handdator

Visa fullständig version : Mini Cooper S tappar laddtryck.



Guldpojken
2011-08-09, 20:51
Jag har en Mini Cooper S 07, som ligger på 5500 mil. Har haft inne bilen på verkstaden 2 gånger för att laga mitt problem utan resultat. Bilen går som vanligt upp till ca 3-4 tusen varv sedan tappar den all kraft och vägrar öka. Har både bytt samtliga tändstift samt drivremmen.Bilen har som sagt ett problem med laddtrycket, någon som kan vetas vad som har hänt med min ögonsten.

Tack på förhand!

Ursäktar om någon tidigare har droppat detta inlägg, men hittade inget på forum.

dvorak
2011-08-09, 22:22
Kolla slangarna mellan turbon och insuget. Inkl slangarna till Intercoolern.

Det såter som att du har ett läckage, men vad det beror på är svårt att säga. Ibland hoppar slangarna av, men det borde de se på verkstaden. I värsta fall får du tryckblåsa Intercoolern och även kontrollera dumpventilen.

Guldpojken
2011-08-10, 11:44
Kan nog stämma! Eftersom den har fungerat perfekt efter besöken hos doktor Mini i ungefär 2 dagar, sedan har bilen börjat tappa igen. Tänkte åka in med den imorgon igen och kolla om något sitter löst. Tack för svaret!

Emely&Robert
2011-08-10, 20:58
Hoppas det löser sig för dig, måste hålla med om att det låter som en tryckslang som inte mår bra. De kan spöka ordentligt när de väl börjar ge sig.