handdator

Visa fullständig version : Ekstrautstyr prislista?



RetroMINI
2011-08-16, 13:38
Nån som vet om där finns en officiel sådant från MINI Sverige? På deras hemsida kan man jo se all ekstrautstyr - men ingan priser?

Har nämligen beställt extraljus (Chromade) hos förenade bil i Malmö och dom sagde det blev Ca. (??) 4000 kr plus ca. 2250 kr (??) för montering - även om der på Minis hemsida står monteringstid 1,5 timma. Da jag nämte detta sa dom "Ja, men det holler jo aldrig.. det kan vi inte göre det till).

Vad ska man säga? Har återforsälgarne rett till att ta vad dom vill? Och vad då med delana??

Tacksam för uppklaring.. Har tid till på tirsdag d 23 augusti..

MrCooper
2011-08-16, 21:23
En prislista är inte helt lätt att få tag i. De skrev ut alla priser på nätet tidigare. Kan de inte handlaren printa en prislista åt dig?

Det är lite pilligt att få dit kablaget och koppla det rätt enligt manualen då en kabeldel skall in i kupen. Har monterat mina själv så om du vill spara några tusenlappar beställer du härifrån och installerar själv:
http://www.newministuff.com/new/shop.php?action=productshow&id=773

RetroMINI
2011-08-17, 00:40
1000 tack Noel!

Super svar som jag värkligen kan använda! :cool:

Nån som har tid til att hjälpe mig ett par timmar en dag? (Mod
betaling naturligvis) ;)

Jag älskar iövrigt detta forum - grym bra kompetens härinne!!

ola
2011-08-18, 10:10
Det finns inga utprintbara prislistor över MINI tillbehör överhuvudtaget tyvärr. Och tidsåtgången är bara en vägledning, inget absolut värde.
Jag lovar att jag ger dig ett bättre pris än förenade bil på ett helt sånt extraljuspaket till din bil..

Minid
2011-08-30, 19:43
När jag beställde bilen nu ville jag lägga till extra ljusen, 8000 skulle det gå på?!
Noel, beställde du själv från newmini... , och skulle en med tummen mitt i handen fixa att installera dem eller?
Sista frågan, behöver man verkligen beställa en helt ny grill för att montera ett par lampor, i så fall på en cooper d - 12?

Hagatorpet
2011-08-30, 20:18
Är det samma grill som -10 med cromade ribbor?
så har jag en liggande med hål för extraljusfästen
Jag monterade på min Clubman (ingen knapp inne i bilen)
det var som man kopplade förr i tiden, inga konstigheter alls

Minid
2011-08-30, 20:37
okej, kanon, är du sugen på att sälja den kanske?
Sladdarna rakt på dom andra då?

Hagatorpet
2011-08-30, 22:27
Det är klart :)
Har du plats i något garage? annars kan du komma hit, så hjälper jag dig,
måste städa först bara :(
tillägas kan att Jag och Noel fick inte samma kopplings schema, jag behövde inte dra in någon kabel in i kupen

Minid
2011-08-31, 06:53
Då måste du nog börja städa , har inget garage o meka i ;)
Ne , men då vet jag, hade vart toppen o få hjälp ;)
Inväntar bara bilen nu! Månad kvar knappt!

MrCooper
2011-08-31, 09:41
När jag beställde bilen nu ville jag lägga till extra ljusen, 8000 skulle det gå på?!
Noel, beställde du själv från newmini... , och skulle en med tummen mitt i handen fixa att installera dem eller?
Sista frågan, behöver man verkligen beställa en helt ny grill för att montera ett par lampor, i så fall på en cooper d - 12?

Jepp, jag beställde direkt från Newmini
Som Owe säger så kopplades våra lite olika. Detta för att jag har xenon och det har inte han. Så jag fick dra in min kabel in i kupén för att få till det. Det var två saker som var lite luriga.
1. Att få in kabeln i kupén.
2. Att hitta var man skulle koppla in kabeln.

Tog ju inte några bilder när jag gjorde det. Blir alltid lite tidsnöd då jag har små barn och vill få det gjort så fort som möjligt...

Hagatorpet
2011-08-31, 10:01
Detta för att jag har xenon och det har inte han.

Så var det ja :D
Kunde inte komma ihåg vad som var skillnaden.
Är det xenon du köpt får vi väl lura hit Noel, så får han hjälpa till :D

Minid
2011-08-31, 11:40
Okej , xenon = svårare då , hittade ett par riktigt snygga här - http://www.mini2.com/forum/second-generation-mini-exterior/148617-r56-front-spots-lights.html , dom är längre ner på sidan, med en liten upplyst ring i extraljusen, har även kollat på ljusen från hella, dom har ju likvärdiga minis orginal, någon som är bekant med dem, och hur är dom mot orginal?