handdator

Visa fullständig version : Skrammel från det dolda handsfacket.



Scitz0
2011-08-28, 14:21
Jag har börjat få problem med skrammel från det "dolda" facket. Tror det är plastgånggärnen som gör det. Lägger jag handen på och trycker lite lätt så försvinner det. Jag vet inte riktigt vad man ska göra åt det dock, någon som har ett tips?

Panerai
2011-08-28, 15:12
Svårt att avgöra då jag inte vet var du har missljud - men om det går att "fetta" eller tejpa en väldigt tunn strimma av svart eltejp så att luckan "klämmer" när den stänger.. om det nu verkar logiskt?

Mvh

Ducatista
2011-08-28, 18:03
Du får nog vara glad om det bara är handskfacket som låter...
I min bil som ändå är rätt ny så tycker jag att allt vibrerar, durrar, skakar och oljudar..
Inte precis BMW kvalle i den änden...

Scitz0
2011-08-28, 18:53
Hehe, jo det är inte bara detta fack som låter ;) ... men det låter högst och värst just nu.

Jag ska se om jag kan fixa så det klämmer lite bättre.

Panerai
2011-08-30, 10:46
Lösningen är annars att installera lite bättre ljud och då löser sig allt genom att skruva upp volymen något. Nej inte som ni tänker nu att man inte hör hur allt skramlar (för tro mig det blir ännu värre ju högre det blir) - det blir helt enkelt så att du hittar allt som kommer att börja skramla, direkt.

Vilket resulterar i att du plockar isär bilen bit för bit och sätter ihop den Ordentligt. Trots detta har jag något i högra dörren som väsnas ibland, vilket jag får ta tag i de kommande dagarna :D

Ducatista
2011-08-30, 21:10
Hehe bra idé ju:)

Hobbe
2011-08-31, 00:02
Det finns ljuddämpande tejp.
Klistra den runt kanter etc som möjligen ligger och skaver.
Alternativen är att montera ett Milltek-avgassystem och gasa till varvstoppet hela tiden, eller att höja volymen på stereon som tidigare nämnts :D

Det finns ett alternativ till som jag har provat.
Montera en bur i bilen.
Gnisslat från buren mot plastinredningen överstiger garanterat gnisslet från handskfacket.

Scitz0
2011-08-31, 07:38
Alla bra alternativ :)

Stereon är på max och jag har ett avgassystem som låter, detta hjälper en hel del ;).