handdator

Visa fullständig version : Stockholm/Öst: LUCIA RUN 13 DECEMBER 2011



Hans-G
2011-11-20, 23:31
Tyvärr inställt!

Läs mer här! (http://www.miniclub.se/showthread.php?11214-Stockholm-Öst-LUCIA-RUN-13-DECEMBER-2011&p=138734#post138734)

---------------------------------------------------------------------

Ni har kunnat läsa om det i samband med våra senaste arrangemang och äntligen kommer nu frågan:

Vilka vill vara med i Stockholm Lucia Run 13 december 2011?

Efter två succéartade genomförda (2007 och 2009) och två inställda (2008 och 2010) försöker vi nu igen:

PRELIMINÄR KÖRORDNING:

Samling kl 18.00 för pyntning av bilar, sannolikt i Bavarias garage i Solna (lite oklart om vi kan beredas plats p.g.a. ombyggnadsarbeten, definitivt besked kommer). Girlanger av grönt och glitter, smågranar, ljusslingor, kulor, stjärnor, tomtar, tomteluvor - låt fantasin flöda för utsmyckningen! :D. Givetvis kan även bilarnas besättningar vara julpyntade!

Avfärd ca 18.30 för kortege (så samlad som möjligt ;)) genom Stockholm City på folkfyllda och illuminerade gator med julmusiken ljudande genom öppna sidorutor (ta med favoritjulmusik att spela upp!) och glatt vinkande och tutande MINIster.

Avrundning ca 19.30 med fika, glögg, lussekatter och peppaprkakor på lämplig, gärna väl synlig, samlingspunkt. (Arbete pågår för att få fikat sponsrat). EVENTUELLT tillkommer någon form av aktivitet efter själva biltågandet. Mer om detta senare i så fall.
Därefter upplösning av sällkapet och enskild hemfärd.

Låter det skoj? Vi hade väldigt roligt de båda gånger vi hittills genomfört luciatåget genom stan. Bland annat gjorde den levande Lucian i en vit cabb och Karinas uppblåsta snögubbe, fastspänd på biltaket, stor succé 2009. Liksom den enorma sjärngossemössa som en förare var skrudad i och som stack upp genom takluckan! :D

Så: Anmäl dig nu i pollen här ovan - så snart som möjligt. Omröstningen stänger 30 november. Jag tycker att vi ska nå upp till iminst åtta ekipage för att rulla.

Mer information tillförs i denna tråd och i kommande. Funderingar och idéer uppmuntras och görs i inlägg.

Fortfarande tveksam? Kolla HÄR för att se lite bilder och eftersnack till 2009 års upplaga!

Varmt välkomna!

Kongo
2011-11-21, 05:06
Jag intar gärna rollen som kartläsare i någon bil men räkna inte med att komma rätt då ;)

MadeleineO
2011-11-21, 09:04
Jaaaa, gud så kul!!! Jag tänker lite rött glitter till mörkgrå bil, det blir snyggt!
Ska traditionsenligt på luciakonsert i Adolf Fredrik 20:30, och det verkar ju som att det går att kombinera allt :D :D :D

Fredrik
2011-11-24, 08:36
Jag skippar simningen denna kväll och kör MINI med gänget istället - bring it on :galen

MadeleineO
2011-11-24, 08:53
Bra bra bra Fredrik! Vi är på god väg att jobba upp ett litet MINI-luciatåg :D

Fredrik
2011-11-24, 19:54
Bra bra bra Fredrik! Vi är på god väg att jobba upp ett litet MINI-luciatåg :D

Ja, tycker helt klart det borde gå att få till ett i år.
Kom igen nu kära StockholmsMINIster, visst vill ni ut och glädja huvudstadens innevånare lite extra den 13 december 8)

Björn P
2011-11-24, 20:28
Hade gärna deltagit, men det krockar med jobbets julmiddag.

Hans-G
2011-11-24, 23:36
Hade gärna deltagit, men det krockar med jobbets julmiddag.
Skulle vårt Luciatåg krocka med ett julbord??? Kanske med Kongo som kartläsare, då...

"Hallå - vad är det här för sylta? Vi svänger höger där borta vid julskinkan! Neeej, se upp för grisfötterna!!!" :woot:

Skämt åsido (man ska för övrigt se upp med kvalitén på julmaten på s.k. gående bord) - ha det så trevligt, Björn!

För oss andra kan det bli ett maxat MINI-tåg - om fler ansluter. Kom igen nu, med din hjälp blir det succé!

För min egen del innebär anmälan inte nödvändigtvis ett ekipage till - har inte förhandlat med Erik ännu, men hoppeligen ordnar det sig.:D

Fredrik
2011-11-27, 18:50
Visst finns det fler MINIster där ute som vill med på en kulturell begivenhet - detta är en riktig NMCS klassiker och det är verkligen på sin plats att vi kör detta i år igen tycker jag 8)

Inväntar beskedet om Bavarias garage, det ser ljust ut men får lite mer info under veckan som kommer!

Med lite tur kanske vi kan få med oss någon eller några MINIs från Bavaria vilket gör att vi i så fall blir några till, även det får jag besked om inom kort.

Hans-G
2011-11-29, 08:33
Var är ni, MINI-lussetågdeltagare???

Det är idag, tisdag, två veckor kvar till Lucia och ännu har bara några få tappra röstat ja till att delta.

