handdator

Visa fullständig version : MINI United 2012 i MAJ?



Luc!fear
2011-11-30, 16:25
Ett rykte från en ganska säker källa nådde mina öron nyligen...
Det sas att MINI United 2012 skulle gå av staplen i södra Frankrike i slutet av maj...
Närmare bestämt var & när ville inte sägas...

Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Kanske någon kan komma med upplysningar som gör att man kan börja kolla efter hotellrum i tid...

Vänta med spänning på inlägg i denna tråd. (trots att vintern inte ens kommit ännu...)

Hans-G
2011-12-01, 18:21
Jorå, Dan, detta rykte har varit i svang en tid, men vi väntar fortfarande på bekräftelse. Fredrik håller koll genom kontakter med MINI-folk både i Sverige och utomlands och att jag själv gärna rycker i lite trådar när mer konkreta uppgifter finns är ingen hemlighet. Det borde snart vara dags att spika när fjärde omgången av MINI United ska äga rum.

MrCooper
2011-12-01, 20:09
YES, kom med ett datum nu! :woot:

Ace
2011-12-01, 20:49
Tål att tänkas på. :)

Luc!fear
2011-12-01, 21:39
Ja, jag skall åka...
Skall försöka byta MINI &så innan...

mi9man
2011-12-12, 23:17
Hej alle svenske MINIstre
Har lige opdateret vores danske side med nye rygter omkring Curcuit Paul Ricard den 12-13 maj :-)
Se mere her - link (http://newminiclub.dk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?5522.last)

Så vi må håbe at MINI snart sender en bekræftelse ud for MINI United 2012 ;-)

Ellers ville jeg ønske alle en glædelig jul og et godt nytår i MINI'ens tegn :D

Hans-G
2011-12-12, 23:43
Tack Glenn för informationen och jag önskar även dig och dina MINI-kamrater i Danmark God Jul och Gott Nytt År!

Genom länken som danskarna lagt ut kan vi alltså se att Circuit Paul Ricard (http://www.circuitpaulricard.com/en/actualites/article/2012-calendar-is-now-official-/id/89/page/1) har MINI United inlagd i sin kalender för 2012, alltså den 12-13 maj. Det lär väl nu inte dröja särskilt länge innan bekräftelse också kommer från MINI på Facebook.

GustavO
2011-12-13, 09:49
Men nu är eventet borttaget igen från deras kalender. :rolleyes:

Kan tänka mig att MINI blev lite sura när Paul Ricard gick ut med eventet innan de själv. Men låt oss hoppas nu att det faktiskt blir verklighet av alla rykten, spekulationer och teorier!

Hans-G
2011-12-13, 10:35
Jaha ja, det kändes ju lite som fel ordning... ;)

Paul Ricard länkade ju till MINI, så det var säkert meningen att informationen skulle finnas där när kalendern las ut. Skulle själv inte ha något emot att United hamnade två veckor senare...

Vi är ju vana vid att avvakta, så nu gör vi det en stund till... :D

mi9man
2011-12-13, 12:35
Tak for hilsen Hans :-)

Min tanke var også at det var en misstag, og undrede mig over at vi inte hør fra MINI derfor tog jeg et skærmbillede...
Så nu venter vi bare på at hører fra MINI, og måske ses vi igen... :)

skærmbillede fra Circuit Paul Ricard kalenderen 2012
9073


PS: Mener at kunne huske at din Cab var bara 3 veckor gammel :cool:
9072

MrCooper
2011-12-13, 16:13
Hmm, man kanske skall preliminärboka boende?

MadeleineO
2011-12-13, 17:23
Det kan säkert vara en bra idé. Kan berätta att båda hotellen som ligger precis vid Paul Ricard redan är helt fullbokade den helgen, checkade faktiskt dem.

Hade ju varit rätt kul om alla härifrån som åker ner kunde bo på samma ställe/nära.

Hans-G
2011-12-13, 18:57
Boka rum där det inte kostar något att avboka kan man juj alltid göra.
Om någon hittar nåt trevligt plejs där det finns åtminstone några lediga rum kan väl denna någon tipsa om det... :)

Gustav2000
2011-12-13, 22:14
Va?! Jag sover i bilen, gott om plats!

Luc!fear
2011-12-15, 11:48
Boka rum där det inte kostar något att avboka kan man juj alltid göra.
Om någon hittar nåt trevligt plejs där det finns åtminstone några lediga rum kan väl denna någon tipsa om det... :)Ho

Hotell bokat 2,4 mil från banan... (Hotel Bel Azur, Six-Fours-les-Plages, France)
Bokat via Booking.com (http://www.booking.com/searchresults.html?src=searchresults&city=-1410159&order=popularity&ssne=Bandol&ssne_untouched=Bandol&error_url=http%3A%2F%2Fwww.booking.com%2Fsearchres ults.sv.html%3Fsid%3D07a8a63b7152bb72ca8221765f963 b5e%3Bdcid%3D1%3Bage%3D13%3Bcheckin_monthday%3D11% 3Bcheckin_year_month%3D2012-5%3Bcheckout_monthday%3D14%3Bcheckout_year_month%3 D2012-5%3Bclass_interval%3D1%3Bgroup_adults%3D2%3Bgroup_ adults%3D2%3Bgroup_children%3D0%3Bgroup_children%3 D1%3Bnflt%3Dhotelfacility%3D2%3B%3Boffset%3D0%3Bra dius%3D5%3Breview_score_group%3Dempty%3Bscore_min% 3D0%3Bsi%3Dai%2Cco%2Cci%2Cre%2Cdi%3Bsrc%3Dcountry% 3Bss%3Dbandol%2C%20france%3Bssb%3Dempty%3B&dcid=1&sid=07a8a63b7152bb72ca8221765f963b5e&si=ai%2Cco%2Cci%2Cre%2Cdi&ss=Bandol&radius=5&checkin_monthday=11&checkin_year_month=2012-5&checkout_monthday=14&checkout_year_month=2012-5&in_a_group=on&group_adults=2&group_children=0&map=1) som det går att avboka gratis t.o.m. den 9/5-2012
Kul om fler bokar i närheten...
http://maps.google.com/maps?saddr=Hotel+Bel+Azur,+Six-Fours-les-Plages,+France&daddr=Circuit+Paul+Ricard,+Le+Castellet,+France&hl=en&sll=43.179975,5.789095&sspn=0.227071,0.41851&geocode=FR3PkQIdHLJYACGAidlItmamPQ%3BFRzykwIdskVYA CGC3sJldqLIaw&vpsrc=0&mra=ls&t=m&z=12

Hans-G
2011-12-15, 14:11
Ho

Hotell bokat 2,4 mil från banan... (Hotel Bel Azur, Six-Fours-les-Plages, France)

Hänger på och har bokat på samma hotell. Ser trevligt ut med läge direkt vid stranden (fast med en gata emellan förstås).

Just nu finns fem "Enkelrum/Dubbelrum Superieur" och två "Enkelrum/Dubbelruim med havsutsikt" bokningsbara.

Gustav2000
2011-12-15, 21:25
Bokat! Hotel Bel Azur

MadeleineO
2011-12-16, 11:08
Sista rummet med havsutsikt rök precis :)

Hans-G
2011-12-16, 12:37
Sista rummet med havsutsikt rök precis :)
Jag trodde att hotellet var rökfritt... :o

Kul att vi blir några stycken på Bel Azur. Och det finns fortfarande rum där kvar, även om fönstren inte vetter mot havet.

(Och om det nu, mot förmodan, skulle bli andra datum för United på Paul Ricard får vi förstås reptilsnabbt boka om...)

MadeleineO
2011-12-16, 12:48
Hans G, bra att nån försöker lätta upp stämningen den här regngråa dagen... :)

Men nu är det väl officiellt med datum osv... Checka MINI på facebook:

http://www.facebook.com/MINI

http://www.youtube.com/watch?v=ADvNgo_OkYQ&feature=youtu.be

MadeleineO
2011-12-16, 12:52
Och här kan man köpa biljetter

http://www.minispace.com/en_us/events/mini-united-2012/tickets/?camefrom=de_va_miniunited_fbMU_post&utm_source=facebook_statu_fbMU_MU

Gustav2000
2011-12-16, 14:22
Så då var biljetter köpta!

Ace
2011-12-16, 17:20
40 euro!!!! I Holland kostade den 18 tror jag det va! Nä då skiter jag i det! :)

Gard
2011-12-16, 17:56
Bokat! Bel Azur! 11-14 maj. :cool:
God Damn det kommer bli så j--la bra........

Fredrik
2011-12-16, 20:17
Ta det piano med biljettköpen gott folk - jag har som ansvarig kontaktperson i NMCS gentemot MINI HQ i München just fått mail som erbjuder rabatterade priser till er som åker, förutsatt att man är betalande medlem i en officiell MINI-klubb!
Jag har legat lite lågt i ämnet då en del kommunikation skett med MINI Sverige - eventuellt kan det finnas en lösning från det hållet, men jag vet inte mer än att jag måste invänta kontakten med MINI Sverige och deras besked, och därför avvaktar jag till i början av nästa vecka med det erbjudandet.

Mitt tips är alltså - håll ut några dagar till med att köpa biljetter, i mitten av nästa vecka bör ni kunna få besked och nej, jag svarar inte på PM om att "jag kan väl få veta i förväg" - en överenskommelse gäller här och det håller jag på.

Givetvis hindrar inte det att ni bokar hotell där ni hittar, men se till att de är avbokningsbara utan kostnad om MINI Sverige kommer med något.

