handdator

Visa fullständig version : JWO: MINI John Cooper Works



JWO
2011-08-10, 22:57
Namn : Johan Weiler
Stad : Göteborg
Modell: R56 JCW
Årsmodell: 2009
Färg: Chili red/white

Eftersom man vill att allting ska se nytt ut så måste man byta ut lite delar på en bil som snart är två år om föregående ägare inte varit riktigt så nitisk som man själv är:)

Inköpt:
Nya svarta velourmattor - MINI Orignal
Ny kortare antenn "Sport" - MINI Original
Nya däck runt om till works fälgarna - Kumho KU39 205/45-17
Nya JCW emblem/brickor till fälgarna - MINI orginal
Ny regskyltshållare med egen text - bild kommer!
Personlig regskylt - bild kommer!
Mobilhållare som är moddad för MINI/iPhone 4 - Brodit



Inköpslistan:
Nya bromsbelägg - MINI Orignal
Nytt klistermärke för däcktryck osv. på förarsidan - Beställt från MINI
Nya instegslister JCW orginal - Beställt från MINI
Sänkningssats
Nya sommarfälgar 18"
Vinterdäck 17"
Ny programvara
Foliering av hela bilen till antingen mattsvart/mattvit

http://www1.garaget.org/archive/6/5488/257282/257282-2433234.jpg
http://www1.garaget.org/archive/6/5488/257282/257282-2433236.jpg


Ska försöka ta lite snyggare bilder sen när allting är klart med bilen, tror inte det händer så jätte mycket mer denna säsong eftersom man nyligen köpt nya däck till orginal fälgarna så kör jag nog med dessa sommaren/hösten ut för att sedan använda dem som vinterfälgar och sen satsa på nya 18" till våren :D

Så nu ska man bara försöka njuta av det nya tillskottet och de milen jag hunnit avverka har varit riktigt bra!

Kom gärna med tips/förslag på andra grejer som behöver åtgärdas eller ändras på!

Luc!fear
2011-08-11, 06:23
Välkommen till oss...
VI ses säkert på någon "träff"
Ha det bra
(trevlig bil förresten...)

MadeleineO
2011-08-11, 06:28
Superfin, grattis. Tycker den är jättesnygg i rött, men folieringsplanen verkar ju spännande med.

MrCooper
2011-08-11, 08:20
Grattis,

Fin bil. Den får man hålla utkik efter. :)

Björn P
2011-08-11, 08:25
Grattis och välkommen!

Cullin
2011-08-11, 10:21
Gratulerar!

Foliering låter ju spännande men du har ju faktiskt en av mest klassiska färgkombona - som är jäkligt snygg!

Gillar "stänkskydden" bak! - väldigt vuxet:)

Hagatorpet
2011-08-11, 10:30
Grattis till en fin bil
känns nästan som överkurs att foliera så fin som den är, men hadde varit häftigt med matsvart tycker jag
följer med späning:D

ipp
2011-08-11, 11:08
Riktigt fin. Grattis!

JWO
2011-08-11, 11:34
Tack alla!

Tyckte det också, stänkskydden "gör" den lite bredare så det är kul :)
Får se lite med folieringen, det ligger i framtida planer i alla fall men jag håller med färg kombon som är nu orginal är ju en riktig klassiker!





Gratulerar!

Foliering låter ju spännande men du har ju faktiskt en av mest klassiska färgkombona - som är jäkligt snygg!

Gillar "stänkskydden" bak! - väldigt vuxet:)

ola
2011-08-11, 13:48
grattis till snygg bil! men det är ju en factory John Cooper Works så ta bort "Cooper S" i överskriften.. Cooper S heter bara de bilar som har S-motorn.. en riktig factory JCW ur den unika skara om 50-talet bilar i sverige som du har heter inte Cooper S utan bara John Cooper Works . ;-)

JWO
2011-08-11, 14:08
Är ny i MINI världen så självklart detta måste jag ta och ändra, tänkte inte alls på det!
Kan man ändra rubriken på sin trådar eller måste någon admin göra detta?




grattis till snygg bil! men det är ju en factory John Cooper Works så ta bort "Cooper S" i överskriften.. Cooper S heter bara de bilar som har S-motorn.. en riktig factory JCW ur den unika skara om 50-talet bilar i sverige som du har heter inte Cooper S utan bara John Cooper Works . ;-)

JWO
2011-08-12, 19:34
Har idag rekondat bilen och fixat lite grejer som att sätta ordentliga fästen i mattorna fram m.m. Personliga skyltarna är nu monterade!
Nu är den i de skick som den ska vara varje dag :) Nya bilder finns på länken nedan,

http://www.garaget.org/?car=257282

Jag väntar fortfarande på de nya instegslisterna och klisterlappen med däcktryck ifrån Bilia Group Göteborg,