handdator

Visa fullständig version : Se över din adress inför årsmärkesutskicket för 2012



MadeleineO
2011-12-14, 17:27
Snart är det 2012 och det betyder ju bland annat att alla betalande medlemmar ska få nya årsmärken till medlemskorten. Vi kommer att göra ett utskick i början av januari.

Sedan förra utskicket har det jobbats på lite förbättringar... :)
Ola (aka Scitz0) har fixat lite nya fält i forumet och scriptat in de adressuppgifter Robert (aka Emely&Robert) har hållit uppdaterade efter bästa förmåga i en excelfil. Nu ligger allt i sprillans nya adressfält under användarprofilen så att alla kan uppdatera själva. Vi kommer slippa handskriva adresserna på alla kuvert den här gången tack vare en annan finess som Ola har fixat... (jag är övertygad om att BjörnP, Fredrik och Johan Wagréus är överlyckliga över att slippa fatta pennorna igen :))

Så vad ska du göra? Se över dina adressuppgifter redan nu inför utskicket i januari.
Kanske har någon mer gjort som jag och typ angivit Kungsholmen istället för Stockholm som ort...? :)

Så här uppdaterar du dina adressuppgifter:

1. Välj “Inställningar” högst upp till höger, vid “Logga ut”-knappen.
2. I vänstermenyn en bit ner under “Min profil”, välj “Redigera profil”.
3. Dubbelkolla dina adressuppgifter. Om du justerar något glöm inte att scrolla nederst på sidan och klicka på “Spara ändringar”.

Björn P
2012-01-02, 13:05
Så där. Nu har även jag uppdaterat mina adressuppgifter. :)

MadeleineO
2012-01-02, 14:19
Utmärkt Björn :)


Så där. Nu har även jag uppdaterat mina adressuppgifter. :)

Gustav2000
2012-01-02, 18:17
Jag hittade bara på en adress där jag skulle velat bo. Tänkte om det kom post dit till mig så kanske jag bott där nu. Men jag vet ju inte om jag bor där för jag har inte sett något årsmärke. Så jag kanske inte bor där. Jag kanske i själva verket bor här. Eller någon annan stans. Det där kan bero på vart posten kommer.

MadeleineO
2012-01-03, 11:51
Jag har inte gjort utskicket än G2K, så det finns fortfarande en chans att märket dyker upp på din drömadress. Skulle det sen inte komma dig till handa så kan du få ett av mig IRL vid tillfälle :)

Nina
2012-01-15, 17:05
Kommer det nåt nytt märke?

MadeleineO
2012-01-16, 11:16
Jorå Nina, de kommer! Under helgen har jag laddat ganska många kuvert :) De ligger nu i min bil, och tanken är att de ska gå iväg med b-post idag.

MadeleineO
2012-01-16, 16:48
Och nu är alla breven postade. Föreningsbrev, så ni bör ha era årsmärken innan helgen! :)

krage
2012-01-17, 16:42
Snabba puckar:)

Brev anlände Ystadstrakten i dag.

Luc!fear
2012-01-17, 17:29
Jag har också fått mitt idag...
Tyvärr hittar jag inte mitt svarta medlemskort...
(Kan man be om ett nytt?)
JAg kan sätta in ev. kostnad för detta så jag inte belastar klubben ekonomi...
vi kommer att behöva allt till årets aktiviteter (om det blir någon sommar träff i år?)

Nina
2012-01-17, 18:52
Tack tack, det kom i dag så nu är 2011 på kortet utbytt till 2012. =)

Hagatorpet
2012-01-17, 19:26
Hagatorpet har fått post i dag också :)

loop
2012-01-17, 20:37
Kom trevlig post i dag men det saknades årsmärken

JockeO
2012-01-17, 22:12
Samma som Loop skrev;
Trevlig post, några flyers och ett brev som utlovade 2012-märke.
Men märket saknades i kuvertet.

Jag efterlyser även någonstans där man kan läsa av när det är dags att betala årsavgift.
Är det olika datum, beroende på när man började betala, eller är det samma för alla, t ex i januari?

/M v h, JockeO

MadeleineO
2012-01-18, 13:38
Samma som Loop skrev;
Trevlig post, några flyers och ett brev som utlovade 2012-märke.
Men märket saknades i kuvertet.

Jag efterlyser även någonstans där man kan läsa av när det är dags att betala årsavgift.
Är det olika datum, beroende på när man började betala, eller är det samma för alla, t ex i januari?

/M v h, JockeO


Jag har misslyckats lägga i några märken, hittills 4 stycken kända. Dåligt av mig, till nästa år ska jag se till att ha med mig en kvalitetsgranskare... :)
PM:ar er som har såna frågor.

