handdator

Visa fullständig version : Stockholml/Öst: LYXPIZZATUR TILL GIOIA, HÄGERNÄS



Hans-G
2011-11-04, 19:01
Efter vårt Södertörn Autumn Run i oktober hade vår stjärnkock Gunnar (KIT) godheten att hålla sin (åtminstone delägda) italienska finsmakarkrog Gioia i Hägernäs Strand öppen för hugade och hungriga. Det var inte så många som ville/kunde ansluta trots hägrande toppenkrubb, så vi ger oss - och Gunnar - en ny chans :D:

NMCS-kväll på Restaurang Gioia (http://gastrogate.com/restaurang/gioia) torsdag 17 november

Det är när detta skrivs total enighet i pollen för att det torsdag 17 november blir en Gioia-kväll. Samling på Gårdsvägen, utanför Bavaria/MINI, i Solna. Avfärd ca kl 18.30 till Sjöflygvägen 38 i Hägernäs Strand. Den som vill leta sig dit på egen hand bör sikta på att vara där runt kl 19.

Inga krusiduller under ditresan planeras (kanske den MINImala rondellen vid McDonald's efter trafikplats Hägernäs kan användas för ett ärevarv om trafiken inte är för intensiv), utan vi riktar intresset direkt på läckerheterna på restaurangen :lick: (bland annat specialitén Matilda, en pizza toppad med fräsch tomatsås, mozzarella, 2 sorters salami, parmaskinka, bresaola, ruccola, hyvlad parmesan & en citronklyfta) och så blir det förstås allmänt surr om allehanda ting - med betoning på MINI, förstås...

Jag gör ingen deltagarlista, utan hänvisar den som är nyfiken på vilka som anmält intresse till pollen här ovan. Men det är givetvis fritt fram för fler att komma med - vi räknar skallar på plats i Solna och förvarnar efter det restaurangen hur många vi ser ut att bli.

Gunnar hälsar oss alla välkomna!

MadeleineO
2011-11-04, 21:40
Nice Hans-G. Jag lägger hela min röst på torsdagen!

Drar till Milano på 18e och tänker mig lite italiensk finsmakarstyle även där, om än utan Mini...
En Matilda som uppvärmning vore dock perfekt :)

Björn P
2011-11-04, 23:54
Torsdagen passar bra för besök på denna juvel!

MrPlow
2011-11-05, 11:10
Torsdag passar mig bäst också. Helgen spenderas i London.

Karina
2011-11-05, 11:37
Är i Brasilien hela veckan 46, röstar därför för 25, 26, 27 :p

Blir det någon Lucia Run i år?

Minid
2011-11-05, 12:49
Blir det någon Lucia Run i år?

Minis från väst åker upp mot Lidköping för luciatåg o skoj, slut samman där ?

Gustav2000
2011-11-05, 16:47
ok Jag kan ta torsdag för det har liten betydelse vilken dag.

Gustav2000
2011-11-05, 16:48
Torsdagen passar bra för besök hos denna jävel!
hahah Så läste jag det

Hans-G
2011-11-05, 17:28
Bra respons sen igår kväll!

När det gäller Lucia så kommer det en intressepoll efter helgen. Tyckte det var mest angeläget att ta det som ligger närmast först.

Visst låter Björns erbjudande om samkör med Väst lockande, men knappast realistiskt, bedömer jag det. Fast jag som inte ens har min bil igång då ska väl överlåta åt andra att tycka, kanske. :)

Minid
2011-11-05, 19:06
Bra respons sen igår kväll!

När det gäller Lucia så kommer det en intressepoll efter helgen. Tyckte det var mest angeläget att ta det som ligger närmast först.

Visst låter Björns erbjudande om samkör med Väst lockande, men knappast realistiskt, bedömer jag det. Fast jag som inte ens har min bil igång då ska väl överlåta åt andra att tycka, kanske. :)


jag missbedömde avståndet mellan städerna, nu såhär i efterhand är lucia i lidköping för stockholmarna lite overkill med tanke på avståndet ;)

Hans-G
2011-11-05, 21:40
Måste tillägga att det billösa tillstånd som jag befinner mig i vid Lucia redan gäller vid tidpunkten för vår kulinariska färd till Hägernäs Strand. Men optimist som jag är räknar jag med att det finns plats i någon MINI-kamrats bil. Andra temporärt billösa uppmanas också att komma med ändå för lite härligt käk och annat tugg i en mysig restaurang! :D Pendeltåget mot/från Märsta är ypperligt för transport till Bavaria.

