handdator

Visa fullständig version : Spionbilder på ersättarna till R55/R56 mfl?



Hobbe
2011-12-27, 10:28
Det borde börja dyka upp kan tyckas.
Ingen som har hittat något?

rajapruk
2011-12-27, 12:20
http://driving-dutchman.com/sign-of-life-new-2013-mini/

Interiör från en BMW i denna mulan.

jronnblom
2011-12-27, 17:31
Usch,

Börjar se ut som en korsning mellan Golf/Fiat och Volvo. Döper den till Mini Frogman när man tittar på lyktorna ;)

Har läst någonstans om att inredningen är den som ska sitta i nya BMW och inte MINI.

-J

ola
2011-12-27, 20:55
tycker det ser ut som en återgång till R50/53

MadeleineO
2011-12-27, 21:24
Spännande att få se... Undrar om den där bulligheten kring framlyktorna är maskering eller faktisk utformning. Jag tänker lite alligator, alltså ögonen.

OT: Älskar fö min r53 :) :) :)

Nina
2011-12-28, 18:07
Blä vilka fula baklysen, Mini börjar sväva iväg i designen, det där gulliga och rara försvinner ju.

RetroMINI
2011-12-28, 18:22
Blä vilka fula baklysen, Mini börjar sväva iväg i designen, det där gulliga och rara försvinner ju.

Ta det lungt nu.. It's all camouflage.. ;)

Hobbe
2011-12-28, 18:54
Vilken gräslig färg på bilen, men det är nog bara JCW-versionen som erbjuder detta, eller?









:D

rajapruk
2011-12-28, 22:39
Det är den nya färgen som kommer heta Salt-N-Peppa.

Jill
2011-12-28, 23:00
Det är den nya färgen som kommer heta Salt-N-Peppa.

:potd:
:mrgreen::mrgreen:

Fredrik
2012-01-15, 20:35
Här är några fler bilder, tagna i de norra delarna av Svedala :D

http://www.worldcarfans.com/112011239729/2013-mini-cooper-spied-undergoing-winter-testing

Nina
2012-01-16, 08:13
:o Ska det verkligen eventuellt bli den där instrumentpanelen?? :(
Vart tar allt det här gulliga vägen? Jag minns när första modellen lanserades år 2001. Jag blev kär i modellen och tänkte att en sån där bil, åååh en sån ska jag ha en dag. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag tjatade på min man om vi kunde köpa en MINI. Då vår dotter var i barnvagnsåldern 2001 tyckte han att den bilen är för liten men jag glömde aldrig första tanken – att en sån där bil ska jag ha en dag. På parkeringar snurrade jag runt dem och kikade på dem där de stod och drömde mig bort för en stund. R56 har fortfarande det där gulliga över sig.

Sen hände nåt, en Countryman föddes, varför så stor? Nu verkar det svänga åt fel håll i mitt tycke, det där gulliga försvinner mer och mer. :cry:

dvorak
2012-01-16, 08:54
Den bilen har BMWs 0-serie inredning, kanske inte ens den.

Det går inte att säga någonting än om utseendet efter dessa spionbilder. Bilarna är endast mulor med provisoriskt satta delar ovanför det viktigaste som går att testa: Motor och chassie. En karossdesgn behöver inte testas.

Så sitt ner i båten än så länge :D

Hobbe
2012-01-19, 11:24
Själv gissar jag på att det blir "Countryman-stuket" på alla MINI:sar (huv och framlampor).
Mindre runt och mindre gulligt. Bra/dåligt?
När man ändå plockar bort runda pryttlar: Förhoppningvis försvinner också Mora-klockan...

Nina
2012-01-19, 13:51
När man ändå plockar bort runda pryttlar: Förhoppningvis försvinner också Mora-klockan...åååh, jag som tycker den är gullig. :)

MrCooper
2012-01-19, 14:39
åååh, jag som tycker den är gullig. :)

Hehe, den hoppas jag att de inte tar bort! :)

Fredrik
2012-01-19, 18:19
En av MINIs kännetecken och flirt med det förflutna är definitivt att ha hastighetsmätaren i mitten. Jag hoppas aldrig det försvinner då det gör MINI än mer...MINI :buttrock:

Om man vill köra vanlig bil med mätarna på vanlig plats kan man ju köpa en BMW... eller något :mrgreen: ;)

Steampacket
2012-01-19, 22:13
"Sen hände nåt, en Countryman föddes, varför så stor? Nu verkar det svänga åt fel håll i mitt tycke, det där gulliga försvinner mer och mer. " Nina

Håller med. Countryman och Coupé är inte coola tyvärr. Taklinje på Coupén är inte snygt i profil och Countryman är bara fel, en liten tjock SUV - What's the point? BMWs SUVar är fula, Var man tvungen att göra en Mini version också

RetroMINI
2012-01-19, 23:21
"Sen hände nåt, en Countryman föddes, varför så stor? Nu verkar det svänga åt fel håll i mitt tycke, det där gulliga försvinner mer och mer. " Nina

Håller med. Countryman och Coupé är inte coola tyvärr. Taklinje på Coupén är inte snygt i profil och Countryman är bara fel, en liten tjock SUV - What's the point? BMWs SUVar är fula, Var man tvungen att göra en Mini version också

+1 (Less is more - that's the beauty about MINI)

dvorak
2012-01-20, 08:46
Om man vill köra vanlig bil med mätarna på vanlig plats kan man ju köpa en BMW... eller något :mrgreen: ;)
Nej det kan man inte! Vem vill ha en BMW???