Hans-G
2011-12-16, 22:58
Vi håller tummarna, Fredrik, för att det blir ett positivt besked från MINI-folket. Sen får vi väl inte räkna med att få lika bra service på plats som Heidi ordnade på Silverstone -09 och Zandvoort -07 medan hon var marknadsansvarig för MINI Norden. Det var ju riktiga höjdare både när vi i England slapp köa till aktiviteter som krävde bokning och när vi i Holland hade ett alldeles eget midsommarfirande i stora partytältet med sill, knäckebröd och nubbe.. :) Svårt att matcha det, tror jag. :D

Och största möjliga is i magen anbefalles, som Fredrik också skriver här ovan. Jag kommer i sinom tid med ett förslag till gemensam färd ner, och då kan det bli aktuellt att också boka en övernattning för nerfärden, eftersom det blir för mastigt och äventyrligt för trafiksäkerheten att dra hela vägen ner - det finns ju inte avlösningsförare i alla bilar. Men det får vi ta senare.

Just nu handlar det mest om att fixa boende för den som inte redan gjort det. Och tar rummen på Bel Azur slut finns det säkert fler hotell där i närheten, så att vi kan vara något sånär samlade.

Gustav2000
2011-12-17, 14:36
Ta det piano med biljettköpen gott folk - jag har som ansvarig kontaktperson i NMCS gentemot MINI HQ i München just fått mail som erbjuder rabatterade priser till er som åker, förutsatt att man är betalande medlem i en officiell MINI-klubb!
Jag har legat lite lågt i ämnet då en del kommunikation skett med MINI Sverige - eventuellt kan det finnas en lösning från det hållet, men jag vet inte mer än att jag måste invänta kontakten med MINI Sverige och deras besked, och därför avvaktar jag till i början av nästa vecka med det erbjudandet.

Mitt tips är alltså - håll ut några dagar till med att köpa biljetter, i mitten av nästa vecka bör ni kunna få besked och nej, jag svarar inte på PM om att "jag kan väl få veta i förväg" - en överenskommelse gäller här och det håller jag på.

Givetvis hindrar inte det att ni bokar hotell där ni hittar, men se till att de är avbokningsbara utan kostnad om MINI Sverige kommer med något.
Tack för tippset men nu är det försent! Jag har köpt biljetter redan. Detta sena varnande har kostat dig en öl!

Fredrik
2011-12-18, 12:18
Tack för tippset men nu är det försent! Jag har köpt biljetter redan. Detta sena varnande har kostat dig en öl!

Gustav, gå bara fram till barmannen/kvinnan och säg att "Fredrik is treating me to a beer, I am Gustav2K" och så visar du upp körkortet, steppar till "Singin´In The Rain", sjunger "Moves Like Jagger" fyrstämmigt och du har efter det en st 14 cl öl att hämta ut :)

Dessvärre fick jag mailet sent, annars hade jag lagt ut det tidigare - nåväl, kollar med MINI Sverige om vad som gäller under kommande vecka och återkommer så snart som möjligt.

Gustav2000
2011-12-18, 21:16
Gustav, gå bara fram till barmannen/kvinnan och säg att "Fredrik is treating me to a beer, I am Gustav2K" och så visar du upp körkortet, steppar till "Singin´In The Rain", sjunger "Moves Like Jagger" fyrstämmigt och du har efter det en st 14 cl öl att hämta ut :)

Dessvärre fick jag mailet sent, annars hade jag lagt ut det tidigare - nåväl, kollar med MINI Sverige om vad som gäller under kommande vecka och återkommer så snart som möjligt.
Det låter bra! Det ska jag göra. Men jag vet inte vad fyrstämmigt är för något.

Luc!fear
2011-12-19, 17:39
... Jag kommer i sinom tid med ett förslag till gemensam färd ner, och då kan det bli aktuellt att också boka en övernattning för nerfärden, eftersom det blir för mastigt och äventyrligt för trafiksäkerheten att dra hela vägen ner - det finns ju inte avlösningsförare i alla bilar. Men det får vi ta senare...

Jag föreslår att vi tittar på Hans-G´s förslag & sen tilllsammans diskuterar en resväg ner för alla Svenska MINIacs.
Vore roligt om vi kunde "avgå" från tex Malmö eller annan sydlig ort & ha gemensamm dagstur till övernattning någonstans drygt halvägs ner.
Jag ser ner & hemresan som halva nöjet, helst om vi kan välja trevliga vägar & inte sträckköra på någon "autobahn"
Hoppas fler håller med mig... :p

Jag har fått önskemål hemmifrån om att köra en "liten" omväg hem så barnen får passera Paris... vet dock att dom roligare vägarna är nog längre österut...

Denna finns bl.a. på en websida: 9077 om dom 19 bästa vägarna i världen...
& vilken bil kör man bäst med då?
Länk: (http://www.breakdowncover.org/blog/19-greatest-driving-roads)http://www.breakdowncover.org/blog/19-greatest-driving-roads

Mvh Dan

Luc!fear
2011-12-19, 18:53
VI kanske inte har Super - sport - bilar, men...

Dessa vägar vill jag köra på...

http://www.youtube.com/watch?v=0LCmn-IWx3w&feature=results_main&playnext=1&list=PLAAE47 A4C8BDD62CB
o.s.v.

:D

MrCooper
2011-12-19, 20:08
Ni som bokat, vilket in resp. utcheckningsdatum har ni?

Hans-G
2011-12-19, 20:18
Under mellandagarna ska jag sätta mig ner och studera kartor, hemsidor och även rådfråga de av mina journalistkollegor som är vana Europaresenärer. Sen kommer ett preliminärt förslag, och grundtankarna är precis de som Luc!fear tar upp i ovanstående inlägg. Målsättningen är att åtminstone nån av de alpvägar i Schweiz och Frankrike som ofta rekommenderas i motortidningar och resemagasin (och som också finns i länken ovan) går att inkludera i rutten ner.

Jag räknar med en mycket tidig start från Stockholm torsdag 10 maj (min födelsedag :)) Vi som åker ner från Stockholmsområdet kan samordna färden ner till Malmö och detsamma kan de som kommer från Goteborgsområdet och E6:an söderut göra. Deltagare från andra delar kan ansluta i Malmö efter färd på egen hand, alternativt hitta reskamrater att ansluta till på vägen ner. Vid lunchtid bör vi vara samlade för att köra mot Danmark över Öresundsbron för vidare färd till Rödby, färjan och - KONTINENTEN! :D

Sen fortsätter en dag med till en början mest förflyttning och ju längre söderut vi kommer mer upplevelser genom att åka upp i bergen. Efter övernattning på lämplig plats (förslag om det kommer) fortsätter vi den 11 maj på alpvägar där vi får roliga körupplevelser och härliga vyer för att sen nå Paul Ricard strax efter lunch eller tidigt på eftermiddagen. Incheckningen på hotellet får vi göra framåt kvällen. Sen kan vi ägna så mycket tid vi har lust till MINI United under lördagen och fram till eventet slutar söndag eftermiddag. Kanske några känner för att som omväxling göra nån liten gemensam bergstur även dessa dagar..?

När vi vaknat på måndag morgon, den 14 maj, tror jag våra viljor är svåra att samordna. Någon eller några kanske vill åka norrut i Frankrike, andra kanske köra vidare på Rivieran österut och ytterligare andra siktar troligen på Ringen. Så då rår vi oss själva eller kanske hakar på någon annan med samma planer.

Vad tror ni om detta grundupplägg? Kom gärna med synpunkter redan nu. Kanske någon t.o.m. tycker att vi som bor lite norröver, dvs norr om Skåne ;), ska köra ner till Malmö redan på önsdagen, den 9 maj så att vi kan äntra Öreundsbron lite tidigare...?

Vi har lång tid att grunna på och jag tror inte att det är nån panik med bokning av hotell för själva nerresan. Fundera lite hur ni vill ha det medan ni njuter av glöggen, den goda julölen och julmaten.


Ni som bokat, vilket in resp. utcheckningsdatum har ni?
Jag tror att vi som bokat på Bel Azur ska checka in fredag 11 maj och ut måndag 14 maj, dvs stannar tre nätter. Rätta mig om jag har fel!

MrCooper
2011-12-19, 20:38
Jag räknar med en mycket tidig start från Stockholm torsdag 10 maj (min födelsedag :))

Jag tror att vi som bokat på Bel Azur ska checka in fredag 11 maj och ut måndag 14 maj, dvs stannar tre nätter. Rätta mig om jag har fel!

Grattis i förskott (ifall jag skulle glömma det längre fram) :p

Tre nätter blir bra. Det är skönt att vara på plats i god tid till öppnandet. Kommer nog att vara rätt knökat.

Är det några fler än jag och Hagatorpet som tänkt ha med sig barn? Bra om vi bokar in övernattning på vägen så vi kan mötas upp, ifall att tempot blir "barnförbjudet" på Autobahn. :down

Luc!fear
2011-12-19, 21:08
Vi vill nog åka från Malmö tidigt (Kl: 0630-0800) den 10/5 för att hinna så långt ner som möjligt denna första resdagen.
Mini United öppnar redan på fredagen den 11/5 & man vill ju vara där så mycket som möjligt.
Incheckning är skönt att klara av innan man beger sig till MU & Circuit Paul Ricard.

Jag har bokat 3 nätter på Bel Azur, sen blir det ju en hotellnatt ner & 1-2 hotellnätter hem...

