handdator

Visa fullständig version : Hård servo



Addde
2011-09-30, 15:11
Tjena!

Jag köpte en mini för ca 1 vecka sen och är väldigt nöjd med den, min första Mini en av årsmodell 2002 1.6å.

Det jag undrar över är, jag har upplevt att servon är lite "hård" det är inte trög eller så men känns lite hårdare än vanligt, fför mig då jag kört en volvo s40 -00 tidigare.

Jag undrar om detta är vanligt, eller är det bara jag som inbillar mig?

Tack på förhand

Hobbe
2011-09-30, 15:55
Hård?
Jag tycker servot och den elektroniska styrningen är bra då det går att "kommunicera" mellan bil och förare.
MINI:n är ju också byggd för att köras och upplevas på kurviga småvägar, vilket inte stämmer lika bra med Volvon som mer avser att frakta föraren bekvämt mellan punkt A och B.
Just syftet med respektive bil är kanske vad som gör att din "känsla" inte är samma i respektive bil?
MINI har fått mycket god kritik vad det gäller just "körkänslan" så här har inte BMW/MINI misslyckats.

Ett pekfinger på ratten duger inte i MINI:n när det svänger utan det gäller att hålla krampaktigt i ratten och försöka hänga med :D

EDIT: För att säkerställa att vi inte tolkar din upplevelse fel så be någon annan MINIst köra din bil, eller kolla så att styrservot inte har lagt av.

Flameboy
2011-09-30, 16:37
Har styservot lagt av känns det ungefär som att försöka fickparkera Vasaskeppet. Tungt som aset. I övrigt se ovan.