handdator

Visa fullständig version : Bra Mini meck i Skåne ?



Jill
2011-11-19, 16:15
Har ni tips på en seriös, kompetent och lyhörd Mini meck i Skåne? :)

Hobbe
2011-11-20, 10:23
Finns det ingen auktoriserad BMW/MINI-verkstad i Ystadtrakten?
Annars finns det både i Malmö och Lund.
Det brukar inte finnas anledning att välja något annat om det fortfarande finns garanti på bilen.

Jill
2011-11-20, 10:41
Finns det ingen auktoriserad BMW/MINI-verkstad i Ystadtrakten?
Annars finns det både i Malmö och Lund.
Det brukar inte finnas anledning att välja något annat om det fortfarande finns garanti på bilen.

Visst finns det, men jag är kräsen och ville hitta den bästa! ;)
Tänkte att det kanske fanns någon som satt på något bra tips :)

Steampacket
2011-11-20, 11:04
Har haft dåligt erfarenhet av BMW i Lund (Theanders). Högst inkompentent när det gällde min BMW 318is och dåligt bemötande av personalen. Den absolut bästa verkstad för BMW bilar är Need For Speed i Malmö. Utomordentliga mekaniker som verkligen kan sitt yrke, socialtkompentena också. Jag tror inte de tar sig an Mini tyvärr. Har inte hört nåt klagomål angående BMW Malmö

Kan hända att BMW Lund har bättrat sig och är duktiga på Mini men jag betvivlar det.

Hans.M
2011-11-20, 11:30
Kan hända att BMW Lund har bättrat sig och är duktiga på Mini men jag betvivlar det.[/QUOTE]

Dom har inte bättrat sig, gör saker man inte bett om...ringer inte och medelar detta utan säger till sitt försvar "annars hade du bara kommit tillbaka och velat ha gjort detta, här varsågod du får en liter olja som plåster på såret"...Jo detta är sant :mad:

Jill
2011-11-20, 12:13
Har tyvärr redan hört illa om Theanders, så dom kommer inte att få ta hand om min bil, även om någon säger att dom är bra. Tyvärr.
Need for Speed såg lovande ut, får kolla närmre på det!

Men fortsätt gärna att komma med tips!

powernap
2011-11-20, 19:43
Skåne o Skåne, men i Halmstad (om du ändå har vägarna förbi) finns www.jmbo.se (magnus jaasund)

Slå honom en pling o fråga....

krage
2011-11-20, 19:52
Hej,
Jag besökte Förenade Bil i Malmö i fredags men det var för första garantiservicen.
Allt verkar OK efter denna, förutom fönster/dör justering som skall göras på karosseri verkstaden senare.

Har tyvärr ingen erfarenhet om verkstaden annars.

www.ystabilcenter.se ligger närmare dej troligen och är auktoriserade på både MB & BMW service.

www.cartech.nu är speciellt duktiga på data/el fel på ALLA bilar och de utför vanlig service också.

Lycka till !

Jill
2011-11-20, 20:01
Hej,
Jag besökte Förenade Bil i Malmö i fredags men det var för första garantiservicen.
Allt verkar OK efter denna, förutom fönster/dör justering som skall göras på karosseri verkstaden senare.

Har tyvärr ingen erfarenhet om verkstaden annars.

www.ystabilcenter.se ligger närmare dej troligen och är auktoriserade på både MB & BMW service.

www.cartech.nu är speciellt duktiga på data/el fel på ALLA bilar och de utför vanlig service också.

Lycka till !

Just ja, Cartech är ju bra har jag hört!

Jill
2011-11-20, 20:03
Skåne o Skåne, men i Halmstad (om du ändå har vägarna förbi) finns www.jmbo.se (magnus jaasund)

Slå honom en pling o fråga....

Jag ska ha det i minnet, tack! :)