handdator

Visa fullständig version : Ny Mini Clubman S



Forrest
2011-10-26, 19:32
Hej på er.


Ska hämta min sproilans nya Clubman S nästa vecka. Yey!


Några frågor bara.

Är det någon som har provat Minis egen takbox? Är den bra?

Tips på andra takboxar i samma storlek där man kan skohorna ner en barnvagn?

Thule 600 har jag kollat på, vad tror ni om den?

Slutligen, ska bli så j-vla skönt att slippa dieselspisen i min gamla bli. Visst, den är snål, miljövänlig och allt annat. Men när det kommer till glädje så har den inte mycket att komma med.


//S//

MrCooper
2011-10-27, 13:20
Tjena,

Grattis till bilvalet.
Jepp, jag har original takbox till min och kan bara säga att man får med sig väldigt mycket när den är på. Är väldigt glad att jag har en box. Du kan se bilder på den i min tråd.
Har du rails på bilen? Annars sitter fästena ganska långt fram på bilen så takboxen får överhäng. Jag har dragit bak min så mycket det går och nu ser det lite bättre ut än vad det gjorde från början.

http://www.miniclub.se/showthread.php?8757-Noel-MINI-Cooper-Clubman-D-R55&p=116873&viewfull=1#post116873

http://www.miniclub.se/showthread.php?8757-Noel-MINI-Cooper-Clubman-D-R55&p=136034&viewfull=1#post136034

Thule boxen påminner en hel del om min.

Forrest
2011-10-27, 15:18
Ah sweet. Jag letade som en galning genom all trådar för att hitta något om boxen och lite bilder. Letade tydligen inte tillräckligt bra. Jag har inga rails. Hade velat ha det men det fick bli en bil med nav istället (körde på en lagerbil, har så sjukt dåligt tålamod...). Men det där ser ju grymt bra ut. Anledningen till att jag kollade på Thule Atlantis 600 var att jag skulle vilja ha en svart eftersom taket på min bil är svart. Den är ju lite högre dock så man kanske får köra på original ändå. Kollade på Thule Pacific 600 också men den får bara lasta 50 kg, det kanske räcker dock..?

Kul att det ser så snyggt ut i alla fall. Var lite orolig att den skulle se överlastad ut.


//S//

Forrest
2011-10-27, 15:24
Förresten ser det ju nästan ut som om boxen sitter tajtare mot taket utan rails, eller? Snyggare i så fall.


Min box kommer nog sitta på mest hela tiden tror jag. Har liksom ingenstans att förvara den ;)


Ska bli så skönt att köra sportbil igen. :D


//S//

MrCooper
2011-10-27, 15:44
Hagatorpet har ju också box. Hans är inte original, men svart och han har svart tak.
Dock inte lika snygg :soffa:

http://www.miniclub.se/showthread.php?8525-Owetheviking-Mini-Cooper-D-Clubman-R55&p=115933&viewfull=1#post115933



Du får lasta max 75 kg totalt på taket. Räckena väger ett par kg och boxen väger ett par kg så det kanske räcker med 50 kg i boxen?

Hagatorpet
2011-10-27, 19:14
Blir helt paff när det skrivs så om min bil
inte lika snygg :eek:
VI SES PÅ LÖRDAG:mad: noel:mad:

MrCooper
2011-10-27, 19:29
Ajdå :blink:
Är det för sent att avboka sig från Gokarten? :down

Ace
2011-10-27, 21:52
Nä! Ju färre desto bättre! :)

Simon
2011-10-28, 14:01
Thule dynamic hade jag på min clubman och den passade jättebra. Passar även tokbra på countrymannen. Dock är den inte så hög. Det är mycket snyggare med en lackad än bara svart eller grå plast.

Forrest
2011-10-29, 19:30
Du har inga bilder på din Thule Dynamic när den sitter på bilen? Vore nice att se. Undrar om man får ner en hyfsat kompakt barnvagn i en dylik..?


//S//

Simon
2011-10-30, 08:57
8938
Vet faktiskt inte om det får plats en barnvagn i den. Jag hade alltid barnvagnen i bagaget och övrigt i takboxen. Är ju jobbigt att lyfta barnvagnen ända upp i boxen.

Forrest
2011-10-30, 19:32
Tack. Ser snyggt ut. Fina proportioner. Har en hund i bagaget. Tror inte att han kommer att gilla att åka i boxen ;)


//S//