handdator

Visa fullständig version : Extraljus (och armstöd) till Mini Cooper!?



olaulla
2011-09-28, 07:28
Gomorgon forat! :)

Med svärföräldrar och stuga mitt i Smålands djupaste skogar så kör jag således mycket på mörka lands och småvägar. Är inte helt tillsfredställd med helljuset på mini som jag tycker är av "svagaste laget" (Någon annan som upplever detta?) Var även med om en viltolycka med mini som jag upplever jag borde klarat om jag hade haft bättre helljus.

Har en Mini Cooper från -04 jag helt enkelt vill hitta något prisvärt extraljus till!
Är student så har ej så mycket svängrum ekonomisk. Tips på en vetting lösning som inte ser helt illa ut?

Tittat en del på ljusramper men är tveksam om dem inte blir fästa för långt ner på bilen.. att ljuset hamnar för mycket längs backen närmast bilen helt enkelt. (kan ha fel!) .. och sen ser det kanske lite "fel" ut på en mini.

Hittade dessa: http://www.minimaniauk.co.uk/web/Item/NMK8000/InvDetail.cfm
Tveksam till bara 55w lampor dock?

Tacksam för tips / åsikter! Hjälp mig hitta en vettig ekonomisk lösning!


Edit: Behöver även ha prisvärt bra armstöd. Trött i armen vid långkörningar. Tips tack!

Hagatorpet
2011-09-28, 07:59
Jag köpte Ledljus till min, 250 pund
betydligt bättre ljus än dom vanliga extraljusen men upplever ändå att heljuset är för dåligt
funderar på att sätta på två till

vet att en del har satt på xenon extraljus med gott Ljusresultat kanske en ide
vet inte om man kanske får åka in till verkstaden för omprogramering (vilket kostar bara det ett par tusen) vilket fördyrara lite

angående armstöd har jag letet runt lite och köpte orginal från BMW/Mini, enkelt att montera

olaulla
2011-09-28, 11:47
Jag köpte Ledljus till min, 250 pund
betydligt bättre ljus än dom vanliga extraljusen men upplever ändå att heljuset är för dåligt
funderar på att sätta på två till

vet att en del har satt på xenon extraljus med gott Ljusresultat kanske en ide
vet inte om man kanske får åka in till verkstaden för omprogramering (vilket kostar bara det ett par tusen) vilket fördyrara lite

angående armstöd har jag letet runt lite och köpte orginal från BMW/Mini, enkelt att montera

Tack för svar!

Låter intressant med LED dock! Länk till det du köpte?

Kommer du ihåg vad du fick betala för armstödet?
Fick uppgift av en BMW-återförsäljare att dem skulle ha ca 4000 för ett armstöd inkl montering - tycker det är lite väl!

Hagatorpet
2011-09-28, 14:37
Montera kan du göra själv
man lossar två skruvar i skenan till sätet, trycker dit armstödet och skruvar fast dom igen
Jag har en clubman-10, men det borde vara lika på din, (någon annan som vet?)
kommer inte ihåg vad jag betalade för armstödet
men har skrivit det någonstans här på forumet
skall kolla runt lite och återkommer

Hagatorpet
2011-09-28, 15:13
Här köpte jag Led extraljusen
http://www.newministuff.com/new/shop...uctshow&id=645

emilnylander
2011-10-25, 21:37
Pratade med BMW i Solna (Bavaria) idag som ville ha 2200:- för armstöd utan montering. Är sugen, och går det att montera själv så är det ju överkomligt.

MrCooper
2011-10-27, 05:49
Armstöd går att montera själv, lite trixigare på en Gen1 än på en Gen2.

Har du Xenon?