handdator

Visa fullständig version : Stockholm/Öst: AUGUSTIKVÄLLSTUR TILL SIGTUNA



Hans-G
2011-08-16, 21:53
Nu blir det lite kort varsel till utlovad augustiaktivitet och bl.a. beror det på att det ska vara några dagar till nästa event.Alltså: Väl mött till en

KVÄLLSTUR TILL SIGTUNA ONSDAG 24 AUGUSTI 2011 KL 18

Samling vid MINI/Bavaria i Solna strax före 18 för avfärd så snart som möjligt efter 18 (det mörknar snabbt!). Efter en liten omväg så att vi får smaka på lite typiska MINI-vägar räknar jag med att vi anländer till Sigtuna vid sju-halvåtta, så att vi kan ta oss en bit mat på nån av den lilla pittoreska stadens krogar. Erfarenheten säger oss att vi ska undvika pizzerian på Stora gatan strax intill Busstorget, men det finns ju fler ställen :) Är det hyfsat väder är Gyllene Våfflan (http://www.vafflan.se) vid Ångbåtsbryggan öppen. Där finns käk, regnskydd, infravärme och god glass... :lick:

Som sagt, det blir en snabb puck, så klicka gärna i pollen rätt omgående så vi ser om det blir nåt eller om folk vill sitta hemma i stugvärmen i stället. Omröstningen stänger redan på söndagkvällen, men blir turen av kan man anmäla sig även senare genom ett inlägg eller bara dyka upp.

ANMÄLDA HITTILLS.
Björn P
Erik Börnstedt
Fredrik (och Hans Kompis)
Gustav2000 (+Helena)
Hans-G
Johan W
KIT
Lehmus (som passagerare till Erik B.)

Fredrik
2011-08-17, 07:05
Jag hakar på Hans, Sigtuna är en riktigt trevlig stad och jag litar fullt och fast på din restaurantkännedom med tilhörande glassutskänkningsställe :lick:

Hans-G
2011-08-17, 22:44
Kära hjärtanes vilket drag det var här då.... :woot:

Ni har några dagar på er att bli entusiastiska - på måndag kommer besked om det blir nåt. Iofs trevligt att du Fredrik hakar på, men vi ska nog vara ett par bilar till för att kännas som ett riktigt NMCS-event.

(Genom detta inlägg blev det i alla fall ett trådlyft. ;))

Björn P
2011-08-18, 07:26
Nu har även jag röstat JA! Det ska bli skitkul att köra lite MINI-karavan, något man inte kan få för mycket av i livet. :D

Björn P
2011-08-18, 07:32
FEED ME,

Är det nu du ska casha in din glassfordran?

Erik Börnstedt
2011-08-18, 08:18
Jag kommer!
Och jag tänker inte ens titta på pizzahaket vi besökte sist :)

MVH Erik

Lehmus
2011-08-18, 15:22
Jag är på! Förutsatt att jag can hitcha a ride med Erik Börnstedt himself! :)

KIT
2011-08-18, 19:09
På! Blir kul...

Hans-G
2011-08-18, 21:52
Nu börjar det lossna - fast antalet deltagare ser ju i nuläget ut att vara fler än det egentligen är, :)
Uppdaterar nu en deltagarförteckning i första inlägget i tråden vartefter anmälningarna trillar in..
Välkomna, alla, speciellt ni som försökt och försökt och försökt och till sist lyckats ta er in på forumet. Ola har ju ikväll lovat göra nåt åt saken, tackålov.

Johan W
2011-08-19, 09:13
Nog på också :)

MadeleineO
2011-08-19, 10:42
Tyvärr dubbelbokad, men om det ändras så...

Fredrik
2011-08-20, 18:30
Hans, nu blir det välan av - har ju trillat in några till ju :blink:
Dessutom är jag grymt körnödig :steering: och vill visa upp min nylackade huv (som var i behov av ny fräsch Laser Blue-färg efter lite stenskott).