Den gamla Minin hade ju bara hastighetsmätaren i mitten fram till 70 eller 80-talet. Men jag är inte orolig att den försvinner i nya, det är som du säger att det är en för stor del av Minins design. Jag kan sätta pengar på att den inte försvinner

Forrest
2012-01-20, 09:02
Om man tittar på konceptskisserna som finns på nätet så är det en ganska fet hastighetsmätare i mitten i alla fall. Nu är det ju inget som säger att det kommer att bli så i den färdiga produkten men ändå.

http://www.motoringfile.com/2012/01/03/next-generation-mini-timeline-details-revealed/


Jag tycker faktiskt att Countryman ser ganska cool ut. Särskilt WRC och Dakar versionerna. Tyvärr känns bilen inte lika välbyggd som de övriga modellerna. Det är något burkigt över den som jag inte upplever i min Clubman. Som att det skapas någon slags resonans när det blev mer plast i kupén. Sen så gillar inte jag att man har satt den där konstiga grå plasten runt moraklockan och luftutsläppen. Ser billigt ut.

Luc!fear
2012-01-20, 09:38
Jag håller med er på många punkter när det gäller Countryman, men jag har beställt en bl.a. för att:
All4
5 riktiga säten (5st i familjen & alla vill till MINI United)
Högre markfrigång (bor på landet & kommunen plogar dåligt eller inte alls)
Jag är fortfarande miniac & vill köra mini som sticker ut.
Ville ha ny bil med diesel & automat.
Jag är inte heller till 100% nöjd med utseende & kvalité på inredning, men man kan ju inte få allt...
Destu fler i minifamiljen destu fler miniacs.
Bra med ännu fler valmöjligheter för att fortfarande vara med i NMCS.
Tack för ordet... mvh Dan


Sent from my HTC Desire using Tapatalk

ola
2012-01-20, 10:09
+1 på den
Jag håller med er på många punkter när det gäller Countryman, men jag har beställt en bl.a. för att:
All4
5 riktiga säten (5st i familjen & alla vill till MINI United)
Högre markfrigång (bor på landet & kommunen plogar dåligt eller inte alls)
Jag är fortfarande miniac & vill köra mini som sticker ut.
Ville ha ny bil med diesel & automat.
Jag är inte heller till 100% nöjd med utseende & kvalité på inredning, men man kan ju inte få allt...
Destu fler i minifamiljen destu fler miniacs.
Bra med ännu fler valmöjligheter för att fortfarande vara med i NMCS.
Tack för ordet... mvh Dan


Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Hagatorpet
2012-01-20, 12:44
Om Countryman funnits när jag köpte min Clubman kunde det ha blivit en sådan och vid nästa bilbyte ligger den bra till
Jag tycker den är snygg, go att köra, fyrhjulsdrift och den högre markfrigången är ett +
Den hör helt klart ihop med familjen Mini om än som storebror
men hellre Countryman som storebror än BMW
möjligheten att göra den personlig som med alla andra Minisar är ju också bra

Hobbe
2012-02-24, 20:51
Spionbilder från vintertester i Sverige förra månaden:

http://www.worldcarfans.com/112012440233/2013-mini-cooper-spied-winter-testing-in-daylight


A variety of engines will be available including a 1.5-liter three-cylinder that produces 130 PS (96 kW / 128 hp) and 150 PS (110 kW / 148 hp) in diesel and petrol guise, a range of 2.0-liter four-cylinders from the BMW 1-Series and a new turbocharged 1.6-liter petrol that produces 180 PS (132 kW / 178 hp) in the Cooper S and 220 PS (162 kW / 217 hp) in the JCW. Lastly, a hybrid version emerging from the signed front-wheel drive hybrid sharing agreement with PSA Peugeot Citroen (http://www.miniclub.se/110101929058/bmw--psa-sign-fwd-hybrid-agreement) in 2010 is also expected.

En turbomatad 1.6 L på 220 PS (JCW) borde man kunna skrämma upp hyfsat lätt till minst 250 PS.

Hobbe
2012-02-24, 21:01
Interiör: INGEN MORA-KLOCKA!!! :D

http://www.worldcarfans.com/112011239729/2013-mini-cooper-spied-undergoing-winter-testing/lowphotos#9

MrCooper
2012-02-24, 21:22
Interiör: INGEN MORA-KLOCKA!!! :D

http://www.worldcarfans.com/112011239729/2013-mini-cooper-spied-undergoing-winter-testing/lowphotos#9

:eek:
Det får vi inte hoppas. Kan det verkligen vara den "färdiga" inredningen. Föll inte mig i smaken direkt.