Jag har bokat för hela familjen men kanske den yngsta dotter stannar hemma trots att hon vet vad som gäller då hon var med på MU i Silverstone 2009
Jag, hustrun & mina äldre tonårsdöttrar följer med ganska hög säkerhet med... (skolor, arbete & semestar får bestämma detta lite längre fram, MEN JAG SKALL DIT)

...Tre nätter blir bra. Det är skönt att vara på plats i god tid till öppnandet...
Är det några fler än jag och Hagatorpet som tänkt ha med sig barn? Bra om vi bokar in övernattning på vägen så vi kan mötas upp, ifall att tempot blir "barnförbjudet" på Autobahn. http://www.miniclub.se/images/icons/mini5.gif
Hur gamla "barn" har ni?
Jag föreslår ett tempo som både säkerhet & ekonomi/slitage passar till... men det är många mil som skall forceras...
/Dan

RetroMINI
2011-12-19, 23:01
Biletter och Bel Azur bookad!!;)
Jag och min co-driver flickvän Nicole..
Fan va kul det ska bli!! :))

MrCooper
2011-12-20, 06:29
Hur gamla "barn" har ni?
Jag föreslår ett tempo som både säkerhet & ekonomi/slitage passar till... men det är många mil som skall forceras...
/Dan

Mina killar fyller 5 i mars.

När vi åkte till Holland så var de stundtals högt tempo på Autobahn och därför vore det bra med en uppsamlingsplats eller om man vet vilket hotell som gäller för övernattning. Jag har inga synpunkter på att vissa vill köra fort :steering:, men jag tycker att det vore kul om man kan samlas igen på lämpligt ställe.

:grupp:

MadeleineO
2011-12-20, 08:19
Jag noterade att man kan köra 2-dagars lö-sö eller 3-dagarsbiljetter fr-sö. Jag tänker att om man vill hänga på MU redan på fredagen så är det bra att vara framme typ senast torsdag natt. Jag bokade från torsdag, 4 nätter. Men det kan man ju justera lite längre fram, kanske är lite i överkant...

Gustav2000
2011-12-20, 21:13
Vi har lång tid att grunna
Det låter bra i stora hela. Mina bisarra synpunkter/förslag kommer senare eller förmodligen när vi åker från Sto.

Luc!fear
2011-12-21, 17:31
Förra resan jag var med till MINI United i Silverstone så såg vi flera MINIclubbar som hade gjort resrutten på sina bilar.
Dom hade ett antal dekaler (ringar) som symboliserade städer med stadens namn sidan om, mellan dessa ringar hade man dragit streck.
Första ringen var där man utgick ifrån & sista var MINI UNITED.
JAg tror att någon även hade km i mellan städerna så man kunde se hur lång ifrån MU man kommit.
Jag vet att på Silverstone så var det någon som hade kört ca: 350mil enkel resa, dom kom från östra Ryssland någonstans...

När vi som skall köra dit väl vet vart vi skall utgå ifrån & vilken rutt vi tar så skulle vi väl kunna göra något liknade?
Kanske en eller två större stad/städer i varje land vi passerar...

Åsikter & andra ideér är kul... (planering inför resan är halva rsan ;))
Mvh Dan

RetroMINI
2011-12-21, 17:56
Cool ide!! Jag är med!!

jronnblom
2011-12-21, 19:33
JAg tror att någon även hade km i mellan städerna så man kunde se hur lång ifrån MU man kommit.
Jag vet att på Silverstone så var det någon som hade kört ca: 350mil enkel resa, dom kom från östra Ryssland någonstans...


Härlig ide! Kommer själv upp i en 326 mil eller mer :cool:

-J

KIT
2011-12-22, 22:31
Bokat två dubbelrum på Bel Azur, blir full bil ner :-) Pick up av två galna holländare på vägen ner (samma killar som var med i Nederländerna :-))

Gustav2000
2011-12-22, 23:40
Ni som bokat, vilket in resp. utcheckningsdatum har ni?

11-14 maj. Det har jag bokat.

Gustav2000
2011-12-22, 23:41
Bokat två dubbelrum på Bel Azur, blir full bil ner :-) Pick up av två galna holländare på vägen ner (samma killar som var med i Nederländerna :-))
Härligt!

Luc!fear
2011-12-23, 12:14
11-14 maj. Det har jag bokat.
Dom datumen har vi också bokat...
(3 nätter)

Hans-G
2011-12-23, 23:44
Härligt med ett gäng som är på G! :D

Av vad jag kan se just nu är det sju NMCS-medlemmar som bokat in sig på Bel Azur: Luc!fear, MadeleineO, Gustav2000, Gard, RetroMINI, KIT och jag. Noel har inte skrivit något om hotell, inte heller jronnblom - men jag utgår ifrån att båda kommer med.
Två "juniorsviter" med två bäddar och tre trebäddsrum finns att boka på Bel Azur när detta skrivs. Jag säger som Gunde: "Skynda, skynda...!" :)

Det har ju förresten blivit julafton, så God Jul på er alla som spanar på vad som skrivs i denna tråd!

PÄRON
2011-12-24, 00:02
jag undrar bara är det Belazur el. Bel Azur. Det är ju inte samma hotell? Jag är oxå lite sugen.

Luc!fear
2011-12-24, 08:31
jag undrar bara är det Belazur el. Bel Azur. Det är ju inte samma hotell? Jag är oxå lite sugen.

Här är länk till hotellet via Booking.com (http://www.booking.com/hotel/fr/hotel-bel-azur.sv.html?sid=104795fa04a07343f20ff6a2fb740a34; dcid=1).
Just nu (julafton kl: 0930) 5 rum kvar...
Kul att fler vill bo på samma hotel/samma stad/by...

Hagatorpet
2011-12-26, 20:20
Då har jag bokat Hotell Bel Azur :)
min dotter Emilia följer också med
en "juniorsviter" med två bäddar och tre trebäddsrum finns kvar nu

Gustav2000
2011-12-27, 09:40
Då har jag bokat Hotell Bel Azur :)
min dotter Emilia följer också med
en "juniorsviter" med två bäddar och tre trebäddsrum finns atkvar nu

Härligt Owe! NMCS tar över hela hotellet snart!!! Kanske borde vi ringa dit och be dem göra ordning parkeringen. Vi är nu åtta MINI:sar som ska få plats!!!!!!!!!!:gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp::ha nden:

MrCooper
2011-12-27, 17:55
+1 (eller rättare sagt 4) på Bel Azur. :D
Jag har ringt och snackat med dem och det var inte lätt. Verkar som endast en pratar engelska och den engelskan var inte den bästa engelskan...
Fick till slut bokat in mig + familj.

Gustav2000
2011-12-27, 20:44
Bra där!! Men funkade inte länken ovan?

PÄRON
2011-12-27, 22:35
Då har jag bokat oxå. Det blir ett riktigt NMCS hotell. Lääängtar.

MrCooper
2011-12-27, 22:47
Bra där!! Men funkade inte länken ovan?

Länken funkade, men för att göra en lång story kort så hoppas jag att jag fått ett större rum med fyra sängar till priset av 120 euro istället för att boka två singelrum.

Hans-G
2011-12-28, 06:07
TIO NMCS-MINIsar med innehåll :D drar ner till United och inkvarteringen på Bel Azur. Läckert! Men vi kan bli fler...! Tre trebäddsrum för 115 € per natt kvar att boka just nu. Avbokning är gratis, så slå till snabbt även om det inte är 100 % säkert att du kan dra med ner.

Ni får ge er till tåls till dagarna mellan nyår och trettonhelgen innan jag kommer med en skiss på hur nerresan kan se ut. Sen får vi samråda om hur denna skiss ska bli en mer precis färdplan.

MrCooper
2011-12-28, 07:43
Jag undrar om någon tänkt gå in även på fredagen? Jag var med 2007 och då var det mycket lugnare på fredagen och man hade tid att utforska allt i lugn och ro.

Luc!fear
2011-12-28, 12:19
Jag undrar om någon tänkt gå in även på fredagen? Jag var med 2007 och då var det mycket lugnare på fredagen och man hade tid att utforska allt i lugn och ro.
Som jag skrev tidigare så har jag för avsikt att köra från Malmö tidigt (Kl: 0600-0630, dock senast kl: 0800) den 10/5 just för att hinna så långt ner som möjligt den dagen & ha så lite resväg kvar på fredagen så att man hinner varar där under fredagen också.
Jag har tillgång till gratis övernattning i Malmö så för mig är det ett enkelt val. (kör ner till Malmö kvällen innan den 9/5)
Jag kan förstå om ni som kommer längre ifrån väljer att köra hemifrån & ha en hel dag som resdag redan från början.
Men hur långt söderut hinner ni på en dag från tex Stockholm?
Blir nog svårt för mig att "samköra ner" om jag skall vänta in någon från tex Stockholm eller Gbg.
Jag har för avsikt att försöka klara mig med en övernattning på väg ner & utan att stressköra i hög hastighet samt ha lite till för fikapauser & lunch.
Skall man kör "lite roligare alpvägar" så lär det ta längre tid än om man kör på Autobahn...
Väljer vi ett gemensamt hotell långt ner så bör vi välja ett hotell som det går att checka in så sent som möjligt så vi i alla fall kan köra tillsammans sista biten till MU eller hotell Bel Azur.

Vi kommer att köpa 3-dagars biljetter & väntar på det "erbjudande" som kanske kommer via Cluben & Mini.se för oss betalande medlemmar... (Fredrik hur går det? Hört något mer?)

Gustav2000
2011-12-28, 12:33
utan att stressköra i hög hastighet samt ha lite till för fikapauser & lunch
Kan bli kul att prova det också. Jag tänker ju åka med Helena ner så hon vill nog inte bara blåsa på. Jag kan tänka mig att samlas i Malmö 0700 för avfärd. Inga problem. Betyder bara att jag sover över i Malmö eller åker tidigt från Sthlm inga problem för mig vilket som och hit och dit :) .

