handdator

Visa fullständig version : Klubbtält MINI United



Fredrik
2012-01-08, 13:20
Jag har varit i kontakt med MINI HQ i München om lite saker, bl. a klubbtält.
Fick svar att de under slutet av nästa vecka sänder ut intresseformulär till alla klubbar som är listade hos MINI, och det är ju vi :D

Denna tråd får gå parallellt med den andra MU-tråden för att särskilja snacket lite grand, i denna tråd talar vi endast om tältets utformning och idéer kring det.

Ett krav för att få tillgång till ett tält är att man kommer med idéer för just sitt klubbtält och hur man vill framställa klubben.
När man får tillgång till ett tält ingår följande:
- Tält
- Elektricitet
- Ljus
- Golvmatta
- P-plats för max tre (3) MINIs utanför

Allt annat måste medföras då de inte har möjlighet att hyra ut någonting på plats (jag har kollat). Det kan ju bli ett litet problem att få dit saker och inredning men det är bara att vara lite kreativ, lite MINI: "Think out of the box"!

En sak som är viktig med att ha ett klubbtält är tillgängligheten - på MU 2009 på Silverstone var det i flera klubbtält ofta tomt då ingen representant fanns att prata med, och då faller tanken lite grand.
OM vi vill gå för ett klubbtält anser jag vi ska vara tillgängliga, och då kan det innebära att vi får strukturera upp ett schema med vilka MINIster som står mellan vilka klockslag. Visst går det att det är obemannat vid något enstaka tillfälle, men vi bör finnas på plats om vi blir sökta av MINIster från andra internationella MINIklubbar.

Sätt igång nu kära MU-deltagare och gnugga geniknölarna, hur vill vi framställa NMCS?
Notera att vi bör ha enats om ett av förslagen inom max två veckor. och att jag kan komma att justera denna tidsplan beroende på när MU-organisationen önskar ha in förslagen från de olika klubbarna.

Skriv era förslag i denna tråd så samlar vi in det och lägger ut en poll med alla förslag.
Har man inget eget förslag men känner att man kan ha kompletterande idéer och tankar för ett redan lagt förslag går det givetvis bra att föreslå kompletteringar, men inga heldissar eller skitsnack tack! I NMCS jobbar vi med respekt för MINIsters nedlagda arbetstid, åsikter och idéer - tänk på att en dålig idé är bättre än ingen idé alls!

Om inget intresse finns för ett klubbtält skrinlägger vi planerna så inget jobb läggs ner i onödan.

Fredrik
2012-01-08, 13:32
Här är mitt förslag/tema:
"MINIst i Sverige, landet med både kall mörk vinter med snö och is samt midnattssolens land med värme och långa ljusa nätter".

En grundtanke är att vi ska visa upp hur det är att köra MINI i Sverige, både under vinter samt sommar då vi har ett mer differentierat klimat generellt än många MINIKlubbar på kontinenten.

Lite löst spånande:
- Halva tältet sommar, halva tältet vinter
- Vinterdelen: klädd julgran (eller bara en gran med "snö" på, bomull/frigolit/annat mtrl som snö.
- Sommardelen: Bilder på midnattssol med klockslaget angivet, kanske sand som symboliserar en strand med en upplåst flytmadrass bredvid.

Om ekonomisk möjlighet finns kanske vi skulle kunna ha NMCS klubbdekaler att dela ut som en enkel giveaway, bra reklam för oss om det monteras på en del MINIs internationellt och bidrar till att sprida kännedomen om oss - dock ska vi föra en diskussion om den saken i styrelsen men flaggar redan nu för idén.

Så långt har jag kommit med min idé, känner någon att den vill bygga vidare på just detta koncept fyll på i egen post. Jag ska klura mer själv och komplettera men tråden behövde läggas ut så alla intresserade MINIster kan spåna lite själva.

Varmt välkomna med era egna idéer på hur vi ska kunna framställa NMCS på ett så speciellt sätt som möjligt.

Gustav2000
2012-01-08, 18:52
Jag skulle vilja se en tv där våra egenproducerade filmer kan gå som ett mantra. Någon annan än jag får köra ner tv:n. Jag kan ta med högtalare.

