handdator

Visa fullständig version : MINI WRC utnämnd till årets rallybil - Autosport Awards



Fredrik
2011-12-05, 16:00
En mycket glädjande nyhet - MINI Countryman WRC utnämndes vid Autosport Awards nu i helgen till årets rallybil :D

En stolt Dave Richards tog emot priset för MINI/Prodrives räkning.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/96644

dvorak
2011-12-05, 16:06
Borde inte den som vinner automatiskt bli bästa rallybil?

Fredrik
2011-12-05, 16:11
Nehedu Peter lelle, så är det inte tror jag ;)

Sett till vilken prestation MINI/Prodrive gjort i det här fallet - att på ungefär ett halvår efter entrén i WRC ligga och rejsa med tätbilarna och tagit några pallplatser under den tiden - det tror jag väger tungt när beslutet fattades om vilka som förtjänat det mest.

Prodrive verkar ju verkligen ha ett pro drive, därav namnet kanske, och Dave Richards (som tidigare var Jenson Buttons stallchef i B.A.R.-stallet i F1 för några år sedan) verkar ha en förmåga att få till det i olika serier - ett geni helt enkelt!

dvorak
2011-12-05, 16:13
Inte i min bok!! :)

Edit: alltså titeln årets rallybil, inte ProDrives kompetens ;)

Fredrik
2011-12-05, 20:21
Jaja, du får givetvis tycka vad du vill, Autosport har redan bestämt sig så du har ju ändå fel fel fel :woot:
Eller ok, jag ändrar mig till mindre rätt för att vara lite snäll då du är en kompis, kompis ;)

dvorak
2011-12-06, 09:24
...jag ändrar mig till mindre rätt för att vara lite snäll då du är en kompis, kompis ;)

Haha, stort av dig Fredrik! :D

Vad skulle vi göra utan dig, då hade det blivit slagsmål tror jag :)