Erik Börnstedt
2011-12-28, 15:24
Å länkjäveln funkar inte? :(

Jag kommer ta egen bil.
Boende återstår att se.

MVH Erik

Hans-G
2011-12-28, 18:19
För Luc!fear vill jag gärna påpeka att det ju långt ifrån slagits fast när vi ska köra från Stockholm. Jag slängde fram några idéer som diskussionsunderlag och sen justeras kommande förslag från mig utifrån de synpunkter som redan har lämnats och som kommer framöver. För egen del kör jag gärna ner till Malmö på onsdagen för att starta ganska tidigt torsdag morgon. Och Noel, självklart ska vi vara på plats på Paul Ricard Circuit när grindarna öppnas, troligen vid lunch. Det är inte minst viktigt om vi ska vara på hugget och boka upp oss för aktiviteter som erbjuds.

Jobbar som sagt på en skiss med en tidplan och preliminär färdväg som sen får justeras mer i detalj utifrån era önskemål och invändningar... :) Man kan ju tänka sig två gäng för första etappen på torsdagen - en med tidig starttid för dem som vill ta det lite lugnare för att se och uppleva mer än fartens tjusning och en alternativ senare starttid för mer gasglada. Sen kan man stråla samman på samma hotell torsdag kväll för att köra sista etappen ner tillsammans.

RetroMINI
2011-12-28, 18:31
Jag tycker nästan synd om är Stockholmare.. Över 6 timmar i en bil - och då är
ni fan fortfarende i Sverige.. ;)

krage
2011-12-28, 19:26
Jag tycker nästan synd om är Stockholmare.. Över 6 timmar i en bil - och då är
ni fan fortfarende i Sverige.. ;)

Ja, tänka sej........................................

Gustav2000
2011-12-28, 21:25
Jag tycker nästan synd om är Stockholmare.. Över 6 timmar i en bil - och då är
ni fan fortfarende i Sverige.. ;)
Det är det värt!

MadeleineO
2011-12-29, 20:22
Det är kul att köra MINI ;)


Jag tycker nästan synd om är Stockholmare.. Över 6 timmar i en bil - och då är
ni fan fortfarende i Sverige.. ;)

RetroMINI
2011-12-29, 20:36
Det är kul att köra MINI ;)

Aha.. Nu fattar jag värfor där finns så manga MINI:sar där uppa.. Helt rätt!!

;)

MadeleineO
2011-12-29, 23:30
Eeeexakt ;)


Aha.. Nu fattar jag värfor där finns så manga MINI:sar där uppa.. Helt rätt!!

;)

ola
2011-12-30, 17:02
[QUOTE=RetroMINI;139026]Jag tycker nästan synd om är Stockholmare.. Över 6 timmar i en bil - och då är
ni fan fortfarende i Sverige.. ;)[/QUOTE
he he det tar 4 timmar till Norge med bil och 2 timmar till finland(åland) från stockholm... så man behöver inte passera skåne för att komma utomlands ;-)

Hagatorpet
2011-12-30, 17:57
[QUOTE=RetroMINI;139026]Jag tycker nästan synd om är Stockholmare.. Över 6 timmar i en bil - och då är
ni fan fortfarende i Sverige.. ;)[/QUOTE
he he det tar 4 timmar till Norge med bil och 2 timmar till finland(åland) från stockholm... så man behöver inte passera skåne för att komma utomlands ;-)
Ja! och bor man inte i skåne kan man ju stanna i Sverige :D

RetroMINI
2011-12-30, 21:08
[QUOTE=RetroMINI;139026]Jag tycker nästan synd om är Stockholmare.. Över 6 timmar i en bil - och då är
ni fan fortfarende i Sverige.. ;)[/QUOTE
he he det tar 4 timmar till Norge med bil och 2 timmar till finland(åland) från stockholm... så man behöver inte passera skåne för att komma utomlands ;-)

Ja, är livet inte härligt.. Tror till och med en norrlänning tycker han bor helt perfekt placerat, så ni vänjer är väl till tanken med årene..
Tack o lov är båda Norge och Finland längst nere på min bucket list.. ;)

MrCooper
2011-12-30, 22:21
Ta det piano med biljettköpen gott folk - jag har som ansvarig kontaktperson i NMCS gentemot MINI HQ i München just fått mail som erbjuder rabatterade priser till er som åker, förutsatt att man är betalande medlem i en officiell MINI-klubb!
Jag har legat lite lågt i ämnet då en del kommunikation skett med MINI Sverige - eventuellt kan det finnas en lösning från det hållet, men jag vet inte mer än att jag måste invänta kontakten med MINI Sverige och deras besked, och därför avvaktar jag till i början av nästa vecka med det erbjudandet.

Mitt tips är alltså - håll ut några dagar till med att köpa biljetter, i mitten av nästa vecka bör ni kunna få besked och nej, jag svarar inte på PM om att "jag kan väl få veta i förväg" - en överenskommelse gäller här och det håller jag på.

Givetvis hindrar inte det att ni bokar hotell där ni hittar, men se till att de är avbokningsbara utan kostnad om MINI Sverige kommer med något.

Något nytt i biljettämnet? :steering:

Fredrik
2011-12-31, 08:18
Något nytt i biljettämnet? :steering:

Dessvärre inte Noel, inväntar MINI Sveriges besked om de lyckats ordna något eller ej. Jag har direkt via MINI HQ i München fått mail med rabatterbjudande via kod, men då MINI Sverige bett mig avvakta då de kikar på möjlighet med paketlösning åt de Svenska MINIsterna så vore det synd om alla redan köpt sina.

Jag ska jaga dem igen efter helgen, återkommer så snart jag vet.

MrPlow
2012-01-01, 11:52
Jag och jbjorkl är också på. Blev en trebäddare för oss (då vi vilade på hanen för länge). Kanske går det att byta.

Bang
2012-01-02, 16:57
Kollar upp hotell oxå! Bangen, Dragon å Clabbe kommer med till Mini United 2012. Woho

Björn P
2012-01-02, 17:03
Wow! Vilken uppslutning. Nästan så man börjar bli lite sugen på att haka på.

RetroMINI
2012-01-02, 18:39
Fan va coolt..

RetroMINI
2012-01-02, 18:39
:gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp::gp:

Yipiiiii!!! MINI convoy!! :)

MrPlow
2012-01-02, 20:31
Vi har ju en bädd över som det ser ut som om vi inte lyckas byta med någon eller om hotellet styr det åt oss. Skrev ett mail och frågade.

Gustav2000
2012-01-02, 20:52
http://www.youtube.com/watch?v=8uiWwBhe83c
En liten före-film.

MrCooper
2012-01-02, 22:38
Wow! Vilken uppslutning. Nästan så man börjar bli lite sugen på att haka på.

You know you want it! ;)
Kom igen nu!

MrCooper
2012-01-02, 22:40
http://www.youtube.com/watch?v=8uiWwBhe83c
En liten före-film.

Hmm, länken funkade inte ajfånen.
Får testa imorgon vid en riktig dator. Nu är det natti natti. Zzzzzzzzz

MrPlow
2012-01-03, 08:47
http://www.youtube.com/watch?v=8uiWwBhe83c
En liten före-film.

Grymt! Man kan tydligt se att den blå lilla bilen som inte tittar i backspegeln innan den kör om är parisare!

Gustav2000
2012-01-03, 13:02
Grymt! Man kan tydligt se att den blå lilla bilen som inte tittar i backspegeln innan den kör om är parisare!
Vi hade ett race. Han var väl medveten om att jag var bakom. Där av: Yes efter omkörningen.

Hagatorpet
2012-01-05, 19:52
Jag och Emilia funderar på att åka till Disneyland-Paris efter Mini United
någon mer som funderar på det?

MrCooper
2012-01-05, 21:28
Jag och Emilia funderar på att åka till Disneyland-Paris efter Mini United
någon mer som funderar på det?

Jepp.

Fredrik
2012-01-05, 23:11
Det händer lite saker i kulisserna kära MINIster, kan inte säga något ännu mer än att vi ska ha ett möte med MINI Sverige inom kort samt att jag har varit i kontakt med MINI i München.
Jag vill inte slå på trumman innan något är klart så därför ber jag er att beväpna er med mer tålamod.

Om allt klaffar kan jag inom kort lägga ut infon om hur ni ska gå tillväga för att kunna få tag i rabatterade biljetter.

Luc!fear
2012-01-06, 09:12
Jag och Emilia funderar på att åka till Disneyland-Paris efter Mini United
någon mer som funderar på det?
Kanske...Vi har talat om att åka förbi Paris men inget om Disneyland.
Skall ta upp det med ungarna...
Skall sen vidare & sova en natt i Amsterdam där min syster & hennes man är då vi är på hemresa.