Tänkte utlysa en tävling: vilka stripes ska jag ha - vinnaren får åka hem till KIT och äta grillat :woot: ;)

Gustav2000
2011-08-20, 22:18
Du vet det Hans!! Jag och Helena hakar på!

Fredrik
2011-08-20, 22:23
En polare till mig hakar på. Han heter inte Hans (fast Hans och jag är kompisar) men vi kan kalla honom det.
+ 1 på mig alltså.

Hans-G
2011-08-21, 00:20
Nu är vi uppe i 7 ekipage, trevligt! Och det klart att vi kör med den anslutningen! :) Fast med reservation för att vi avstår om det kommer för mycket vatten uppifrån.
:bath:

Erik Börnstedt
2011-08-21, 02:24
Skönt Gustav!
Nästan längtat på att du skulle vakna till i denna tråd :)

Passar även på att bekräfta att Lehmus åker i min bil!

MVH Erik

Fredrik
2011-08-21, 11:39
Jag är så rysligt körnödig så jag tar en tur till Sigtuna på onsdag oavsett väder :steering:

Förhoppningsvis regnar det inte in på restaurangen :D

Gustav2000
2011-08-21, 17:46
Jag har behandlat min bil så att den går att köra om det blir dåligt väder. Jag har testat. Kan förstå dig Hans eftersom att en cab ska köras nedcabat. Men om du vill köra med tak så
säger jag inget till de andra...

Hans-G
2011-08-21, 19:28
Det händer ju ganska ofta att jag tvingas vara svikare och köra med cabben uppe, så jag får väl bita ihop om vädrets makter inte är med oss. Och självklart ska inte en liten regnskur stoppa oss - jag tänkte mer på specialfall när det regnar så att vägarna vi ska åka på blir tillflöden till Mälaren. :)

Fredrik
2011-08-21, 21:50
Skulle det vara bifloder till Mälaren på vägen föreslår jag att vi leker Italian Job i Bavarias garage - Erik B. har ju liksom portnyckel :banana: :galen

Fredrik
2011-08-22, 21:19
Snart dags, uppmanar nytillkomna MINIster att passa på tillfället Hans-G bjuder att träffas, köra och snacka lite MINI - visst kommer du också :steering:

OBS datum och tid: onsdagen den 24/8 kl. 18.00 utanför MINI / Bavaria Solna.
Väl mött!

Flameboy
2011-08-23, 14:01
Jag jobbar som vanligt natt på onsdag, så "im out" som dom säger i Dragons Den...

Vad gäller cab har det numera införts en lag som säger att om man ser nån köra uppcabbat en fin dag får vem som helst gå fram och ta ifrån ägaren bilen. Han är nämligen inte värd att köra cab.

Gustav2000
2011-08-23, 15:55
Skulle det vara bifloder till Mälaren på vägen föreslår jag att vi leker Italian Job i Bavarias garage - Erik B. har ju liksom portnyckel :banana: :galen
Tveksam dié! Jag lekte den leken med Minin i vintras. Det enda som kan hända är att allt spårar ur och att nån skärm blir intryckt, kanske en dörr också. Och sedan får stå med murarslev för att fixa alla trasiga stolpar för att någon har titta på övervakningsfillmen som har spelats in av sju övervakningskameror. Men eftersom vi är några stycken så går det där murandet ganska fort.

Fredrik
2011-08-23, 15:59
Bra dié! Jag lekte den leken med Minin i vintras. Det enda som kan hända är att allt spårar ur och att nån skärm blir intryckt, kanske en dörr också. Och sedan får stå med murarslev för att fixa alla trasiga stolpar för att någon har titta på övervakningsfillmen som har spelats in av sju övervakningskameror. Men eftersom vi är några stycken så går det där murandet ganska fort.

Haha, lysande Gustav - let´s do it :drive: :D

Hans-G
2011-08-23, 22:01
Spridda skurar väntas till onsdag kväll - kanske t.o.m. ihållande (ihällande?) regn. Vi utgår ändå ifrån att vi kör, kanske lite rakare på Sigtuna om vägbanorna är riktigt blöta än jag tänkt mig. Annars kan jag utlova ett par riktigt roliga sträckor norr om Märsta.