Scitz0
2012-01-08, 19:00
En kul ide men lite jobbigt att släpa ner en tv ;) ... så gott om utrymme är det inte i MINI'n även om man ibland blir förvånad :p

Kanske enklare om någon tar men en laptop, blir ju inte samma effekt men smidigare och något man kanske kan ha nytta av till annat.

Fredrik
2012-01-08, 20:01
Bra inputs grabbar, keep them coming :happy:

MrCooper
2012-01-08, 20:51
Är tveksam till om jag kommer att kunna avvara tid till ett tält med tanke på att familjen skall med, men om alla tar en timma var så har man fyllt en dagskvot. Man skulle även kunna sätta upp en lapp med tider då representanter kommer att finnas på plats.

Det första som slog mig var också att ha en TV på plats :)
En iPad skulle också kunna funka, men då får man se till att den är välbevakad / fastlåst, om nu någon vågar låna ut sin.

Luc!fear
2012-01-08, 22:09
...
En iPad skulle också kunna funka, men då får man se till att den är välbevakad / fastlåst, om nu någon vågar låna ut sin.
Kanske man kan sätta en projektor mot en rutan på någons MINI, då skulle den vara "inlåst" i en bil...

Fredrik
2012-01-08, 22:39
Fortsatt bra inputs allihop, med lite jämkning kan vi kanske få till något.

@ Noel: nummer ett är givetvis att ha skoj med vänner/familjen. Om vi beslutar att dela upp det timvis som du föreslår samt lämnar meddelande om när vi finns på plats, att vi helt skippar klubbtält och bara roar oss eller annat alternativ så kör vi givetvis på ett demokratiskt beslut. Vi samlar in åsikter och stämmer av. Att ha ett klubbtält är absolut inget måste.

Upprepar återigen att alla är varmt välkomna med idéer på tema/prylar att ha i tältet, men det ska vara kopplat till NMCS i någon form.

Luc!fear
2012-01-09, 06:47
Fortsatt bra inputs allihop, med lite jämkning kan vi kanske få till något....Om vi beslutar att dela upp det timvis som du föreslår samt lämnar meddelande om när vi finns på plats, att vi helt skippar klubbtält och bara roar oss eller annat alternativ så kör vi givetvis på ett demokratiskt beslut. Vi samlar in åsikter och stämmer av. Att ha ett klubbtält är absolut inget måste. ..
Jag är för ett klubbtält men med det kommer många frågor...

Vilket klockslag på fredagen börjar MU & hur lång tid tar det att få till den "svenska" känslan?
Många av oss kommer inte förrän eftermiddag/kväll på fredagen så vem fixar "installationen"?
Fredrik: skall du flyga ner i år också eller skall du köra ner? (dags att inviga sönerna i MINI United?)
Är det någon som skall flyga eller köra ner så dom är där nere på fredagsmorgon?

Kopiera listan nedan & fyll i ditt namn om du kan tänka dig att ställa upp i ett Sverige tält...

Jag är för klubbtält & kan tänka mig att ställa upp minst 1timme/dag:

Noel?
Luc!fear

Erik Börnstedt
2012-01-09, 07:45
Jag skulle vilja se en tv där våra egenproducerade filmer kan gå som ett mantra. Någon annan än jag får köra ner tv:n. Jag kan ta med högtalare.

Bra idé.
Fan om vi inte skall spela in en "reportage-serie" där nere?
Som du klipper ihop i Sverige sen? :)

/Erik

Fredrik
2012-01-09, 08:41
Jag är för ett klubbtält men med det kommer många frågor...

Vilket klockslag på fredagen börjar MU & hur lång tid tar det att få till den "svenska" känslan?
Många av oss kommer inte förrän eftermiddag/kväll på fredagen så vem fixar "installationen"?
Fredrik: skall du flyga ner i år också eller skall du köra ner? (dags att inviga sönerna i MINI United?)
Är det någon som skall flyga eller köra ner så dom är där nere på fredagsmorgon?


Jag har inte öppettiderna framför mig just nu men tänk på att ingen av de andra MINIklubbarna heller fått access förrän vid öppningsdags. Det vore iofs bra om vi skulle kunna vara vid MU så nära öppningsdags som möjligt, annars får jag (om vi nu väljs ut till ett av tälten vilket MINI i München beslutar) höra vad som gäller - för sen ankomst kanske kan rendera att tältalternativet faller bort för oss?