Luc!fear
2012-01-07, 13:48
Endast 2st rum kvar på det hotell som vi från Sverige bokat på...
Till dagen datum tror jag vi är 12st bilar...
Skynda boka rum på Hôtel Bel Azur via Booking.com... (http://www.booking.com/hotel/fr/hotel-bel-azur.html?tab=1&origin=hp&error_url=%2Fhotel%2Ffr%2Fhotel-bel-azur.sv.html%3Faid%3D310018%3Blabel%3Dsanary-sur-mer-N_XfcgbOFrmtDTOmF_3xAAS9569277190%3Bsid%3D2d48bfe1 8ac9ed0110023642f550c9ae%3Bdcid%3D1%3B&do_availability_check=on&aid=310018&dcid=1&label=sanary-sur-mer-N_XfcgbOFrmtDTOmF_3xAAS9569277190&sid=2d48bfe18ac9ed0110023642f550c9ae&checkin_monthday=10&checkin_year_month=2012-5&checkout_monthday=14&checkout_year_month=2012-5)

Fredrik
2012-01-08, 13:39
Jag har dragit igång en tråd om ett eventuellt klubbtält på MU, för att undvika för mycket sökande i denna tråd ligger det som en separat tråd i evenemangsdelen i forumet:
http://www.miniclub.se/showthread.php?11297-Klubbtält-MINI-United

Luc!fear
2012-01-12, 19:09
Ingen Nytt från MINI Sverige/ München eller Hans-G om MINI United, biljetter eller resplan?

Hans-G
2012-01-12, 20:58
Ingen Nytt från MINI Sverige/ München eller Hans-G om MINI United, biljetter eller resplan?
Är pinsamt medveten om att jag lovat mer än jag kunnat hålla :( men jag är på G. Det har varit marigare än jag trott att få tips om gångbara, f'låt, KÖRbara och NJUTbara vägar i Alperna i gränstrakterna mellan Frankrike/Tyskland-Schweiz. Ska nu bl.a. konsultera Motormännens reseexperter (ska väl ha något ut av 40 års medlemsavgifter ;)) och återkommer snart i ärendet.

Luc!fear
2012-01-12, 21:34
Är pinsamt medveten om att jag lovat mer än jag kunnat hålla :( ...
Det är lungt, jag menade inta att stressa någon, låt det ta tid (bara det blir bra :cool: )
Skämt & sidor, som sagt ta det lungt, jag var messt nyfinken...
Den som väntar på nått gott...

Dragon
2012-01-13, 07:32
Tyckte denna var passande i tråden, fick den mailad till mig av Bang :)

9091

Fredrik
2012-01-15, 15:27
Kommer under kvällen att lägga ut info om hur ni går tillväga för att beställa rabatterade biljetter, man behöver då en kod med nio bokstäver och siffror i kombination.
Jag lägger inte ut själva koden till allmän beskådan om några andra personer ej tillhörande NMCS får se det så vi inte får tillgång till våra rättmätiga rabatter. Jag har ej 100% koll på vilka som ska åka (några känner jag till), så förmodligen gör vi så att man får sända mig ett PM och helt enkelt begära denna kod - på så vis får alla tvättäkta NMCS:are som ska till United del av erbjudandet på ett korrekt sätt. Du finner info om detta i den tråden jag startar gällande biljetter (allt för att få det så synligt som möjligt) :cop:

Fredrik
2012-01-15, 19:55
Vid en dubbelkoll på länken jag fick från MINI HQ så uppstod ett litet problem. Jag återkommer så snart jag fått besked från dem vilket förhoppningsvis sker inom en dag eller två.

Håll ut kära MINIster,
snart är det dags för er last
att fixa biljetter till United i all hast :woot:

Flameboy
2012-01-18, 00:26
Är det nån som lagt upp en ungefärlig budget för hela kalaset? Broar/färjor, soppa, hotell; på plats och under resan, biljetter, mat/dryck, andra levnadskostnader osv? Håller på att så frön hos sambon...

En annan fråga är tempot på Autobahn. Jag har en tung fot, men R50 blir inget rolig i farter över 150-160km/h. Har ni funderat kring det?

Luc!fear
2012-01-18, 06:05
Är det nån som lagt upp en ungefärlig budget för hela kalaset? Broar/färjor, soppa, hotell; på plats och under resan, biljetter, mat/dryck, andra levnadskostnader osv? Håller på att så frön hos sambon...

En annan fråga är tempot på Autobahn. Jag har en tung fot, men R50 blir inget rolig i farter över 150-160km/h. Har ni funderat kring det?

JAg har funderat över budgeten men inte grottat ner mig i det ännu.
Vi är som det är sagt från början 5 st så för mig blir det nog dyrare än dom flesta.
Jag räknar med någonstans mellan 15-20 000:- inkl allt om jag snålar (inte köper en massa onödigt)
Då ingår hotell, bränsle, biljetter, mat men inga utsvävningar.
Är man ensammen bör man klara sig på 8-10000:-, helst om man kan dela ett dubbelrum med någon.

Ang. autobahn så tror inte jag det är möjligt att ha en så hög medelhastighet, sist jag var ner i Köln så låg nog medel på ca110-120kmh.
Sen beror det på vägbygge, rusningstrafik & ev. olyckor som kan påverka rätt mycket.
Tror även val av sträckning kan ha betydelse & när vi kommer iväg från malmö.
JAg tror inte att vi kommer att kunna köra i samlad trupp.
Dock förespråkar jag att vi försöker samlas så långt ner som möjligt för övernattning & att vi kör samlad trupp ner till MU.

Vi får vänta på HansG & hans vägförslag & sen tar resplanen till nästa nivå därefter...

Fredrik
2012-01-18, 08:18
Ante, jag tror Dans budget stämmer hyfsat bra. OM jag åker ner räknar jag med ca 7-8000.
Kostnaden beror på: dela på bensin t o r (åker med i någons bil, förmodligen herr Börnstedt), färjekostnad Rödby-Puttgarden, helst billigt hotell på väg ner (typ Formule1, enkelt men en säng i alle fall), lite mat och dryck på vägen samt i France, några få ynka kronor att spendera på United samt hotell hyfsat nära Paul Ricard.

Det blir ju att ta en del av semesterkassan, och ska man fira semester senare i sommar med familjen som i mitt fall så måste man vända på kronorna och ta ett beslut om det är värt det. Man får rätt mycket för 8000 - 10.000 kr i semesterväg också, men United är ju inte varje dag och med tanke på hur fantastiskt det var på Silverstone är jag rätt sugen helt klart ( :drool: ), men vi får se.

Flameboy
2012-01-18, 12:33
Superbra, tack för infon! Det var väl ungefär som jag trodde. Tror det blir svårt att motivera en sån resa under rådande omständigheter... Men ni får ha det så jävla ball!

Luc!fear
2012-01-18, 12:57
...Tror det blir svårt att motivera en sån resa under rådande omständigheter...
Vad finns det som hindrar en sådan här resa...?
Efter att ha varit på MINI United - Silverstone, vill man inte missa det för allt smör i Småland.
(Visst, sjukdom, arbetslöshet, svärmorsbesök m.m. kan ju förståss sätta käppar i hjulen...)
Skämt & sidor, hoppas du hittar en möjlighet att följa med, ni som gör det kommer troligen INTE att ångra er...

Gard
2012-01-18, 19:44
Om det skulle vara nån som skulle vilja hänga på till United, men känner att hålet i plånboken blir för stort att ta egen bil finns det säkert plats hos någon annan. Tex i min finns det än så länge plats, då jag inte har några vänner så lär det fortsätta att finnas plats. Dock finns det inga garantier för intressanta eller upplyftande samtal under resan. Men bilen går som fan, så det hjälper nog upp en del.

/*/

Hagatorpet
2012-01-18, 20:24
Om det skulle vara nån som skulle vilja hänga på till United, men känner att hålet i plånboken blir för stort att ta egen bil finns det säkert plats hos någon annan. Tex i min finns det än så länge plats, då jag inte har några vänner så lär det fortsätta att finnas plats. Dock finns det inga garantier för intressanta eller upplyftande samtal under resan. Men bilen går som fan, så det hjälper nog upp en del.

/*/
Här finns också plats
kan däremot garantera att det kommer pratas en del då min dotter är med :)

Flameboy
2012-01-18, 21:00
Superschysst med alla erbjudanden, men det skulle kännas som ett svek mot bilen att lämna den hemma när alla kompisarna träffas...

Nämnda omständigheter är stundande bröllop i kombination med hastigt påkomna stuier närmaste året. Prioriteringsfråga såklart, men...

MrCooper
2012-01-18, 21:31
Superschysst med alla erbjudanden, men det skulle kännas som ett svek mot bilen att lämna den hemma när alla kompisarna träffas...

Nämnda omständigheter är stundande bröllop i kombination med hastigt påkomna stuier närmaste året. Prioriteringsfråga såklart, men...

Kan förstå om du tycker att det blir för dyrt, men häng inte upp dig på att du inte tar med egen bil om du har möjlighet att samåka med någon annan. Det kommer att finnas mängder med andra bilar och annat roligt att kika på!

Fundera ordentligt, vissa åker till Mecka, MINIstrar åker till MINI United. Jag var med 2007 och blev grymt besviken när det blev inställt förra året.

:grupp:

Luc!fear
2012-01-19, 06:38
Superschysst med alla erbjudanden, men det skulle kännas som ett svek mot bilen att lämna den hemma när alla kompisarna träffas...

Nämnda omständigheter är stundande bröllop i kombination med hastigt påkomna stuier närmaste året. Prioriteringsfråga såklart, men...Jag håller med Noel, bättre att lämna bilen hemma & åkat till MINI United än att skita i alltihop.
Jag var också med 2007 på Silverstone & vill inte missa det...
Kan också vara fördel att vara fler i samma bil, då det blir rätt många timmars färd, då kan man byta förare & ta sig en tupplur i mellanåt...
Jag kan starkt rekomendera att ni som funderar verkligen åker med ner till MINI United.
Lev nu, imorgon kan det vara för sent...(mitt nya motto)
Vi ses på United!

Hans-G
2012-01-19, 21:50
Har varit lite off i några dar, men kastar mig gärna in i diskussionen om deltagande, kostnader osv.

