handdator

Visa fullständig version : Ska ev köpa en helt ny Clubman JCW. Tips?



Cirkusapan
2011-08-16, 04:34
Hej!
Flång ny här och suttit och kikat runt. Verkar vara ett trevligt ställe. Jag fick idag offert på en helt ny Clubman JCW. Har aldrig provkört just den Minin. men haft div andra bilar i "GTI klassen".
Detta ska vara en kaxig reklampelare samt en rolig grej att busa omkring med när man ska ta sig nånstans. Bilen känns jäkligt rätt.
Men lite tips från erfaret folk hade ju varit trevligt! Pratade med BIlia göteborg idag och fick priset 289 000:- för en Clubman JCW med chilipkt. Fast då har jag inte kollat några andra handlare. Men å andra sidan så var det inte så många som sålde Mini om jag förstod det hela rätt.
MEn i Utrustningsväg. Vad rekomenderar ni som har en sådan här att välja till?

Rent allmänt: Ös på med era åsikter om bilen bara:) Behöver tips...

mvh

ola
2011-08-16, 06:09
chili är ett måste , likaså bättre stereo än den billigaste sen är resten smaksaker. men det är en ruskigt bra reklampelare särskilt R55 (Clubman) som sticker ut lite mer än den vanliga R56an.

Johan W
2011-08-16, 06:47
Panoramaglastaket är rätt läkert faktiskt, kostar en slant dock. Klimatautomatik gillar jag :)
JCW Clubman är ju kul i och med att den är så ovanlig, tror det bara finns c:a 15st i Sverige eller något sådant. Annars är den rätt praktiskt, hade den som enda familjebil i drygt ett år, åkte bland annat på tältsemester med barnstol, barnvagn + allt annat.
Blev till och med en shoppingtur på ullared ;)

MrCooper
2011-08-16, 09:03
Som ovanstående skriver, Chili är ett måste. Sedan är det mycket om att göra sin bil personlig.
Jag gillar verkligen glastaket vilket ger en hel del rymd i kupén.
Sportknappen är inte dum att bocka i.

Det är "bra" pris på Wired paketet nu med (var det för några veckor sedan iallafall).

MrCooper
2011-08-16, 09:03
Som ovanstående skriver, Chili är ett måste. Sedan är det mycket om att göra sin bil personlig.
Jag gillar verkligen glastaket vilket ger en hel del rymd i kupén.
Sportknappen är inte dum att bocka i.

Det är "bra" pris på Wired paketet nu med (var det för några veckor sedan iallafall).

MadeleineO
2011-08-16, 09:40
Jag skulle lätt uppgradera "soundsystemet", och se till att få in Harman/Kardon-högtalarna.
Tycker också klimatautomatiken är fin att ha. Avstängningsbar passagerarairbag är väl också en bra grej att välja till.

Gustav2000
2011-08-16, 11:02
Välkommen!
Automatiska vindrutetorkare skulle jag velat ha. Tycker det blir ett helvete på hösten när jag måste slå av och på vindrutetorkarna hela tiden. Panoramatak och HK-stäreon är ju mysigt att ha. Kolla in min bil så ser du vad jag tycker är viktigt.

Cirkusapan
2011-08-16, 11:15
Låter härligt...Chili paketet har jag redan bestämt mig för. Ngn som har tips om en bra handare då? Har som sagt bara kollat med BIlia i gbg men det kanske finns andra ställen. Från Malmö till sthlm är intresserant. Bor utanför Borås själv så det är inga problem att åka några mil för ett så bra pris som möjligt...

Johan W
2011-08-16, 15:52
Erik på Bavaria Stockholm hänger ju här på forumet så får säkert PM snart ;)
Annars är det bara o ringa dit o kolla.

Jag kommer troligvis passera Borås-trakten i helgen (ska ner till Båstad lör-mån) Säg till om du vill kolla närmare på en JCW Clubman isåfall.

Ska eventuellt kolla på en annan bil i just borås men inget spikat än.

Edit: Sportknappen är riktigt kul på JCWn

Cirkusapan
2011-08-16, 17:10
Det vore ju helt underbart schysst av dig! Bor inte exakt i Borås utan i Ulricehamn, tre mil därifrån. Mellan Jönköping och Borås precis utmed R40)
Men är du i krokarna så skicka ett mess eller ring på 0702-325017.
Den här Erik ska man försöka haffa då kanske:)

Hagatorpet
2011-08-17, 11:57
Jag kommer troligvis passera Borås-trakten i helgen
Trådkap
Titta in om du har tid så bjuder jag på Kaffe det är ju bara knappt ett par mil extra att köra via Hagatorpet
fast det är ju klart det blir väl kaffe både i Ulricehamn som du kör förbi och i Borås nu då :D

Johan W
2011-08-20, 12:50
Well off mot skåne om en stund, hör av mig när jag vet mer om tidsplanen (blir nog aktuellt på hemfärden framåt måndag)

KIT
2011-08-20, 18:30
Var det du jag mötte?

MrPlow
2011-08-21, 00:17
Välkommen!
Automatiska vindrutetorkare skulle jag velat ha. Tycker det blir ett helvete på hösten när jag måste slå av och på vindrutetorkarna hela tiden. Panoramatak och HK-stäreon är ju mysigt att ha. Kolla in min bil så ser du vad jag tycker är viktigt.

Gick inte din spak sönder till och med ;)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Erik Börnstedt
2011-08-21, 02:28
Cirkusapan: Kul med ny bil! Jag assisterar gärna!

Ring mig gärna på 08-7353927 efter 29:e Augusti!!
Annars maila på erik.bornstedt@bavariastockholm.se
Har dock semester nu, så svarar jag fort jag kan!

Välkommen!
MVH Erik

Erik Börnstedt
2011-08-21, 02:31
Kan även sammanfatta en bra JCW: Chili, Wired, City... Deaktivering airbag, harmankardon-stereo, ev helläder. Sen är jag ganska nöjd!

MVH Erik