handdator

Visa fullständig version : Hur lämnar jag in min bil i STHLM för reperation? [VÄRDELÖST bemötande av Biliagroup]



Panerai
2011-11-14, 11:05
Hej,

Är det möjligen någon här som kan berätta för mig var jag vänder mig för att få min nyss påkörda mini reparerad i Sthlm?

Har varit inne i Solna och skådat den sämsta kundservicen någonsin av en Michael Wolff eller liknande. I bilen ringde jag sen till Bilia group i Nacka där de hänvisade till ett företag som inte går att hitta - och när jag väl hittar något så pekar adressen mot just Bilia Group Nacka...

Så snälla NMCS vänner - var f*n vänder jag mig för att få min baklucka fixad så snabbt som möjligt?

Mvh

ola
2011-11-14, 12:47
testa bilcentralen segeltorp.. om de fortfarande fixar MINI..

Panerai
2011-11-14, 13:21
Det verkar ju snudd på omöjligt att få hjälp med att få bilen fixad :(

På onsdag ska det tydligen finnas en nisse i Solna som det går att prata med, enkelt att vara där en hel dag och vänta på sin tur :)

Hobbe
2011-11-14, 13:53
BMW/Novation i Uppsala rekommenderas alltid.
Lånebil går att fixa.

Panerai
2011-11-14, 14:06
Ska nog ringa dit redan nu och kolla om jag ska åka dit. Har ingen möjlighet att sitta en hel dag och vänta på att någon ska titta på bilen och konstatera att bakluckan måste bytas ut helt

Panerai
2011-11-14, 14:15
Underbart, fick tag på en vettig människa som faktiskt verkar veta att tummen sitter på handen och inte i pannan.

Imorgon 10.00 fick jag en tid - varför var detta så otroligt svårt för bilia att lyckas med?

Rexoar
2011-11-14, 14:55
Lycka till nu, hoppas allt går bra! Senast så lämnade jag in min Mini BWM/Minis plåtverkstad i Bollmora (var i Solna en onsdag där den där "nissen" kollade på bilen och fick sedan tid för reparation). Vid bollmora var de väldigt trevliga och bilen blev väldigt bra.

Hobbe, jag måste ha haft otroligt mycket otur när jag lämnade in hos Novation förra året för den "stora" servicen och byte av bakre bromsklossar. De hittade något "fel" med xenonljusen och felsökte för 3000+ kr utan att ha åtgärdat något eller ens hittat "felet"... Så slutligen kom jag därifrån med en räkning på 12000 kr vilket jag inte hade räknat med, men men.. Sen frågade jag om lånebil, men det hade dem inte. Vet inte om jag gjorde något fel, men min bild av dem (efter att ha läst om dem här på forumet) sprack totalt tusen gånger om efter det...

Hoppas det går bra iaf! :)

Nina
2011-11-15, 08:01
Novation i Uppsala har jag bara bra erfarenhet av. Trist med påkörning men hoppas det går att ordna upp allt till belåtenhet med bakluckan.