Jag har ju varit med på United 2005, 2007 och 2009, så ingen kan ju missta sig på mitt intresse för 2012 års upplaga... ;) Vad som är lite tråkigt är ju den allt mer ökade entréavgiften - från att ha varit i princip gratis 2005 (vi fick hela entrén på 30 € tillbaka i form av plastpengar att köpa mat och dryck för) - men det känns ändå som om man får rätt mycket för pengarna. Sen får man kanske köra lite lågbudget så långt det går när det gäller boende, mat och andra utsvävningar. Vi, dvs Dan, har ju t.ex. hittat ett hotell med attraktivt läge som inte kostar skjortan och som de flesta av oss är inbokade på.

Kollar just nu diverse restips för trevliga bergsturer i gränstrakterna Tyskland-Schweiz-Frankrike och räknar med att komma med ett förslag till rutt för nerresan som tilltalar en "normalresenär" (hur nu en sån ser ut :)) som vill ha mer upplevelser än bara fartens tjusning, t.ex. härliga vyer och aktiv körning som passar en MINIst... För den som är otålig, vill testa maxfarten och har ont om tid krävs det troligen ett annat vägval. Övernattningen torsdag/fredag kan vi förhoppningvis ändå göra på samma plats för att köra i samlad tropp fredag förmiddag mot slutmålet.

Räkna med ett skissartat förslag till rutt framåt kommande månadsskifte, eller nåt sånt...

Luc!fear
2012-01-20, 10:14
...
Räkna med ett skissartat förslag till rutt framåt kommande månadsskifte, eller nåt sånt...
Låter jätte bra Hans, det ser jag fram emot...
Trevlig helg alla MINIstrar

Luc!fear
2012-02-01, 17:36
En liten webcamera med "vår" hotellvy (http://www.viewsurf.com/vue-422-Six-Fours-les-Plages_-_Film_grand_angle.html)

Luc!fear
2012-02-01, 17:37
En liten webcamera med "vår" hotellvy (http://www.viewsurf.com/vue-422-Six-Fours-les-Plages_-_Film_grand_angle.html)

Hagatorpet
2012-02-01, 19:32
Det ösregnar :(

Ante
2012-02-05, 19:12
Så var det två till inbokade på Bel Azur, nämligen undertecknad samt GustavO!
Dock fegar vi ur körningen och flyger ner...

/A

GustavO
2012-02-05, 20:05
Så var det två till inbokade på Bel Azur, nämligen undertecknad samt GustavO!
Dock fegar vi ur körningen och flyger ner...
/A

Här hemma dansar jag Lambada, dricker Lumumba och tränar franskglosor för att fira att jag ska på mitt livs första MINI United. Fy för in i Hardangervidda vad kul det ska bli. :)

Ouit le plutt de bleu eller nåt!

PÄRON
2012-02-05, 21:32
Härligt, vi är några där med bil som kan köra er.

MrCooper
2012-02-05, 21:53
Nice, då har vi väl hotellet för oss själva snart då. :)

Hagatorpet
2012-02-06, 07:48
Bienvenue dans la Communauté
il y aura un match amusant :)
Google est bon
//Owe

MadeleineO
2012-02-06, 17:29
Super sympa!!

OT: et pour tous ceux qui veulent practiser leur francais un petit peu, pourquoi pas un petit film sur le nouvel MINI Roadster? (uttal: MINI Röudstör). Voilà: http://www.turbo.fr/videos-voiture/408810-essai-mini-roadster-emission-turbo-du-05-02-2012.html

MrCooper
2012-02-15, 12:29
Har kikat lite på resväg och kommit fram till att det blir tajt att hinna ner till Malmö så tidigt på morgonen som det pratats om här i tråden så jag har börjat kolla på alternativ.
Det som kändes bäst är att ta Kielfärjan från Göteborg. Den går kl 19 på tisdag kväll och är framme i Kiel kl 09:00. På så sätt startar man utvilad i Kiel kl 09:00 och möter gärna upp på lämplig plats i Tyskland med resten.

Hagatorpet är inne på samma spår som jag och håller på och kikar på om vi kan få lite rabatt på färjan.

Min fråga är om det kan vara fler som kommer uppifrån/innifrån landet som är intresserade av denna lösning? Bra att veta inför båtförhandlingen.

/Noel

Luc!fear
2012-02-15, 12:45
Bra att ni börjat kolla detta.
Jag anser också att vi måste åka riktigt tidigt från Malmö för att hinna så långt ner som möjligt under första resdagen.
(vill ju ha så lite körning som möjligt på fredagen så att man kan vara på MINI United så länge som möjligt)
Det innebär att vi som åker från Malmö på morgonen måste komma iväg så tidigt att vi absolut senast är i Puttgarden tyskland Kl:0830
Från Kiel till Seevetal strax söder om Hamburg är det 1,5timme enligt Maps.google.com. (127km)
Från Puttgraden till Seevetal är det drygt 2timmar (180km) även detta enligt Google.
En ev. samanstråling & fikapaus ca: KL 1100 (lunch är ju för tidigt)
Antar att resan till Hamburg är given oavsett hur Hans-G´s förlag kommer att se ut...?

MrCooper
2012-02-15, 13:30
Antar att resan till Hamburg är given oavsett hur Hans-G´s förlag kommer att se ut...?

Ja, min första tanke var att sluta upp vid Hamburg men så tänkte jag att om man skall "vänta" på varandra så kanske en annan tid kring lunch vore bättre. Men Hamburg känns annars som en bra uppsamlingsplats.

Luc!fear
2012-02-15, 13:39
... Men Hamburg känns annars som en bra uppsamlingsplats.
Man kan ju mötas upp i/utanför Hamburg för gemensam färd ett par timmar till innan man äter en gemensam lunch.

Hans-G
2012-02-15, 15:55
Räkna med ett skissartat förslag till rutt framåt kommande månadsskifte, eller nåt sånt...
Så skrev jag för snart en månad sen. Måste medge att det mest blivit "nåt sånt"... :( Men det har inte stått alldeles still . Jag har hämtat in lite information bl.a. hos Motormännen och också fört lite konversation med bl.a. Noel. Så nu dröjer det inte många dagar innan jag kommer med ett förslag, eller en skiss, för vi måste nog låta diskussionen fortsätta om en del saker.

Observera t.ex. att Noel här ovan skriver om båtresa från Göteborg med ankomst onsdag morgon. Jag är också inne på att vi måste ha även onsdagen som resdag ner genom Tyskland. Två övernattningar alltså innan vi är framme i södra Frankrike.

Att slå följe med Noel och Owe och ta båten Göteborg-Kiel kan ju vara ett bra alternativ för en del. Själv riktar jag in mig på Malmö som första delmål på tisdag kväll och hoppas få sällskap med några sydlänningar därifrån på onsdag morgon. Råkar man som jag vara medlem i Motormännen kan man utnyttja lite medlemsrabatter på Öresundsbron och färjan Rödby-Puttgarden. Bropasset som ger halva priset på broavgiften är gratis första året, och 10% rabatt på färjan. Sen kan man ju sammanstråla nere i Tyskland - var och hur dags får vi bestämma senare.

Håll ut! 86 dagar kvar! :banana: Och mycket att snacka om innan dess... :Hacking:

PÄRON
2012-02-15, 16:02
Det låter vettigt med två övernattningar på nervägen. Jag hänger på från Malmö.

Luc!fear
2012-02-15, 20:40
Vi får också försöka med det, bättra än att sträckköra för då får man ju inte ut så mycket av resan & United.

Luc!fear
2012-02-16, 06:28
Ben Mazué (http://www.youtube.com/artist/Ben_Mazu%C3%A9?feature=watch_video_title)skall spela på United (vem f_n är det?)

Bang
2012-02-16, 07:18
Gillar förslaget med färjan från Götet-Kiel.
Vår plan har varit att åka tidigt från THN onsdag (9Maj), för avfärd ner mot Malmö å Öresundsbron.
Men kan man vakna i Kiel onsdag morgon så är detta bättre, vi har juh då gott om tid på oss... Vi har ingen plan på att sträckköra. Men jag får diskutera igenom förslaget med han som kör ;)

MrCooper
2012-02-16, 07:42
Gillar förslaget med färjan från Götet-Kiel.
Vår plan har varit att åka tidigt från THN onsdag (9Maj), för avfärd ner mot Malmö å Öresundsbron.
Men kan man vakna i Kiel onsdag morgon så är detta bättre, vi har juh då gott om tid på oss... Vi har ingen plan på att sträckköra. Men jag får diskutera igenom förslaget med han som kör ;)

Ah, trevligt. Tror det blir två mer lagom långa etapper för de två dagarna på det här sättet.
Kul om vi blir några MINIsar på färjan också. :D

Gustav2000
2012-02-19, 23:15
Jag tar rygg på dig Hans G! Sen när jag hittar själv blåser jag om dig!! ;)

MrPlow
2012-02-20, 14:33
Det lutar åt att jag och jbjorkl inte kommer med när vårens schema börjar reda ut sig =(

Vi har ju ett rum bokat. Är det någon som vill ha det? Trebäddsrum! Annars får man ju boka av gratis om ingen är sugen.

Hôtel Bel Azur, Six-Fours-les-Plages

Ankomst
fredag 11 maj 2012

Avresa
söndag 13 maj 2012

2 nätter
1 rum
Totalt rumspris
(inklusive rabatter)
€ 230

MrCooper
2012-02-20, 14:39
Det lutar åt att jag och jbjorkl inte kommer med när vårens schema börjar reda ut sig =(

Vi har ju ett rum bokat. Är det någon som vill ha det? Trebäddsrum! Annars får man ju boka av gratis om ingen är sugen.