Årsavgiften betalar alla vid lite olika tillfällen. Exakt hur man kan kolla sitt förnyelsedatum måste jag dubbelkolla och återkomma om...

Scitz0
2012-01-18, 14:54
Jag efterlyser även någonstans där man kan läsa av när det är dags att betala årsavgift.
Är det olika datum, beroende på när man började betala, eller är det samma för alla, t ex i januari?
Som det är idag löper det ett år från den dag man betalade in sin medlemsavgift, när denna tid går ut får man ett påminnelse mail om att det är dags att förnya. Om man valt att sätta upp en prenumeration i sitt paypal konto kommer avgiften automatiskt att dras och ingen manuell betalning behöver utföras.

Detta är sättet vi valt att hantera medlemsavgiften, kommer både med fördelar och nackdelar. Vi tycker i dagsläget att fördelarna med paypal överväger nackdelarna.

Hagatorpet
2012-01-18, 15:02
Jag har misslyckats lägga i några märken, hittills 4 stycken kända. Dåligt av mig, till nästa år ska jag se till att ha med mig en kvalitetsgranskare... :)
PM:ar er som har såna frågor.

Årsavgiften betalar alla vid lite olika tillfällen. Exakt hur man kan kolla sitt förnyelsedatum måste jag dubbelkolla och återkomma om...
I mitt kuvert låg märket :)

MadeleineO
2012-01-18, 17:37
Tur att jag fick i några i alla fall, det var ju syftet med hela insatsen ;)


I mitt kuvert låg märket :)

MadeleineO
2012-01-18, 17:38
Tack Ola för förtydligandet. Ja, som kassör är jag väldigt glad ju fler som kör Paypal. Det minskar helt klart det manuella arbetet för oss :)


Som det är idag löper det ett år från den dag man betalade in sin medlemsavgift, när denna tid går ut får man ett påminnelse mail om att det är dags att förnya. Om man valt att sätta upp en prenumeration i sitt paypal konto kommer avgiften automatiskt att dras och ingen manuell betalning behöver utföras.

Detta är sättet vi valt att hantera medlemsavgiften, kommer både med fördelar och nackdelar. Vi tycker i dagsläget att fördelarna med paypal överväger nackdelarna.

krage
2012-01-18, 20:36
Jag har misslyckats lägga i några märken, hittills 4 stycken kända. Dåligt av mig, till nästa år ska jag se till att ha med mig en kvalitetsgranskare... :)
PM:ar er som har såna frågor.

Årsavgiften betalar alla vid lite olika tillfällen. Exakt hur man kan kolla sitt förnyelsedatum måste jag dubbelkolla och återkomma om...

Märke kom med ända till Ystad. 9115

MadeleineO
2012-01-19, 06:56
Märke kom med ända till Ystad. 9115

Men, så bra :)

MrPlow
2012-01-19, 07:06
Brevgången fungerade till Nacka också!

JockeO
2012-01-20, 07:09
Jag har misslyckats lägga i några märken, hittills 4 stycken kända. Dåligt av mig, till nästa år ska jag se till att ha med mig en kvalitetsgranskare... :)
PM:ar er som har såna frågor.
...


Mmm... Nu gör ju ditt misslyckande ints så mycket, då jag av en slump hittade ett nästan exakt likadant 2012-årsmärke, nu när jag lyfte på min iPad. ;)

Så jag kan ju använda det istället tänkte jag.

/M v h, JockeO

MadeleineO
2012-01-20, 07:55
Nej nej, avvakta lite. Det kommer ett årsmärke till dig direkt från Malmö. Har nämligen slut här här uppe i sthlm. :)


Mmm... Nu gör ju ditt misslyckande ints så mycket, då jag av en slump hittade ett nästan exakt likadant 2012-årsmärke, nu när jag lyfte på min iPad. ;)

Så jag kan ju använda det istället tänkte jag.

/M v h, JockeO

KPKalle
2012-01-21, 09:25
Mine arrived safely in England earlier this week :D Thanks!!

MadeleineO
2012-01-22, 01:21
Mine arrived safely in England earlier this week :D Thanks!!


cheers :)

Werger
2012-01-22, 08:52
lite sent men uppdaterade adressen idag..

Jonas m
2012-04-18, 16:12
Hej Madeleine

Jag betalade in medlems avgiften för ett tag sen. Då skall man tydligen få ett välkomst brev med bland annat medlems kortet. Men jag har inte fått något. Kan du kolla upp vad som har hänt med det? Mvh Jonas M

MadeleineO
2012-04-19, 08:52
Jonas, jag kollar och kontaktar dig via PM! :)