Det blev av misstag lite kort om tid att lägga sin röst i pollen. Den stänger redan strax efter midnatt natten mot onsdag, men hoppet lever än om att fler ska vakna upp och anmäla sitt intresse att vara med. Därför plussar jag på några anmälningsdagar, men när pollen stängt får man skriva ett inlägg för att hojta om att man vill vara med.

Slå till nu - det blir en kul kväll!

Fredrik
2011-12-05, 20:34
Karina har lagt upp lite info på MINI Sveriges Facebook-sida vilket innebär att vi förhoppningsvis kan bli några MINI-ekipage till. Bra jobbat Karina :happy:

Vi håller tummarna, mer info inom några dagar då jag inväntar lite detaljer från Malin på MINI/Bavaria i Solna 8)

jeppegross
2011-12-06, 12:32
vill vara med... :)

MadeleineO
2011-12-06, 14:23
Fiiint, nu är vi hela 5 bilar va? :D

En fråga till alla som pyntat bilarna tidigare - finns det nån tejp eller liknande som är bra för att fästa glittret med? Som sitter tillräckligt bra, men inte föör bra så att det inte går att ta bort?

Kongo
2011-12-06, 19:35
Fiiint, nu är vi hela 5 bilar va? :D

En fråga till alla som pyntat bilarna tidigare - finns det nån tejp eller liknande som är bra för att fästa glittret med? Som sitter tillräckligt bra, men inte föör bra så att det inte går att ta bort?

Eltejp funkade bra för mig

MadeleineO
2011-12-07, 10:49
Men vad fint, då kör vi på el-tejp. Här ska pyntas!!


Eltejp funkade bra för mig

Karina
2011-12-07, 21:31
Kan inte du Hans_G och Kongo smörja sig in hos Herr Börnstedt och låna två MINIsar för provkörning? Då skulle vi vara 7 :)

Fredrik
2011-12-08, 16:06
Besked ett klart: vi kan låna Bavarias garage med inpassering senast 18.00 för pyntning av våra bilar - tack Bavaria :happy:
Vi bör lämna senast 18.30 så att de kan låsa efter oss.

Nu jobbar jag på att få med ett gäng från Bavaria så vi blir ett MINI-Luciatåg, återkommer om det lyckas eller ej.

MadeleineO
2011-12-08, 17:45
Fint jobbat Fredrik :)

Klart Bavaria ska ut på stan och göra lite eventmarknadsföring... ;)

Fredrik
2011-12-08, 20:12
Helt rätt Madde, jag tycker det med - inväntar besked från några i Bavariagänget, hoppas de är på för det skulle kunna göra att vi kommer upp i Hans-G´s önskan om minst 8 MINIs på plats för lussepyntning.

Hans-G
2011-12-09, 19:50
Vi hoppas förstås på några fler deltagande ekipage. Det ska ju mycket till för att fånga uppmärksamheten hos julstressande och lite blasé stockholmare... ;) Så Fredriks besked från bavarianerna är hett efterlängtat.
Inta högsta beredskap, kära Luciatågsanhängare! :D

Och kanske vi kan få någon mer kamrat-MINIst att sprattla till lite nu under lågsäsong så att vi t.o.m. kliver över min smärtgräns. :banana:

Hans-G
2011-12-11, 19:07
Bara två dagar till Lucia - och läget är väl inte direkt muntert.

Måndag förmiddag har Fredrik en sista kontakt med MINI-folket i Solna kring detta event och eventuellt kan någon bil därmed tillkomma.

Besked om det sen blir något av Luciatåget i år kommer här i tråden senast kl 15.

OM det nu skulle vara så att någon lurar i vassen och tänkt sig att åka oanmäld direkt till Bavaria-garaget på tisdag kväll så är det bra om det ändå kommer ett besked om detta så att vi "kan räkna in fåren".

Hans-G
2011-12-12, 11:21
Det är trist att komma med det här beskedet, men det blir inget av med vårt Lucia Run i Stockholm i år.

Fredrik, som hållit i kontakterna med MINI och Bavaria, berättade för någon timme sen för mig att det därifrån sannolikt inte blir någon deltagare som tillkommer. Sex personer har anmält intresse, fem i pollen och en (Jeppe) i ett inlägg, men även om dessa dyker upp tycker jag att det är för lite, så jag har tagit beslutet att avblåsa det hela.

Beklagar verkligen om jag gör det fåtal som här visat sig så entusiastiska besvikna. Vi försöker igen nästa år.

God Jul på er, förresten! :)

Fredrik
2011-12-12, 15:34
God jul Hans-G, tusen tack för initiativet men i år bidde det inget MINI-tåg genom Stockholm.

Vi får "spötte i nävera" och försöka igen till Lucia 2012 helt enkelt.

MadeleineO
2011-12-13, 15:41
Försökte ändå hålla luciafanan högt idag på liten cruise genom stan... ;)

Hans-G
2011-12-13, 20:12
Härligt Madeleine, att det ändå blev något litet MINI-Luciafirande! :D

Jag har för övrigt - i en tråd där Syd meddelade att man också ställde in - utmanat såväl Syd som Väst inför Luciatåget 2012 för att få alla regioner att lägga på alla kol man kan för att få till en bra parad. Utmaningen är helt enkelt: Vilken region samlar flest deltagare i sitt MINI-Luciatåg? Helst skulle jag ju vilja att ALLA vann... :)