Jill
2012-02-24, 22:18
:eek:
Det får vi inte hoppas. Kan det verkligen vara den "färdiga" inredningen. Föll inte mig i smaken direkt.

Såg ut som överblivna delar från Audi, "anno" 00-05....

PÄRON
2012-02-24, 22:23
Pardon my french but that looked like sheit!

Ace
2012-02-24, 22:27
Inredningen såg ju ut som nått från 80-talet. Måste va nått provisoriskt eller?

Minid
2012-02-24, 23:53
Mora klockan gör väl minin?

Hagatorpet
2012-02-25, 00:08
Jag gillar färgen på bilen,
hadde varit roligt om man kunde beställa den sån :)

Fredrik
2012-02-25, 09:25
:eek:
Det får vi inte hoppas. Kan det verkligen vara den "färdiga" inredningen. Föll inte mig i smaken direkt.

+ 1 - helt rätt Noel!

"Without the Moraklocka, it´s not a proper MINI" :galen 8)

Gustav_Stjernberg
2012-02-25, 12:07
Jag kan meddela att detta inte är någon MINI alls. Bara en annan bil som är maskerad för att se ut som nya MINIn.

Tips: Titta vilken sida tanklocket sitter....

Ante
2012-02-25, 13:29
Avgassystemet ser ju heller inte direkt ut att vara MINI-original...
Om det nu stämmer att det är en annan bil, maskerad till en MINI, så han man ju lagt ner rätt mycket jobb.

/A

Hagatorpet
2012-02-25, 14:21
Kan det vara en BMW?

ipp
2012-02-25, 15:00
Det lär vara den nya MINI:n (F56) som även ska komma i BMW-tappning enligt rykten. Så det är väl MINI-utsidan med BMW-insidan vi ser här?

Gustav_Stjernberg
2012-02-25, 15:11
Det ska enligt uppgift vara BMWs nya framhjulsdrivna minsting som är lurigt maskerad för att se ut som en MINI. Därav BMW-inredningen, och tanklocket på höger sida.

MVH Gustav

Hagatorpet
2012-02-25, 21:06
pajken sa när vi tittade på bilden på inredningen att det är väl en sån där menlös BMW va :D
och när jag visade utsidan äää vafan är det en Mini

Hobbe
2012-02-26, 10:28
Gustav,

menar du BMW i3?
Vad är anledningen att klä ut den till en MINI när den redan finns ute och testas i sin egen "skrud"?
http://www.bmwblog.com/2011/03/08/bmw-i3-megacity-spotted-for-the-first-time/
http://www.worldcarfans.com/112020940933/bmw-i3-megacity-vehicle-spied-winter-testing

En förklädd MINI är i mina ögon en väldigt...hmpf...udda förklaring.
Har BMW någonsin gjort detta? Oavsett bilmärke eller bilmodell?
Att bilen har BMW-inredning kan snarare vara så att den är "inlånad" för testbruk.
Snarare inlånad interiör än inlånad exteriör.

Du får åka upp till Stockholm, och ta en titt i det "hemliga" rummet ;)

Gustav_Stjernberg
2012-02-26, 11:33
Hej Måns!

Nej, menar inte i3. Den bilen jag menar är en av flera som i framtiden kommer ligga mellan MINI och BMW 1-serie i storlek.

i3 är ju en separat produkt som är eldriven. Den bil jag menar kommer ingå i det vanliga produktutbudet.

Du får tro't om du vill men nu vill jag inte avslöja mer :)

Hagatorpet
2012-02-26, 15:15
Hej Måns!

Nej, menar inte i3. Den bilen jag menar är en av flera som i framtiden kommer ligga mellan MINI och BMW 1-serie i storlek.

i3 är ju en separat produkt som är eldriven. Den bil jag menar kommer ingå i det vanliga produktutbudet.

Du får tro't om du vill men nu vill jag inte avslöja mer :)
Jag tror inte du vet mer :D

Hobbe
2012-02-26, 22:25
Hej Måns!

Nej, menar inte i3. Den bilen jag menar är en av flera som i framtiden kommer ligga mellan MINI och BMW 1-serie i storlek.

i3 är ju en separat produkt som är eldriven. Den bil jag menar kommer ingå i det vanliga produktutbudet.

Du får tro't om du vill men nu vill jag inte avslöja mer :)

Är det "ökända" 0-serien?
Hur har BMW tänkt att gynna försäljningen av MINI genom att släppa bilmodeller i samma storleksklass (mindre än 1-serien) till troligen samma premiumkostnad? Jag har svårt att se något annat än en kannibalisering.
För övrigt så är jag säker på att du vet mycket mer än flertalet BMW/MINI-försäljare som varken orkar eller bryr sig om kommande bilmodeller.
Jag kommer att ta en titt på din jobbdator nästa gång jag är i Skåne, och du hänger i fikarummet :D