handdator

Visa fullständig version : Bagagehandtag



Andreas031
2011-11-28, 20:58
Om jag vill lossa bagagehandtaget är det då dom två skruvarna under till som ska lossas för att få av kromet? Eller är de mer komplicerat en så?

yonasu
2011-11-29, 12:41
på r56an är det skruvarna och en sladd. Lite osäker men jag tror sladden bara va att koppla loss, däremot kommer jag ihåg att jag lät den vara kvar när jag skulle ta av vinylen under mitt handtag.

*edit* nu såg jag ordet kromet, så antar du har clubman :) nevermind då har jag ingen aning

Panerai
2011-11-29, 13:18
Jag är rätt säker på att Andreas har en Mini Cooper D med JCW kit.

Ang chromet på bakluckan så borde det inte vara svårare än att precis som Yonasu skriver. Koppla loss sladden :) Om du tänker köra en runda med sladden hängandes så hade jag satt någon form av skydd runt änden. Sen vet jag inte om det är möjligt att det triggar en felkod att lampan är död men det borde lösa sig när du väl kopplar in allt igen.

Andreas031
2011-11-29, 13:28
ok låter som de inte är några problem! Då får ja testa, tack=)

Minid
2011-11-29, 16:41
Andreas, plastidippar du allt just nu ;) ? funkar den bra förresten? ( plastidippen?)

Andreas031
2011-11-29, 19:22
Minid jag dippar lite här och var! Nej då ja har bara gjort listen på grillen. Ska jag göra bagagehandtaget också, hade dock velat köpt kolfiber handtaget men studentekonomin säger stopp! Men sen gör jag de lite för att de är kul å fixa + att ja tycker de e snyggare en krom.
Dippa funkar skit bra sen kan man ju alltid ta bort de om man vill. Kanon!

Andreas031
2011-11-29, 21:13
sugen eller på att göra pärlan svartare? Minid

Minid
2011-12-20, 08:57
sugen eller på att göra pärlan svartare? Minid
Ja, jag e faktiskt lite sugen, på att ta bort allt krom på grillen, såg en bild på clubman med samma grill som mig, fast svart, jävligt nice!
Sen också göra vinterfälgarna svarta... ?
Funderar på om man ska plastidippa mina sommarfälgar, dock redan svarta, men för skydd?

blev du nöjd med listen? det har inte lossnat något ännu?

Gjorde du rent med något speciellt innan?

Andreas031
2011-12-20, 12:24
Grillen tycker ja absolut du ska göra! Vinterfälgarna också, blir du inte nöjd eller tröttnar är det bara att dra av dipen sen! Sommarfälgarna skulle inte jag gjort det på som skydd. Dom är ju snygga som dom är dina sommar fälgar, de blir lite som att äta kola med papper på, vem ska få äran att slita på dom om inte du? Jag har inte köpt nytt dip så hoppas de ligger under granen nu till jul så ska ja fixa det så fort jag kan! Det enda jag gjort är listen runt grillen och den är jag skit nöjd med hade inte kunnat blir bättre eller jo en kolfiber list hade vart bättre. Men som sagt ja är nöjd och de sitter som sten inget som lossnat. Jag tvättade inte mycket ja hade bara kört bilen från sthlm till gbg så min bil var ju helt nu å ren när jag gjorde de bara vatten å tvål om ja inte minns fel.

Andreas031
2011-12-20, 12:24
Du får lägga upp bilder sen Minid om du dipar jag vill se resultatet!

Minid
2011-12-21, 02:37
ja lägger upp bilder om ja gör grillen ;)

hur får jag av den e frågan, lite youtube kanske? risk att grillen blir lite slapp o skakig efter jag skruvat i den?
Vart köpte du plastidippen, britalian?

ola
2011-12-21, 07:25
http://www.britalianracing.se/index.php/plastidip-produkter/plastidip.html

Andreas031
2011-12-21, 09:09
Ja kolla youtube finns ju en del att se där! Min grill satt med clips bara men de är väll många här som lär ha koll på det! Tror absolut inte att den blir slapp av att du fixar med den! Kör på bara!

ipp
2011-12-21, 13:08
Grillen var lätt att få av. Det är några skruvar på överdelen, även clips. Där nere var det bara clips. Sedan lade jag allt på garagegolvet och sprayade. Jag var för hiad och orkade bara vänta på ett lager, därför kan man på vissa ställe se lite blänk igenom när solen står på. Ska lägga på ett nytt lager när jag får tid.

Ett tips är att köpa två burkar. Jag gjorde nästan slut på en burk på grillen och scoopet.

Annars håller det jättebra för högtryck och autobahnsfarande...

Andreas031
2011-12-22, 23:56
Jag slösade en burk på ramen runt grillen =/