Jag har ännu inte bestämt om jag ska/kan åka eller ej ännu. Gemensam semester med familjen senare i sommar, fler investeringar till huset och andra ekonomiska saker pockar på uppmärksamhet, och då jag inte besitter C-G´s rätt till statligt apanage får man fördela kostnaderna ;)

Herr Börnstedt har lovat mig en passagerarplats i sin MINI. De flyg som går är antingen väldigt dyra (i kombo med hyrbil), flyger till Nice (SAS, Norwegian, 20 mil bort) eller flyger inte på rätt dagar (Ryanair till Marseille tisdagar samt lördag eftermiddag), så flygalternativet går nog bort. Min franska sträcker sig till "Baguette" ungefär, och det är svårt att upprepa det inför trafikpoliserna i en liten hyrbil.
Om jag åker så tar jag med öronproppar, snus och annat som lugnar herr Börnstedt om han ska ha mig som passagerare / reservförare i sin kärra under några dagar :titanic:

Jag räknar med att inom en månad ha fattat ett beslut om mitt personliga deltagande eller ej - satans roligt om det skulle funka, tråkigt om det inte går men livet går ändå vidare - vi får se.

Gällande hustruns och sönernas deltagande så tror jag det skulle räcka med några timmar varför vi skippar det, äldste sonen (11 år) har dessutom svårt med extraledighet i skolan runt den tiden varför jag får ta det som en liten lyxsemester på egen hand.

Om jag inte åker har jag vidtalat MadeleineO (kassör och styrelseledamot) och Hans-G (eventansvarig Region Öst) att sköta kontakterna med MINIfolket om något sådant behövs samt styra upp eventuella övriga frågetecken.

Nu åter till topic: Klubbtält och dess innehåll eller vara/icke vara.

Hagatorpet
2012-01-09, 09:40
Tycker det låter som en bra ide med ett tält
det blir ju även en naturlig samlingsplats för oss osäkra som inte varit på sådant stort evenemang här tidigare :down

Gustav2000
2012-01-09, 12:18
Jag kan utan problem stå 3 timmar i ett tält.

Flameboy
2012-01-09, 15:06
Jag kan utan problem stå 3 timmar i ett tält.

Kan du stå still nånstans i mer än 30 sekunder? :-P

Werger
2012-01-09, 17:46
Här är mitt förslag/tema:
"MINIst i Sverige, landet med både kall mörk vinter med snö och is samt midnattssolens land med värme och långa ljusa nätter".

En grundtanke är att vi ska visa upp hur det är att köra MINI i Sverige, både under vinter samt sommar då vi har ett mer differentierat klimat generellt än många MINIKlubbar på kontinenten.

Lite löst spånande:
- Halva tältet sommar, halva tältet vinter
- Vinterdelen: klädd julgran (eller bara en gran med "snö" på, bomull/frigolit/annat mtrl som snö.
- Sommardelen: Bilder på midnattssol med klockslaget angivet, kanske sand som symboliserar en strand med en upplåst flytmadrass bredvid.

Om ekonomisk möjlighet finns kanske vi skulle kunna ha NMCS klubbdekaler att dela ut som en enkel giveaway, bra reklam för oss om det monteras på en del MINIs internationellt och bidrar till att sprida kännedomen om oss - dock ska vi föra en diskussion om den saken i styrelsen men flaggar redan nu för idén.

Så långt har jag kommit med min idé, känner någon att den vill bygga vidare på just detta koncept fyll på i egen post. Jag ska klura mer själv och komplettera men tråden behövde läggas ut så alla intresserade MINIster kan spåna lite själva.

Varmt välkomna med era egna idéer på hur vi ska kunna framställa NMCS på ett så speciellt sätt som möjligt.


Då kan ju min mattvita mini med snowcamoflage och takbox stå på vintersidan.. :cool:

Luc!fear
2012-01-09, 17:55
Kan du stå still nånstans i mer än 30 sekunder? :-P
Dagens bästa!:potd: (inte för att jag känner vår "hovfotograf", men det var en rolig kommentar...)

MadeleineO
2012-01-11, 09:14
Jag har funderat lite på tältet och temat och har ett förslag på grepp på Fredriks föreslagna tema.

