inga problem.
Här är tråden om rabatter hos BMW (http://www.miniclub.se/showthread.php?5309-Sverige-BMW-Group-Sverige-Reservdelar)

Nej det är inga problem jag får rabatt utan att nämna MINI Club, idag tex. fick jag 20% på arbetet och sen skulle han se om det gick att dra av något på delarna också, detta är nu på Autopartner i Linköping.

Det som irriterar mig är Kneippbadensbil i Norrköping som inte ens vet vad MINI Club är när ni ändå var där i våras och provkörde bilar. Jag har pratat med dem om MINI Club och rabatter men efter femte gången kände jag att det inte var värt det, så nu servar jag bilen i Linköping.

Tack Luc!fear för snabbt svar

filipp
2012-07-27, 10:34
Nej det är inga problem jag får rabatt utan att nämna MINI Club, idag tex. fick jag 20% på arbetet och sen skulle han se om det gick att dra av något på delarna också, detta är nu på Autopartner i Linköping.

Det som irriterar mig är Kneippbadensbil i Norrköping som inte ens vet vad MINI Club är när ni ändå var där i våras och provkörde bilar. Jag har pratat med dem om MINI Club och rabatter men efter femte gången kände jag att det inte var värt det, så nu servar jag bilen i Linköping.

Tack Luc!fear för snabbt svar

Jag hade inga problem på kneippbadensbil :)

dem jag har pratat med har vetat om MINI Club hehe :)