handdator

Visa fullständig version : Backade in i en betongblomsterkruka :-(



MissCooper
2011-07-25, 16:37
Har haft min Mini i ett år och ja ni vet ju, man älskar sin bil.

Var på utflykt i lördags och allt var frid och fröjd, men just idag hade hunden bestämt sig för att vara en pain in the as och gnälla och gny och störa mattes koncentration och efter att ha kört slingrande vägar och inset att jag kört fel och ska vända så backar jag för att snurra runt och vända och en smäll senare så har jag backat in i en j**la betongblomsterlåda, såg den inte överhuvudtaget så hade ingen chans att bromsa innan vi var i den.

Är så jäkla sur på mig själv. Fick veta att verkstan är semesterstängd så varje dag påminns man om sin klumpighet när jag kör.

Fick veta att självrisken på vagnskada är 5625 spänn. Tycker det låter dyrt men det kanske stämmer?

Så ett litet skitmisstag senare så får man ett ganska stort hål i plånboken.

Any sympathy!?

:-( :-(8445844484458444

yonasu
2011-07-25, 19:10
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! :o:eek::stare:shock:

Vet du inte om att socialen kan tvångomhänderta honom/henne?

Flameboy
2011-07-25, 20:01
Blir svårt att klassa det där som viltolycka...

Haugthon
2011-07-25, 20:53
Fi fan lider med dig! :(

Hagatorpet
2011-07-25, 21:08
Tråkigt!!!
Måste gå att köpa en likadan kofångare begagnad och montera den för under 5600
Jag har en gul som jag tror passar om du inte har dragkrok
du får då dra om avgasröret till mitten som på S eller JCW

Hagatorpet
2011-07-25, 21:09
Tråkigt!!!
Måste gå att köpa en likadan kofångare begagnad och montera den för under 5600
Jag har en gul som jag tror passar om du inte har dragkrok
du får då dra om avgasröret till mitten som på S eller JCW, och lacka om så klart, för ingen vill ju ha en gul bil :D

Flameboy
2011-07-25, 22:02
Tråkigt!!!
Måste gå att köpa en likadan kofångare begagnad och montera den för under 5600
Jag har en gul som jag tror passar om du inte har dragkrok
du får då dra om avgasröret till mitten som på S eller JCW

Nja, man kan ju knäppa av listen från den pajade kofångaren och sätta på den på den gula... efter lack. :P Då passar avgasröret.

MissCooper
2011-07-26, 13:42
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! :o:eek::stare:shock:

Vet du inte om att socialen kan tvångomhänderta honom/henne?

Well jag hade ju fattat varför, buuuuhuuuu :-(

MissCooper
2011-07-26, 13:44
Tack ni andra för sympatierna, kan fortfarande inte riktigt ta in det. Blä.

Men är inte så duktig på bilar så jag får bita i det sura och lämna in till Bavaria när de behagar öppna efter sommarstängt..

Stephand
2011-08-05, 10:52
När du ändå byter kan du ju lägga till lite och montera backsensorer, har räddat mig flera ggr från liknande misstag.

MadeleineO
2011-08-05, 20:41
Alla mina sympatier. Jag backade hyffsat nyligen in i något med, påstressad av en bister dam i bmw-suv. Mindre märke/buckla på stötfångaren. Usch vad arg man blir på sig själv...

Hans-G
2011-08-05, 23:16
Om det är nån tröst så har du här en till som backade in i nåt grönt arrangemang - faktiskt just i lördags. Och märk väl Stephand - jag har backvarnare, men den missade hindret. :mad:

Jag var ju nere i Malmö på deras Urban Beach-jippo och när vi återkommit till festivalområdet efter en sväng på små trevliga sydskånska vägar blev det rejält trångt på en liten lokal gata när alla våra bilar skulle in - och sen ut igen i jakten på p-plats. Ingen vändplats och smalt och bökigt. Jag var en av de sista i raden och backade en bit för att ge plats för andra. Såg en betongsugga ca tio meter bort men missade en mycket kraftig grönmålad metallställning som omgärdade ett litet träd bara ett par meter bakom mig. Och, som sagt, missade gjorde också backvarnaren.

En utstående del på ställningen priickade den separata monteringsplatta som är infälld längt till höger på stötfångaren och som är fäste för dimbakljuset och den yttersta backvarnar-sensorn. Hela plattan tryckes in och lampan lossnade. Dessutom trycktes övre kofångardelen in lite ett par dm till vänster och skadade plasten en aning.

Med mycket god assistans av Jönköpingsbon Gard, som också var nere på evenemanget, kom lampa och backsensor på plats igen, men fästena är nog delvis sönderbrutna efter backningsmissödet.

Så, Cissi, vi kanske ses på Bavaria framöver... :|

Dragon
2011-08-12, 01:28
Tråkigt!!!
Måste gå att köpa en likadan kofångare begagnad och montera den för under 5600
Jag har en gul som jag tror passar om du inte har dragkrok
du får då dra om avgasröret till mitten som på S eller JCW, och lacka om så klart, för ingen vill ju ha en gul bil :D

pfffffffttttt! :p