Gustav2000
2011-11-06, 01:42
Jag tar surrogatmini:n Lada Niva till solna.

Fredrik
2011-11-06, 14:29
Osäker på om jag kan någon av kvällarna då det är lite familjeaktiviteter åt olika håll.
Om jag nu kan passar torsdag i så fall bäst, men jag har medvetet inte röstat pg av osäkerheten i deltagandet.

Kollar och återkommer lite längre fram, helt enkelt.

MrPlow
2011-11-09, 11:00
Tyvärr hinner jag inte med pizza men kanske en kaffe lite senare!

Fredrik
2011-11-09, 17:45
Jag lyckas inte med pusslet denna kväll som det ser ut nu, men hoppas ni som åker får en trevlig stund.

Hobbe
2011-11-09, 20:25
Billös.
Numera i vinterkoma, och planera att visa mig först i maj.

MrPlow
2011-11-10, 07:47
Eller vänta! Det är ju inte imorgon! Då bor det funka! Woho! Pizza!

Gustav2000
2011-11-10, 18:11
fuck, jag glömde bor det..

MrPlow
2011-11-10, 18:57
Men det är nästa vecka!

Hans-G
2011-11-10, 19:12
fuck, jag glömde bor det..
Vad är det du har missat, Gustav?

Själv har jag inte hållit mitt löfte om att lägga ut en poll för att pejla intresset för ett Lucia Run, men den intensiva förkylning jag drabbats av gör att det mesta är lågprioriterat just nu - bortsett från att sova, då... :zzz:

Ska också innan jag lägger upp alternativ att ta ställning till kolla lite med Erik om Bavaria kan backa upp oss lite.

Gustav2000
2011-11-12, 10:00
Men det är nästa vecka!
Jaha! Ok, vad bra.

Hans-G
2011-11-13, 15:39
Jag vågar mig på en djärv gissning: Det blir Gioia på torsdag! :jumping:

KIT
2011-11-13, 18:18
Varmt välkomna alla som kommer på torsdag! Ska bli kul om Gustav kan göra samma handbromsvändningar med Ladan :-)

Björn P
2011-11-15, 07:15
Kommer förmodligen inte hinna få på vinterdäcken innan torsdag. Någon vänlig MINI-själ som kan skjutsa mig? Gustav har villigt erbjudit sig att lägga sig en bagageluckan på Nivan för att jag ska få plats i hans bil - men det kanske man får se som ett sistahands alternativ. :)

ola
2011-11-15, 07:44
fick ett jobb på torsdag jag inte kan tacka nej till.. så Gioia får anstå tyvärr..

MadeleineO
2011-11-15, 12:15
Vaddå, ska det bli halt eller? Finns plats i min bil, det enda som möjligen är lite oklart är om jag hinner åka via bavaria.


Kommer förmodligen inte hinna få på vinterdäcken innan torsdag. Någon vänlig MINI-själ som kan skjutsa mig? Gustav har villigt erbjudit sig att lägga sig en bagageluckan på Nivan för att jag ska få plats i hans bil - men det kanske man får se som ett sistahands alternativ. :)

Gustav2000
2011-11-15, 17:57
Varmt välkomna alla som kommer på torsdag! Ska bli kul om Gustav kan göra samma handbromsvändningar med Ladan :-)
Satan, nu måste jag spänna handbromsen!!

Björn P
2011-11-15, 18:14
Vaddå, ska det bli halt eller? Finns plats i min bil, det enda som möjligen är lite oklart är om jag hinner åka via bavaria.

Nja. Nån minusgrad på kvällen/natten enligt SMHI. Tack! Vi kan väl höras när det närmar sig. Jag kanske kan ta mig kommunalt nånstans om det förenklar logistiken.

MadeleineO
2011-11-15, 19:03
Dags att byta till vinterhjul hör jag :(
Absolut, vi hörs närmare, jag utgår från fridhemsplansnejden.


Nja. Nån minusgrad på kvällen/natten enligt SMHI. Tack! Vi kan väl höras när det närmar sig. Jag kanske kan ta mig kommunalt nånstans om det förenklar logistiken.