Hôtel Bel Azur, Six-Fours-les-Plages

Ankomst
fredag 11 maj 2012

Avresa
söndag 13 maj 2012

2 nätter
1 rum
Totalt rumspris
(inklusive rabatter)
€ 230

Trist. Kolla med "Dragon" och "Bang". De har ju bokat på annat håll men kanske är sugna på att byta.

Erik Börnstedt
2012-02-20, 15:33
Jag kan ev tänka mig rummet, om Dragon å Bang vill dela med mig d.v.s? :)

Blir onödigt att ha en 3bäddare för 1 person :)

MVH erik

Luc!fear
2012-02-20, 20:17
...
Blir onödigt att ha en 3bäddare för 1 person :) MVH erik
Och du har fortfarande inte lyckats övertala herr ordförande... ;)

Bang
2012-02-21, 07:25
Jo de stämmer att jag och Dragon har bokat på ett annat hotell, men planen vi har är att stanna 3 nätter. Alltså 11-14 Maj. Så för vår del Emil kan du boka av rummet. Om nu ingen annan visat intresse ;)

Erik Börnstedt
2012-02-21, 07:37
Och du har fortfarande inte lyckats övertala herr ordförande... ;)

Nej jag har försökt allt dessvärre.

Emil: Du får avboka det, jag avstår tillsvidrae.


MVH erik

Hagatorpet
2012-02-21, 08:55
Kan vara ide att hålla detta öppet
man får väl avboka ända fram tills samma vecka, om jag inte missminner mig
Bang
Skulle tro att det inte är något problem att förlänga en dag om ni skulle vilja bo bland oss andra

Bang
2012-02-21, 10:53
Bang
Skulle tro att det inte är något problem att förlänga en dag om ni skulle vilja bo bland oss andra

Det är det säkert inte. Men vi får se... ;)

MrPlow
2012-02-21, 11:26
Nej jag har försökt allt dessvärre.

Emil: Du får avboka det, jag avstår tillsvidrae.


MVH erik

Man har fram till ett par dagar på sig innan så jag står kvar på bokningen än så länge iaf någon av oss vill ha det. Eller om vårt schema ordnar till sig.

Så hör av er om ni vill ha't.

Fredrik
2012-02-21, 17:48
Och du har fortfarande inte lyckats övertala herr ordförande... ;)

Om det är mig du åsyftar Dan kan jag meddela att jag bara är styrelseledamot nuförtiden ;)

Johan Wagréus, grundare av detta forum då det först hette CooperSweden.se efterträdde mig på ordförandeposten förra året.

Chansen att jag åker med är nu nere i mindre än en promille, så ni som känner för det kan nu öka på den halten genom att öppna bubblet nu :beerchug: ;)

MrCooper
2012-02-25, 20:06
Nu har Owe fått lite priser och jag kan bara säga att ni som åker från Stockholm kanske borde överväga detta. För ni har broavgift, färjeavgift samt hotellrum (för de som tänkt natta där) och en del bränsleutgifter. Plus att ni sparar ett par timmars körning.

Flameboy
2012-02-25, 20:50
Jag kan, trots att jag inte ska med, verkligen rekommendera Göteborg-Kiel. Vi bodde några år i allra sydligaste Tyskland under flera år, och efter hundra mil till Kiel uppskattades färjan väldigt mycket. Ffa som farsan var utvilad när vi rullade av i Gbg inför resan till Sthlm. Så: kortare körsträcka och ordentlig vila kan vara en bra början på en lååång resa.

Hagatorpet
2012-02-25, 21:21
Stämmer bra att jag kollat lite
Har varit i kontakt med Stena Line med jämna mellanrum i snart två veckor
så här ser det ut
vi får ca 20% på priset, det innebär

Priser för utresa 8 maj 2012
Alt. 1 med frukost:
1 person, 1 bil, en insides singelhytt och frukost SEK 1055:-
1 vuxen 1 barn, 1 bil, en insides 2-bäddshytt med över- och underbädd och frukost SEK 1385:-
2 personer, 1 bil, en insides 2-bäddshytt med över- och underbädd och frukost SEK 1825:-
1 familj (2 vuxna 2-3 barn) en insides 4-bäddshytt med över- och underbädd och frukost SEK 2100:-

För er som åker lite längre kanske detta allternativet lockar mer
Alt. 2 med frukost och ”all inclusive” kvällsbuffé:
1 person, 1 bil, en insides singelhytt och frukost SEK 1370:-
1 vuxen 1 barn, 1 bil, en insides 2-bäddshytt med över- och underbädd och frukost SEK 1870:-
2 personer, 1 bil, en insides 2-bäddshytt med över- och underbädd och frukost SEK 2450:-
1 familj (2 vuxna 2-3 barn) en insides 4-bäddshytt med över- och underbädd och frukost SEK 2900:-

Önskas andra hyttalternativ tillkommer mellanskillnaden till de andra hyttkategorierna. Ni kan se vad som finns på deras hemsida.
www.stenaline.se

om vädret tillåter är vi välkomna upp på en visning till bryggan
rekommenderas för både stora och små barn :D

Tilläggas kan är att om man
Önskas tur & retur kan dom ordna detta, även om inte alla reser samma dag hem.

Det som inte är klart än är hur vi skall beställa
var och en för sig, eller tillsammans.
Det är heller inte klart, när vi måste beställa för att få dessa priser, men återkommer om det

Hagatorpet
2012-02-28, 09:41
71 dagar kvar sen åker vi :D

Färja Göteborg - Kiel
Som planen ser ut, åker vi från Göteborg 19:00 tisdag kväll och är framme i Kiel 09:00 på onsdag morgon.
Vi kommer att vara i god tid och utvilade i Hamburg när Malmö "gänget" kommer dit
det är ca 10 mils körning till Hamburg från färjan så vi kan vara i där vid 10:00-10:30.
Om Malmögänget startar vid 06:00 tiden så borde de vara nere i Hamburg vid den tiden eller något efter om dom inte kör som några blå

Hur ser det ut, finns det något intresse att ta färjan Göteborg - Kiel, fundera noga,
Som det ser ut nu är det Noel och jag "Hagatorpet" som tar denna resvägen, någon mer.

Dragon
2012-02-28, 12:34
Ja, jag tror vi kommer ta den oxå som det ser ut nu ;)


71 dagar kvar sen åker vi :D

Färja Göteborg - Kil
Som planen ser ut, åker vi från Göteborg 19:00 tisdag kväll och är framme i Kil 09:00 på onsdag morgon.
Vi kommer att vara i god tid och utvilade i Hamburg när Malmö "gänget" kommer dit
det är ca 10 mils körning till Hamburg från färjan så vi kan vara i där vid 10:00-10:30.
Om Malmögänget startar vid 06:00 tiden så borde de vara nere i Hamburg vid den tiden eller något efter om dom inte kör som några blå

Hur ser det ut, finns det något intresse att ta färjan Göteborg - Kil, fundera noga,
Som det ser ut nu är det Noel och jag "Hagatorpet" som tar denna resvägen, någon mer.

Hans-G
2012-03-01, 20:02
Efter ytterligare några dagar "off" dags för lite uppdatering kring United.

I morgon kväll lägger jag upp en ny tråd som ska ta över för de drygt två månader som återstår av planering, främst för nerresan. Där kommer - äntligen - mitt förslag till rutt och var vi ska lägga de båda nattstoppen på vägen ner.

Det blir ingen detaljerad vägbeskrivning i det här läget, utan ganska grova linjer. I bakfickan har jag flera förslag till "broderier" i form av körning på vackra och ibland rejält kuperade vägar, som går att lägga in istället för Autobahn/Autoroute-körning beroende på hur gott om tid vi har och vad vi känner för. Vädret kan ju också påverka vägvalet.

Det ska också finnas tid för besök på intressanta ställen som förslagsvis det berömda bilmuseet i Mulhouse i östra Frankrike, nära Rhen i Tysklands sydvästligaste hörn.

När det gäller förflyttningen från Sverige till norra Tyskland tycker jag att alternativet med Stenafärjan mellan Göteborg och Kiel blir allt mer intressant. Det kan för mig t.o.m. bli en femhundring billigare än att köra över Öresundsbron och ta färjan Rödby-Puttgarden, trots M-rabatten jag skrivit om tidigare. För sydlänningarna är förstås läget ett annat. Men nånstans söder om Hamburg räknar jag fortfarande med att vi strålar samman och försöker hålla ihop gänget så gott det går... :)

Luc!fear
2012-03-04, 16:02
ny webcam (http://www.sanary.com/webcam.php) från "staden" vi skall sova i

GustavO
2012-03-08, 12:09
Nu har ju en line up av artister till MINI United 2012 presenteras. Och det är kanske inte scenframträdandena som blir det mest minnesvärda. Men ett känt namn dök ju upp i alla fall; Martin Solveig. Mest känd för denna tror jag:


http://www.youtube.com/watch?v=LnET4RKXx5k

GustavO
2012-03-08, 15:11
OK, nu kanske jag spammar tråden lite.
But this just came in. Fan vad vi ska ha rocka, flickor och pojkar!

:banana: :banana: :banana:


http://www.youtube.com/watch?v=v1c2OfAzDTI&ob=av3e

PÄRON
2012-03-08, 19:36
Kolla in The Rifles, skön brittisk rock. Sen kommer ju Iggy and The Stooges.

Gustav2000
2012-03-09, 21:55
Fan vad vi ska ha rocka, flickor och pojkar!
Det kan ni fethajja!!

