handdator

Visa fullständig version : USB, iOS5 (iPhone) och Spotify - Grymt!



ipp
2011-11-27, 17:34
Idag la jag märke till att efter jag uppdaterat min iPhone 4 till iOS5 får jag upp låttitlar och album från Spotify på skämen när jag ansluter iPhonen och använder USB-gränssnittet. Innan fungerade Spotify endast med vanlig AUX-in.

Det är verkligen en stor förbättring. Nu kan man byta låt i en Spotify-spellista med knapparna på ratten. När det ringer eller man stänger bilen eller man mutar så pausar uppspelningen också.

It's the little things! ;)

ola
2011-11-27, 18:45
hur gör man för att uppdatera till iOS5 ?

ipp
2011-11-27, 18:50
Det är bara att starta iTunes och plugga in telefonen i datorn. Sedan ska du få en fråga om du vill uppdatera till version 5.0.1.

ola
2011-11-27, 18:54
ok , kom på det , tack ändå..

Minid
2011-11-27, 22:08
GÖTT!

Det här är vad jag saknat!

Gustav2000
2011-11-27, 23:22
Fan vad bra! Men jag som använder tomtom dockan kommer det inte att bli skillnad. Mn jag får kolla upp alternativa dockor då kanske.

Minid
2011-11-28, 07:46
Ja kör ju dockan i armstödet,,(tänkte om de nya funktionerna bara funkar via usb?) men det lär väl komma upp info o funktionerna med att byta på ratten om jag stoppar ner den i armstödet, någon som provat innan ja uppdaterar iphonen?

ipp
2011-11-28, 09:13
Du kan ju testa om du kan spela upp musik som ligger lagrad på din iPhone via iTunes, alltså vanligt synkadade låtar. Fungerar det då via snap-in adaptern kan jag inte se varför Spotify inte skulle fungera där också.

Minid
2011-11-28, 13:32
Ne det funkar , o spotify har funkat via snap in också, det enda som inte funkat med snap in o spotify har varit just funktionerna att bya låt via ratt eller se informationen om spåret.

ipp
2011-11-28, 13:48
Då tror jag tyvärr inte att du kommer få det att funka med snap in och Spotify eftersom det borde vara samma anrop som görs till telefonen oavsett. Det här är inte helt genomtänkt av MINI kan man tycka. För om du har den inkopplad i USB-kontakten vid mugghållaren har du ingen yttre antenn...

ipp
2011-11-28, 13:57
Konstigt att du inte kan spela musik via snap in. Det ska gå vad jag kan förstå. Kom din bil med snap in adaptorn? Eller har du köpt den efteråt? Dett finns tydligen olika varianter av den, en som är för bilar innan Facelift och en som är för de efter.

http://www.mini2.com/forum/second-generation-interior-ice/183835-mini-connected-iphone-ios-4-2-upgrade-iphone-4-snap.html#post3783646

Minid
2011-11-28, 19:37
Jojo, jag kan spela musik via snap in adaptern, från spotify och iTunes, frågan var om det kommer funka att byta låt i spotify , och få upp bildmaterialet via skärmen genom adaptern.

ipp
2011-11-28, 20:03
Då förstår jag inte varför du inte uppdaterar iPhonen. Vad har du att förlora?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gustav2000
2011-11-28, 23:03
Ja kör ju dockan i armstödet,,(tänkte om de nya funktionerna bara funkar via usb?) men det lär väl komma upp info o funktionerna med att byta på ratten om jag stoppar ner den i armstödet, någon som provat innan ja uppdaterar iphonen?

Jag kan inte vänta ens två timmar på att uppdatera. Jag brukar göra det samtidigt som den släpps. Hur kan du inte vilja ha 5.0?

Scitz0
2011-11-29, 08:50
Går inte att göra untethered jailbreak än ;)

Nina
2011-11-29, 08:59
Det är bara att starta iTunes och plugga in telefonen i datorn. Sedan ska du få en fråga om du vill uppdatera till version 5.0.1.Jag fick meddelande i min iPhone och uppdaterade via nätverket trådlöst, fiffigt tycker jag. :)

Minid
2011-11-29, 11:08
Går inte att göra untethered jailbreak än ;)

Precis, jag har modifierat min iPhone så mycket idag så jag skulle förlora så mycket om jag uppdaterar ;) men funkar det med armstödet så kör jag nog på det ;) ska testa uppdatera en Annan 3GS först så ja e säker :)

ola
2012-01-18, 09:41
har man yttre antenn till telefonen om man har snapin adaptern?


Då tror jag tyvärr inte att du kommer få det att funka med snap in och Spotify eftersom det borde vara samma anrop som görs till telefonen oavsett. Det här är inte helt genomtänkt av MINI kan man tycka. För om du har den inkopplad i USB-kontakten vid mugghållaren har du ingen yttre antenn...

Cullin
2012-01-18, 10:06
Kul att läsa om era tekniska lösningar. Jag har själv provat detta med bilens Blutetooth-koppling och då har det funkat bra att byta låt i Spotify via knapparna på ratten. Telefonen är ju via Blåtanden integrerad med bilen och dunkar bra när det ringer.

Har man verkligen så stor nytta av Snap-In adaptern? Eller det är bara ni utan blåtand som använder Snap-In?


Idag la jag märke till att efter jag uppdaterat min iPhone 4 till iOS5 får jag upp låttitlar och album från Spotify på skämen när jag ansluter iPhonen och använder USB-gränssnittet. Innan fungerade Spotify endast med vanlig AUX-in.

Det är verkligen en stor förbättring. Nu kan man byta låt i en Spotify-spellista med knapparna på ratten. När det ringer eller man stänger bilen eller man mutar så pausar uppspelningen också.

It's the little things! ;)

Minid
2012-01-18, 11:47
Har man verkligen så stor nytta av Snap-In adaptern? Eller det är bara ni utan blåtand som använder Snap-In?

Jag trodde inte man hade det, men det är kanon att den laddas samtidigt, och jag hatar sladdar, så därför vill jag inte ladda via usb.
Sen är ljudkvaliten bättre men snap in tycker jag, och där funkar ( om man har ios5 ) att byta låtar o få låtinformation från spotify på skärmen.

snap in är guld värd, men väldigt saftig i pris! 2000!

Frågan är ju om man kan " fila " till adaptern när iphone 5(?) kommer så man slipper punga ut mer pengar... ? vad tror ni?

Luc!fear
2012-01-18, 13:44
Frågan är ju om man kan " fila " till adaptern när iphone 5(?) kommer så man slipper punga ut mer pengar... ? vad tror ni?
Hoppas f_n att dom gör så att den passar till all j_vla utrustning som finns för Iphone nu när jag tvingas köpen en...

Minid
2012-01-18, 17:15
Idag så har ja 3GS, och den är " perkfekt" , tror att blir inte de nyare iphone längre en de man har idag ska man nog kunna fila till kanterna så nya får plats. För i dagsläget kan ja inte trycka i en 4a.