Vi skulle kunna ha med en stor tryckt tyg-vepa som vi fäster på insidan bak i tältet. Där kan vi ha med allt från snötäckt gran till midnattssol och sommarväder, typ foton. Kanske ska vi ha en liten tagline för temat som står skrivet i mitten typ nåt i stil med We love our MINIs in every season. Och givetvis nmcs-logon.

Sen de tre bilar vi får ha vid tältet skulle vi kunna sätta engångsstripes på med samma tema. T ex på dörrarna. Pratade med en vän/leverantör som jobbar med tryck igår som gör såna saker. Vi kunde ha matchande dörrdekaler som på vepan med liknande bild/text.

Och, jag hänger också nån timme om dan i tältet :)

MadeleineO
2012-01-11, 09:58
Litet tillägg: Jag är alltså inne på att vi väljer rekvisita som är lätt att vika ihop och ta med. Större saker kan bli lite stökigare att frakta, även om en MINI rymmer hur mkt som helst...

KIT
2012-01-11, 12:02
Finns det öl i tältet kan jag stå där hela dagen :-)

Hagatorpet
2012-01-11, 15:20
Jag ställer dit en öl och så var personalen ordnad :D

Fredrik
2012-01-15, 19:17
Jag har nu fått mailet från MINI HQ och det är ett litet formulär man ska fylla i med lite info.
Senast den 20 februari ska det vara klart och sändas iväg via e-post till MINIClubs International Office, så vi har fortfarande lite tid att tänka till om vi vill ha ett tält eller ej.

Det känns som att tankeverksamheten stannade av lite grand. Detta är något vi måste samarbeta om, annars tror jag dessvärre vi får skippa klubbtältet!

Min grundidé finner ni ovan, då jag inte fått några fler inputs på annat tema ställer jag nu frågan till er som vet till 100% att ni ska ner: ska vi ha ett klubbtält med mitt föreslagna tema, och hur framställer vi det på bästa sätt?

Fredrik
2012-01-18, 14:23
Förfining av grundidén:
Ena sidan: stor roll-up med bild på MINI/MINIs i snö (Maddes idé med roll-up) och någonting nedanför (vad :???: ),
Andra sidan: Hans-G´s cab med uppblåst strandmadrass och solparasoll i samt lite sandlådesand nedanför bilen.

Om vi till detta gör som så att halva styrkan ikläder sig vinterkläder och halva styrkan badkläder lär vi nog märkas bland klubbtälten :hyper: :mrgreen: ;)

MadeleineO
2012-01-18, 14:41
Haha, lysande Fredrik :)

Jag tror som sagt helt klart på nån slags rollup:s eller vepor att sätta upp. Det är det enda som är försvarbart att packa in i en mini från Sverige :)




Förfining av grundidén:
Ena sidan: stor roll-up med bild på MINI/MINIs i snö (Maddes idé med roll-up) och någonting nedanför (vad :???: ),
Andra sidan: Hans-G´s cab med uppblåst strandmadrass och solparasoll i samt lite sandlådesand nedanför bilen.

Om vi till detta gör som så att halva styrkan ikläder sig vinterkläder och halva styrkan badkläder lär vi nog märkas bland klubbtälten :hyper: :mrgreen: ;)

Fredrik
2012-01-24, 18:19
Det är helt klart lite för dåligt drag i den här tråden för jag ska tycka att vi ska engagera oss i ett klubbtält.
Jag har dessutom i stort sett (99%) beslutat mig för att lämna WO till MU, så chansen att jag ska jobba vidare med detta är nog inte så stor.

Jag tar ett snack med Madde bakom kulisserna så får vi se om/hur vi går vidare.

Luc!fear
2012-01-24, 19:35
Va synd...
Jag tycker det var så lång tid tills beslut skulle tas.., men visst tiden går...
Kan vi inte höra om hur många som vill & som garanterat skall åka.
Tänkte starta en poll, men är mitt uppe i arbete med en ny hemsida m.m. så jag har inte lagt så mycket tid själv i denna tråd...
Tycker dock fortfarande att vi skall försöka ha ett tält...
Skriv i tråden kära MINIacs om ni vill att vi skall ta tag i det eller vi skall lägga ner

LUC!FEAR = För ett tält!