Vad som är lite tråkigt är att Våfflan nere i Sigtuna hamn (dom har kastat "Gyllene" i namnet och också plockat ner sin stolta skylt med just en gyllene våffla - varför är ännu dolt i dunkel...:frown:) stänger runt åtta om det ser ut att bli mer blött utanför än framför bardisken. Men det finns ju fler ställen, Båthuset (http://www.bathuset.com) alldeles intill är ett (fast rätt dyrt, kolla själva med länken) och bekanta Farbror Blå (http://www.farbrorbla.com) vid Stora torget framför rådhuset ett annat. Så det ska nog ordna sig med utfodring - det är alltså inte säkert däremot att det kan bli en avslutande glass.

Ett par andra spridda skurar när jag ändå är igång (ni är ju vana vid att jag är pratglad :zzz:)
Som en av evenemangskonstaplarna :cop: har jag klara invändningar mot utflipprade tankar som Fredriks garagelek. Fast det låter ju skoj. Nej fy, vad säger jag.:nono:

Och till Ante (Flameboy) apropå cabmissbruk: Håller med till typ 99 procent och lever också upp till det. Den sista procenten gäller när man vill fly undan värme och gassande sol (jo, det finns såna dagar - speciellt söderut!):cool:

Fredrik
2011-08-24, 06:12
Wohoo, snart dags :steering:

Lite regn och rusk stoppar inte en sann MINIst 8)

Gustav2000
2011-08-24, 11:24
Exakt Fredrik, inget stoppar ju oss. Detta kommer att bli kul!
Jag har fått passagerar plattsen ledig. Så om någon, typ Kongo vill haka så finns det platts.

Björn P
2011-08-24, 11:35
Guys! Tråkigt men sant så måste jag hoppa ikväll p g a jobb och kontraktsskrivning på lägenhet. Dålig tajming för jag är görsugen på att köra, det är ett härligt gäng på startlinjen och vädret verkar bli bra. Nåja - jag fick i alla fall njuta av NMCS-myset på gårdagens styrelsemöte. Kör så det ryker!

Erik Börnstedt
2011-08-24, 11:38
Ajsing Björn!
Om du inte hänger med nästa gång... så får jag be dig bifoga en bild utav dig själv.

Jag har snart glömt av hur du ser ut :(
:cool:


Ses ikväll resten!

MVH Erik

Björn P
2011-08-24, 11:47
He he. Point taken.

Fredrik
2011-08-24, 13:50
På en del runs i England med TotalMINI-gänget har jag sett på bilder att de då och då helt enkelt tagit med en pappfigur i fullvärdig storlek med en bild på den medlemmen som ej närvarar. Det kanske är något att ta efter även hos oss och då börja med Björn :D

Snart dags, om några futtiga timmar är det dags för ytterligare en NMCS-sammankomst - wohoo :galen

Erik Börnstedt
2011-08-24, 14:02
Om intresse finns för kaffe och ljug.. :)
Så finns jag på Bavaria f.r.o.m kl 17

MVH Erik

Fredrik
2011-08-24, 14:04
Japp, glajdar nog in en stund innan 18.00 för att tjattra lite innan the action starts :D

Erik Börnstedt
2011-08-24, 14:11
Dock har jag semester denna vecka...
Så INGET snack om bilar, motorer, kunder, affärer etc etc!!!

Okej jag erkänner... jag skojjar bara :)

MVH Nörd

Fredrik
2011-08-24, 14:11
Vi ska se vad vi kan åstadkomma!

Mvh
Nörd II

Hans-G
2011-08-24, 14:25
Acton? :shock: OK! :galen:

Inser f.ö. att det kanske blir så bra väder ikväll att jag tvingas tvätta bilen innan vi ses. :smile:

Väl mött!

Björn P
2011-08-24, 14:42
Likt fågel Fenix har jag nu återuppstått. Det blev ingen lägenhetsskrivning, inget jobb, så det blir bara en massa biltjööööt. Ses snart!