handdator

Visa fullständig version : Sista numret av Automobil hyllar oss



GustavO
2011-12-15, 20:58
Man kan säga vad man vill om tidningen Automobil men den har inte varit som alla andra. De har fokuserat på det exotiska, det lite vansinnigare och det lite mer spännande. Men nu är det tydligen slut på en 30-årig tradition och tidningen ska sluta tryckas - dock ska en site finnas kvar som enligt de själva ska bli "din nya fyrverkeriplats av bilglädje, kul och kunskap i skön symbios". Låt oss se hur det går!

Hur som helst; jag kom över de sista numret och blev glad över att allas vår R56 (S) blev begagnattestad. Och om vi blev lite nere av Aftonbladets sågning av Countryman härom veckan så lyssna på dessa rader:

"2001 lanserade BMW en modern tolkning... körglädje på gränsen till extas", "uppseendeväckande bil långt bort från jantelagen. Gillar du uppskattande blickar och och körglädje är Cooper S ett givet val", "styrningen är delikat direkt" och slutligen "Bilen är bland det roligaste man kan köpa för de pengar det handlar om". Sedan pratar de lite om dåliga utrymmen, kamkedjesträckare och kladdiga rutor. Men ärligt talat; vilka problem! :o

Men bäst av allt dock är "länksamlingen" i artikeln som består av tre högoktaniga och högkvalitativa länkar. Det två första går till North American Motoring och mini2.com. Och den tredje beskrivs i dessa ordalag:

"För entusiasten som söker likasinnade finns svenska www.miniclub.se. Närapå 2000 medlemmar . Träffar, diskussioner och allt det vanliga (och trevliga)som hör till bilklubbandet".

Vår egen kära klubb alltså omnämnd i sista numret av Automobil. Gå och köp nummer 1, 2012 om ni inte tror mig eller vill spara ett ex till eftervärlden.

Någon jättefantast har jag väl inte varit av tidningen Automobil men efter dessa positiva ord om R56 S och framförallt att lyfta fram oss trevliga pågar och töser så säger jag; vila i frid, tidningen Automobil. Och tack för de vackra orden!

PÄRON
2011-12-15, 22:22
Jag kan bara hålla med, vi är bara så bäst. Längtar till vårens träffar då sommarhjulen är på igen. Merry Wheel And A Happy New Year!

MrCooper
2011-12-16, 19:24
Kul, hoppas det hittar hit någon mer. :)