Gustav2000
2012-01-26, 03:25
Ja me.

MadeleineO
2012-01-26, 09:57
Tycker vi går vidare och ansöker om tält. 20/2 är ju deadline! Fundera lite på fler idéer kring hur vi vill ha det som helt enkelt blir oemotståndligt för MINI HQ :) :)

Fredrik
2012-01-26, 18:36
Tycker vi går vidare och ansöker om tält. 20/2 är ju deadline! Fundera lite på fler idéer kring hur vi vill ha det som helt enkelt blir oemotståndligt för MINI HQ :) :)

Just det alla MU-resenärer, ta nu och låt de grå jobba lite så kan ni kanske ro iland en tältplats.
Jag kommunicerar med Madde i bakgrunden så en eventuell ansökan kan gå iväg så snart ni kommit fram till vad och hur ni vill göra.

jeppegross
2012-01-30, 12:46
Cabbar ner o kommer - kul!!!

Jag tycker vi ska ha brudar i tältet såklart! känns ju mkt roligare än isbjörnar... ;) , blonda, högt kluvna, osv... gärna viftandes med flaggor..

.j

Hagatorpet
2012-01-30, 13:55
Cabbar ner o kommer - kul!!!

Jag tycker vi ska ha brudar i tältet såklart! känns ju mkt roligare än isbjörnar... ;) , blonda, högt kluvna, osv... gärna viftandes med flaggor..

.j
Norskor :?

Luc!fear
2012-01-30, 15:33
...

Jag tycker vi ska ha brudar i tältet såklart! ...
Har du ett gäng att ta med... brudar alltså?
Kanske ett helt gross?

MadeleineO
2012-01-30, 16:21
Alla bra och kreativa idéer beaktas förstås... ;)

Gustav2000
2012-02-01, 14:23
Jag kan vifta med flaggor, fast jag är ju inte brud... :(

Luc!fear
2012-02-01, 16:27
100 dagar kvar till MINI United, men endast 20 till vi skall ha ett förslag om tältet... (20 februari)
Inga nya "bra" ideér, någon?

MadeleineO
2012-02-14, 13:21
Efter en hel del övervägande och prat med Hans-G och Gustav igår är jag inne på att vi slopar klubbtältansökan. Anledningen?
-Vi är inte så många och har inte så stora resurser till upplägget. Tältet är helt tomt så det krävs ju lite saker på plats för att det ska bli något. Grunden är ju annars att presentera klubben. Jag kan tycka att man verkligen behöver göra ett förarbete för att det ska bli något, och vi är långt ifrån att ha ett upplägg klart för oss.
- Bemanningen på plats, jag tror vi alla åker ner för att ha kul och ta del av en massa roliga aktiviteter. Personligen känner jag att det är det som är största lockelsen med MU. Och att man väl nere bara är helt fri att göra det man känner för, och kanske inte ansvara för tältbemanningsschemat.
Sen kan vi ju kolla in hur andra gjort inför ev kommande MU...

Vad säger ni andra? Håller ni med eller är ni av annan åsikt?

Luc!fear
2012-02-15, 10:06
Tycker det är synd men förstår helt med tanke på responsen i ämnet.
Lite konstigt dock att så få medlemmar avser åka ner då vi är så många i klubben...
Ni som inte tidigare varit eller avser åka ner: NI VET INTE VAD NI MISSAR...

Gustav2000
2012-03-09, 22:02
Om det nu är så kul med tält så tar vi danskarnas. Det borde inte vara så svårt.

Minid
2012-03-10, 05:01
Om det nu är så kul med tält så tar vi danskarnas. Det borde inte vara så svårt.

säg inte det.... när danskarna vill ha något så.. http://www.youtube.com/watch?v=ri233-4Yeg4

Gustav2000
2012-03-10, 09:59
säg inte det.... när danskarna vill ha något så..

http://www.youtube.com/watch?v=ri233-4Yeg4

Exakt därför. Danskjävlar!

Flameboy
2012-03-10, 11:59
Om det nu är så kul med tält så tar vi danskarnas. Det borde inte vara så svårt.

Precis. Bara att tåga över Stora Bält. Gjorts förut, inga konstigheter.