MadeleineO
2012-03-09, 22:02
Fan vad vi ska ha rocka, flickor och pojkar!



Det kan ni fethajja!!

Jojo!! :)

Luc!fear
2012-03-12, 16:32
Ni som nyligen rest i Tyskland, Frankrike m.fl. av dom länder vi skall passera påväg till MINI United...
Hur står sig svenska kronan idag?
Vart hittar man valuta index på nätet?
Hur mycket kostar en "big Mac" i Frankrike i svenska kronor?
Är det 10% eller 25% dyrare med mat, bensin/diesel o.s.v. eller kanske det till och med är billigare?

Har försökt att hitta info & det ända jag får fram är hur många Euro man får för en svensk krona...
Inte vad man får för tex en Euro i tex Frenkrike...

Ni som vet, kan ni förklara läget eller hänvisa tll lämplig site?

Tack på förhand
Mvh Dan

Werger
2012-03-12, 18:47
Ni som nyligen rest i Tyskland, Frankrike m.fl. av dom länder vi skall passera påväg till MINI United...
Hur står sig svenska kronan idag?
Vart hittar man valuta index på nätet?
Hur mycket kostar en "big Mac" i Frankrike i svenska kronor?
Är det 10% eller 25% dyrare med mat, bensin/diesel o.s.v. eller kanske det till och med är billigare?

Har försökt att hitta info & det ända jag får fram är hur många Euro man får för en svensk krona...
Inte vad man får för tex en Euro i tex Frenkrike...

Ni som vet, kan ni förklara läget eller hänvisa tll lämplig site?

Tack på förhand
Mvh Dan

Jag körde till Österrike förra veckan och då kostade dieseln ca 1.60 euro i tyskland och ca 1.40 i österrike!
valutakurser hittar du på text tv. sid 230
mvh Johannes

MrPlow
2012-03-12, 18:52
Jag körde till Österrike förra veckan och då kostade dieseln ca 1.60 euro i tyskland och ca 1.40 i österrike!
valutakurser hittar du på text tv. sid 230
mvh Johannes

Text-TV???

Luc!fear
2012-03-12, 20:19
Unifär samma dieselpris då.
Ang. valutan så tittar jag på www.valuta.se... frågan var prisindex...

MrPlow
2012-03-12, 23:11
Google? "1,60 EUR in SEK"

dvorak
2012-03-13, 16:27
Dagens avistakurser hittar ni bl.a på www.seb.se under valutor

dvorak
2012-03-13, 16:28
Google? "1,60 EUR in SEK"
Haha, såhär menar du:
http://lmgtfy.com/?q=euro+SEK

MrPlow
2012-03-13, 16:51
http://bit.ly/x3mXyZ

eller så!

Luc!fear
2012-03-13, 16:56
Fortfarande ingen som förstår frågan?
Jag kanske får 0,0625 euro för en krona eller behöver betala 16kr för en Euro...
Men frågan var: hur mycket får jag betala för tex en Big Mac eller en liter diesel i svenska kronor.
Skatten på tex mat, alkohol eller drivmedel m.m. är kanske annerlunda beskattad & handlaran har kanske andra marginaler...

Mvh Dan

Hagatorpet
2012-03-13, 21:22
Jag förstår vad du menar men kan inte svaret :)

dvorak
2012-03-14, 10:16
http://lmgtfy.com/?q=big+mac+index+2012

Luc!fear
2012-03-14, 16:12
http://lmgtfy.com/?q=big+mac+index+2012
Tack dvorak, det ledde mig till denna sidan (http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2012/01/daily-chart-3) & denna bild:9255
Där ser man tydligt prisindex, i allafall på mat. (Jan 2012)
Skattesatser & annat kan ju ge andra prisbilder på tex bränsle m.m., men det ger ett hum om hur det ligger till...
Tror att vi skall undvika Schweiz...
Tack ännu en gång...dvorak

dvorak
2012-03-14, 18:43
Schweiz är inte så farligt faktiskt. Samma prisläge som Sverige ungefär när man turistar/åker igenom tycker jag. Däremot kan det vara dyrt att vara bosatt där, som tex dagisavgifter och annat.

Visst är det dyrt i turistorter som St Moritz och Zermatt, men inte i övriga landet. Schweiz är ett väldigt vackert land, så jag tycker verkligen inte att ni ska strunta i det. Det är mer dramatisk natur (högre berg) än österrike och vägarna är som ett ett enda stort parkettgolv :D Kör inte för fort bara, det är dyrt.

ola
2012-03-18, 20:06
71 dagar kvar sen åker vi :D

Färja Göteborg - Kil
Som planen ser ut, åker vi från Göteborg 19:00 tisdag kväll och är framme i Kil 09:00 på onsdag morgon.
Vi kommer att vara i god tid och utvilade i Hamburg när Malmö "gänget" kommer dit
det är ca 10 mils körning till Hamburg från färjan så vi kan vara i där vid 10:00-10:30.
Om Malmögänget startar vid 06:00 tiden så borde de vara nere i Hamburg vid den tiden eller något efter om dom inte kör som några blå

Hur ser det ut, finns det något intresse att ta färjan Göteborg - Kil, fundera noga,
Som det ser ut nu är det Noel och jag "Hagatorpet" som tar denna resvägen, någon mer.

hmm hur tänkte ni åka då ? http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=110516187134189542053.0004600958c3ea1929367

ola
2012-03-18, 20:08
Text-TV??? :-) :-)

MrCooper
2012-03-18, 20:38
hmm hur tänkte ni åka då ? http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=110516187134189542053.0004600958c3ea1929367

Vet inte hur Owe har tänkt, men jag tänkte nog åka via Kiel. :p

Hagatorpet
2012-03-18, 20:42
hmm hur tänkte ni åka då ? http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=110516187134189542053.0004600958c3ea1929367
Vet inte vad som är oklart. men så här har vi tänkt.
För alla oss som kommer från Norr om Skåneland blir det en övernattning på vägen (i alla fall om man har med barn i bilen)
Då tyckte vi att det kunde vara smidigt att ta den övernattnigen på Färjan Göteborg-Kiel
och starta 09:00 i Kiel, i stället för 06:00 i Malmö
Prismässigt blir det något billigare, men framför allt mindre stresigt på första dagen
En mjukstart på resan helt enkelt

Hagatorpet
2012-03-18, 20:50
Vet inte hur Owe har tänkt, men jag tänkte nog åka via Kiel. :p
Jasså han var bara spydig för min felstavning :)
det fattade ju inte jag som är dyslektiker :(
men rabatten är ju i alla fall bra på färjan:D
Är det någon mer än vi som funderar på att ta Färjan Göteborg - Kiel
Hagatorpet +dotter
Noel +fru & 2 söner
Dragon + Bang ?
HansG ?

MrCooper
2012-03-18, 20:54
Jasså han var bara spydig för min felstavning :)
det fattade ju inte jag som är dyslektiker :(
men rabatten är ju i alla fall bra på färjan:D
Är det någon mer än vi som funderar på att ta Färjan Göteborg - Kiel
Hagatorpet +dotter
Noel +fru & 2 söner
Dragon + Bang ?
HansG ?

Borde vara givet för dem som åker från Stockholm! :)

ola
2012-03-19, 06:01
förlåt Owe.. kunde inte låta bli :-)
Har börjat glutta här i tråden då det eventuellt kan bli en öppning för att åka med till United , isåfall med min dotter som vill åka med.

ola
2012-03-19, 06:40
Försöker övertyga min 16-åriga dotter att åka med, ni andra som ska ungarna med er, hur gamla är de?

Luc!fear
2012-03-19, 07:24
Försöker övertyga min 16-åriga dotter att åka med, ni andra som ska ungarna med er, hur gamla är de?
Jag skall ha med mig 2st döttrar en snart 14 & en som fyller 19år i höst. Följer din dotter med kanske hon kan "hänga" med mina dörrar lite grann... (har förståss inte frågat dom om det, men på resor brukar yngre anpassas sig bra och hitta "vänner" att omgås med)
Hagatorpet har också barn med sig, fast jag tror dom är yngre (eller hur Hagatorpet?)
Jag tror din 16 åriga dotter inte kommer att ångra sig om hon följer med... extrem hälig känsla på United (med erfarenhet av 2009 på Silverstone)

MrCooper
2012-03-19, 08:08
Jag har med mig mina killar, men de är bara 5.
Owes dotter blir 11 strax innan vi åker ner.

ola
2012-03-19, 08:15
tack för snabba svar! ska försöka sy ihop det hela! :-) skulle var jävligt kul.

Hagatorpet
2012-03-19, 14:50
Klart du skall hänga på Ola
Min dotter är 11 som Noel skrev
Det är lugnt med påhoppet, men det kostar nästa gång jag handlar av dig :)

Hans-G
2012-03-19, 18:40
tack för snabba svar! ska försöka sy ihop det hela! :-) skulle var jävligt kul.
Kul att ni funderar på att komma med, Ola!

Jag tror att alla barn, nästan vuxna och även vuxna med barnasinnet kvar uppskattar ett evenemang som United. Jag hoppas att den kollektiva nerresan, för den som väljer att haka på, också blir en trevlig upplevelse och inte bara en nödvändig, tråkig transport. Sen finns ju attraktioner på andra håll som kan locka på hemvägen. :)

Ni som ska följa med i konvojen och inte har upptäckt min fråga om hotellbokning under tråden "Reseplanering" uppmanas att läsa där!

Luc!fear
2012-04-26, 18:31
Trevliga bilder i denna broschyr (http://www.circuitpaulricard.com/views/public/pdf/dossier-de-presse_en.pdf)