FEED ME
2011-11-15, 20:16
Varmt välkomna alla som kommer på torsdag!

Tackar!
Självklart kommer jag också... Återuppstånden från de döda. Dock utan Mini, såklart. Men jag har gott om plats i Skodan om någon vill åka finbil!
(Liten reservation för att jag måste hinna installera klart kassasystemen hos Stockholms universitet i Kista först.)

Ser verkligen fram emot finpizzan hos Gunnar!

Tack BP för SMS-inbjudan! Konstaterade att jag inte varit inloggad på NMCS sedan i maj... Har varit lite mycket att göra. Men det ska bli kul att få komma tillbaka till Mini-atmosfären!

Björn P
2011-11-15, 21:13
Här händer det grejer. Välkommen tillbaka Erik och tack till både dig och Madde för erbjudande av skjuts.

Jag bytte dock till vintersulor ikväll så jag vänder på steken och erbjuder därför istället den som vill skjuts på torsdag. Hans-G, har det löst sig för dig eller vill du ta shot-gun?

Ser fram emot torsdag!

Hans-G
2011-11-15, 22:44
Tack för erbjudandet, Björn! Har inte bekymrat mig särskilt mycket för att bli akterseglad utanför Bavaria. Om denna bekymmerslösa attityd nu leder till min allra första färd i en GP är det ju givetvis en härlig bonus!

Riktigt skoj också att Erik återuppväckts från nåt tillstånd vi inte haft koll på... ;) Välkommen tillbaka till smågnabbandet i NMCS!

Björn P
2011-11-16, 05:38
Härligt!

Hans-G
2011-11-16, 18:06
Om mindre än ett dygn är vi på väg till Gioia i Hägernäs Strand, ett gäng MINIsar med förare och en hel del passagerare... :D
Det är fullt möjligt att haka på! Utan föranmälan! Samling vid MINI/Bavaria i Solna för avfärd runt 18.30. Eller ge järnet direkt till Sjöflygvägen 38 - raka spåret från tpl 184.

Väl mött till en trevlig kväll med kalasmat - inte nödvändigtvis pizza, men vissa hävdar att bättre sådan inte finns norr om Italien...

JohanN
2011-11-16, 19:34
Jag siktar på att titta förbi imorgon! Dock lite osäkert när...hinner inte förbi Solna på vägen så vi ses på Gioia! Om nån behöver skjuts siktar jag på att lämna Söder (sofo) ca 18:30.

Björn P
2011-11-16, 21:25
Gött Johan!

Björn P
2011-11-17, 15:24
Snart är det dags! På med motorvärmaren och sen kör vi. Några som vill haka på i sista minuten? Inga problem. :)

KIT
2011-11-18, 15:08
Tack alla som kom förbi och förgyllde kväll, det blev många skratt på inne och ute! Hoppas ingen halkade av på vägen hem....eller?? Gustafo duemille?

Gustav2000
2011-11-18, 21:15
Jodå det gick fint för Johan och mig. Men stackars Björn hamnade i Norrtälje.
Tack för kaffet! Och de långa skratten med tårar som ni lurade fram!

Björn P
2011-11-18, 23:04
Vad gör man inte för att få köra lite extra. Tack alla för en riktigt kul kväll. Länge sedan jag skrattade så mycket. :-D

JohanN
2011-11-20, 22:59
Håller med föregående talare...tack för en riktigt trevlig kväll med mycket skratt! Dock tycker jag det var lite taskigt av Due Mille att lura ut stadsråttan Björn mot Norrtälje...

MadeleineO
2011-11-21, 10:51
Ja, tack alla, mycket trevligt!! Shit vad jag garvade... Och vilken god röding!!
Jag halkade lite på parkeringen, men det var mina egna sulor inte bilens som var hala. Bilen höll sig fint med sommardäcken, men så körde jag lite städat med ;)

Gustav2000
2011-11-26, 09:00
Tack alla som kom förbi och förgyllde kväll, det blev många skratt på inne och ute! Hoppas ingen halkade av på vägen hem....eller?? Gustafo duemille?


Håller med föregående talare...tack för en riktigt trevlig kväll med mycket skratt! Dock tycker jag det var lite taskigt av Due Mille att lura ut stadsråttan Björn mot Norrtälje...

Tänk att det tog ett tag innan jag begriper.
/ Gustave Deux Mille